- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos ministerija siūlo liepą pradėtą rinkti taršių automobilių mokestį skirti miestų želdynų priežiūrai, o ne naujų miškų sodinimui, kaip numatyta įstatyme.
Tiek ministerija, tiek Seimo Aplinkos apsaugos komitetas ketina siūlyti taisyti įstatymą dėl šių lėšų panaudojimo.
Aplinkos ministerijos kancleris Arminas Mockevičius sako, kad miškasodžiui surinktų pinigų panaudoti neįmanoma, nes nėra laisvos žemės.
Be to, anot jo, papildomai lėšų miškasodžiui nereikia, nes užtenka jau turimų, tuo metu labiausiai sodinti miškus trukdo konkurencija dėl žemės su žemdirbiais.
„Mes galime skirti (lėšų – BNS) miškų užsodinimui, bet nėra įpareigojimo, kad valstybė skirtų miškų plotų papildomų. Turim Miškų programoje pakankamai lėšų, kad galėtume įveisti naujus miškus, bet laisvos žemės mums Nacionalinė žemės tarnyba kaip ir nesuteikia“, – šią savaitę komitete teigė ministerijos kancleris.
Ministerijos Miškų politikos grupės vadovo Nerijaus Kupstaičio teigimu, parlamentarai, pasiūlę naują miškasodžio tvarką, nebuvo iki galo įsigilinę į realią situaciją.
Pasak A. Mockevičiaus, sprendimas rastas – siūloma pataisyti įstatymą ir pinigus skirti miestų želdynams.
„Siūlysime pakoreguoti (Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą – BNS), kad galėtume skirti želdynams miestuose tvarkyti. Tai būtų viena iš pinigų panaudojimo galimybių, kurią galima padaryti jau dabar“, – teigė A. Mockevičius.
A. Mockevičius BNS teigė, kad lėšos atitektų savivaldybėms ir jos pačios spręstų, kokias žaląsias zonas tvarkyti.
„Savivaldybės yra išreiškusios lėšų poreikį tam“, – sakė ministerijos kancleris.
Tuo metu Mišriai Seimo narių grupei priklausantis Artūras Skardžius norėtų, kad pajamos iš taršių automobilių mokesčio būtų skirtos visuomenės reikmėms, taršai mažinti, pavyzdžiui, viešojo transporto elektrifikavimui, elektromobilių įsigijimui.
„Net sovietmečiu buvo tramvajai paleisti Kryme, kad neterštų aplinkos saugotinose vietose, didmiesčiuose. (...) O mes negalime sutvarkyti taršaus transporto bent jau saugomose teritorijose“, – pareiškė jis.
„Valstietės“ Virginijos Vingrienės teigimu, šiomis lėšomis valstybė galėtų išpirkti kai kuriuos želdynus, pavyzdžiui, parkus, kuriuos norima urbanizuoti, arba skirti kompensacijas už mažai taršius automobilius.
Liberalas Simonas Gentvilas siūlė šias lėšas naudoti „kuriant alternatyvą viešajam transportui“.
„Ypač regionuose žmonėms, kurie neturi susisiekimo. Vaikus atveža į mokyklas... Net toje pačioje Kuršių Neringoje, kur 30 eurų įvažiavimo mokestis, ne visada rasi autobusą“, – komiteto posėdyje kalbėjo parlamentaras.
„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino duomenimis, nuo liepos 1 dienos, kada įsigaliojo taršių automobilių mokestis, į valstybės biudžetą surinkta 1,5 mln. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau4
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose4
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...
-
Pataria tikrinti saugos diržus: avarijos atveju tai tikrai nėra smulkmena
Yra trys žingsniai tikrinant saugos diržus įsigijus dėvėtą automobilį, praneša LNK. ...
-
Techninių apžiūrų centre – netikėtumas: kokiame amžiuje gyvename?97
Klaipėdietės patirtis techninių apžiūrų (TA) centre privertė susimąstyti – kokiame amžiuje gyvename? Tvarkingas, jokių gedimų neturėjęs 2015 metais pagamintas automobilis nebuvo pripažintas tinkamu naudoti dėl absurdiškos priežasti...
-
Vaikų saugumas gatvėse – tėvų atsakomybė3
Prasidėjus naujiems mokslo metams, vienas didžiausių rūpesčių tėvams yra saugi vaikų kelionė į mokyklą. Norint suformuoti saugaus elgesio gatvėje įpročius, suaugusiesiems svarbu apie tai kalbėtis su vaikais. Psichologė-psichoterapeutė Viktorij...