Mokiniai susirūpino eismo saugumu

Įpusėjus gruodžiui didžiojoje Lietuvos dalyje buvo vos pora žiemiškų dienų, kai gatves ir kelius dengė suvažinėto sniego ar ledo sluoksnis. Tačiau net ir menkas eismo sąlygų pokytis tradiciškai tampa dideliu avarijų katalizatoriumi: automobilių susidūrimų, išslydimų iš savos eismo juostos, pasibučiavimų su kelkraščius žyminčiais borteliais ir panašių incidentų padaugėja kone dvigubai. Liūdniausias scenarijus – sukibimo su kelio danga korekcijų neįvertinę vairuotojai taranuoja pėsčiųjų perėjomis judančius žmones.

Vaikai reiduose

Ieškodami atsakymų į klausimus, kodėl taip nutinka ir ką daryti, Lietuvos automobilių klubo neformalaus vaikų švietimo būrelio "Būk saugus" pedagogai inicijavo originalią moksleivių, policijos pareigūnų ir vairuotojų pokalbių akciją "Aš ir tu – atsargūs, kai slidu".

Devyniuose šalies miestuose ir rajonų savivaldybėse – renginiai vyko Vilniuje, Kaune, Kauno rajone, Prienuose, Alytuje, Druskininkuose, Marijampolėje, Šiauliuose ir Radviliškyje – beveik 1 000 mokinių iš 38 mokyklų po pamokų apsivilkdavo ryškiaspalves liemenes ir patraukdavo prie netoliese esančių gatvių ar stovėjimo aikštelių. Tuomet vaikus lydintys pareigūnai sustabdydavo pro šalį judančius automobilius, o jų vairuotojams mokinukai įteikdavo pačių sukurtus atvirukus, raginančius būti atsargius, saugoti save bei kitus eismo dalyvius ir palinkėdavo gražių švenčių.

"Ko gero, tai daugiausia šypsenų generuojanti saugaus eismo akcija, nes tradicinį policijos reidų palydovą – nevalingai kylančią įtampą, išvydus pareigūnus mojant lazdele, čia aplenkia vaikai, kurie pirmieji pribėga prie vairuotojų, įteikia simbolines dovanas ir palinki važiuoti saugiai. Kitaip tariant, vienu šūviu nušauname du zuikius: moksleiviams saugaus eismo užsiėmimus susiejame su konkretaus metų laiko aktualijomis, o vairuotojams primename apie būtinybę koreguoti savo elgseną, net jei vaizdas pro automobilio langą neatrodo žiemiškai pavojingas", – pasakoja viena akcijos organizatorių, saugaus eismo pedagogė Lina Šembergė.

Moksleiviams saugaus eismo užsiėmimus susiejame su konkretaus metų laiko aktualijomis, o vairuotojams primename apie būtinybę koreguoti savo elgseną, net jei vaizdas pro automobilio langą neatrodo žiemiškai pavojingas.

Stabdo kitaip

Prie šios iniciatyvos prisidėjusios Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" vadovas Gintautas Šlėderis atkreipė dėmesį į keletą svarbių dalykų, susijusių su vairuotojų galimybėmis laiku sustabdyti automobilį įsibėgėjus žiemai.

"Labai svarbu, kad vairuotojai adekvačiai įvertintų automobilio elgsenos pokyčius sumontavus žiemines padangas. Nors eismo sąlygos vis dar labiau primena rudenį, vien dėl žieminių padangų konstrukcijos – minkštesnio gumos mišinio ir aukštesnių protektoriaus blokelių – stabdymo efektyvumas sumažėja, o atstumas, kurio reikia automobiliui visiškai sustabdyti, pailgėja keletu metrų, palyginti su tuo, kokio visai neseniai reikėjo važinėjant su vasarinėmis padangomis. Ir tai tik tada, jei automobilio stabdžių sistema veikia nepriekaištingai – stabdžių sistemos vamzdeliai ar žarnelės – tvarkingi, diskai ir trinkelės nėra susidėvėję, skirtingų ratų stabdymo jėgos tolygios ir t.t. Deja, techninės apžiūros statistika neleidžia būti dideliu optimistu. Stabdžių ligos – trečias pagal dažnumą nenaujų automobilių trūkumas, jis fiksuojamas beveik 6 proc. tikrinamų transporto priemonių, tačiau pirmas pagal keliamą grėsmę visiems eismo dalyviams", – pastebi G.Šlėderis.

Kad yra būtent taip, liudija ir draudimo kompanijų statistika. Draudikų duomenimis, nedidelių eismo įvykių lapkritį fiksuojama beveik dukart daugiau nei įprastą mėnesį. Atšalus orams, vairuotojams tenka persiorientuoti iš vasarinio vairavimo stiliaus į kur kas atsargesnį važiavimą drėgno, sparčiai besikeičiančio oro ir kelio sąlygomis, tačiau akivaizdu, kad ne visiems vienodai gerai sekasi susidoroti su šiais iššūkiais.

Daugiau supratimo

"Eismo nelaimes paprastai lemia keleto nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių visuma, todėl žiemos pradžioje rengiamos akcijos metu kaip tik ir raginame visus – tiek vairuotojus, tiek pėsčiuosius – būti itin atidžius. Vienus – sumažinti judėjimo greitį ir į visas kasdienes keliones susiruošti bent keletu minučių anksčiau, kad net patekus į spūstį vėliau nekiltų pagundos atsigriebti mažiau apkrautose gatvėse. Pėstiesiems primygtinai rekomenduojame net degant žaliam šviesoforo signalui per perėją eiti tik įsitikinus, kad visi automobiliai spėjo sustoti. Deja, šiuo metų laiku oro sąlygos kinta labai sparčiai ir kartais net pačių geriausių norų kupinas vairuotojas gali fiziškai nespėti sustabdyti automobilio, jei apsiriks prognozuodamas, koks bus stabdymo kelias asfalto paviršiui pasidengus plika akimi neįžiūrimu ledo sluoksniu ar telkšant tirpstančio sniego baloms. Tokiais atvejais savo teises tiesmukai suprantantys ir į važiuojamąją dalį žengiantys pėstieji atsiduria didžiuliame pavojuje", – pabrėžė L.Šembergė.

Šiais metais prie tradicinės akcijos "Aš ir tu – atsargūs, kai slidu" prisidėjo ne tik policijos pareigūnai, bet ir solidus būrys verslo įmonių bei viešųjų įstaigų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių