- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vasara – nuostabus kelionių metas. Ypač jei riedi savo nameliu ant ratu, apsistoji, kur nors pušinėlyje prie ežero pakrantės ir grožiesi daugeliui miesto turistų neprieinamais vaizdais. Svarbiausia – gyvendamas kemperyje taupai pinigus. Juk kiekviena naktis viešbutyje kainuoja nemažai. Tačiau tokių privilegijų greitai gali nelikti.
Sumos – neadekvačios
Nuo praėjusių metų pavasario įsigaliojęs automobilių registracijos mokestis tapo nemalonia, bet suprantama našta daugeliui vairuotojų. Kemperių savininkai buvo savotiškai nuskriausti, nes jiems tenka mokėti dvigubai ar net trigubai didesnius mokesčius. Panaši situacija bręsta ir dėl planuojamo įvesti taršos mokesčio. Pagal įstatymo projektą jis kemperiams bus gerokai didesnis nei daugumai lengvųjų automobilių. Pasak specialistų, tokiu būdu automobilinis namelis Lietuvoje taps tikra prabanga.
Nesusitaikęs su tokia neteisybe žinomas automobilių temų žurnalistas Valdas Valiukevičius internete sukūrė peticiją "Prieš kemperių apmokestinimą neadekvačiais taršos ir registracijos mokesčiais". Kreipimąsi, adresuotą Lietuvos premjerei Ingridai Šimonytei, Aplinkos apsaugos ministrui Simonui Gentvilui, Seimo Aplinkos apsaugos komitetui, jau pasirašė daugiau nei 500 žmonių.
"Nesu prieš mokesčius, suprantu, kad jie reikalingi. Taip pat nesu didelis peticijų šalininkas, bet jei matau neteisybę, turiu į tai atkreipti valdžios ir žmonių dėmesį", – mūsų dienraščiui aiškino V.Valiukevičius.
Pirmąsyk gyvenime parašiau peticiją. Gal iš to nebus jokios naudos, bet pasakiau ne tik savo, o ir didelio būrio kolegų, priklausančių kemperių naudotojų bendruomenei, nuomonę.
Pasak pašnekovo, jis, kaip ir pasirašiusieji peticiją, pasisako prieš kemperių apmokestinimą neadekvačiais taršos ir registracijos mokesčiais bei kemperių prilyginimą komerciniams automobiliams.
Pasigenda logikos
Lietuvos žurnalistų autoklubo vadovo nuomone, šiuo metu egzistuojantis mokestis neskatina įsigyti naujesnių ir švaresnių kemperių, nes jis nustatomas pagal automobilio svorio ir galios santykį.
"Nesvarbu, ar kemperis pagamintas 1990, ar 2020 m., savininkas, registruodamas automobilį, mokės tiek pat. Pavyzdžiui, 2005 m. dyzelinis "Volkswagen Passat", per metus nuvažiuojantis 30–50 tūkst. km, apmokestinamas 200 eurų mokesčiu, o tų pačių gamybos metų kemperis, kuris per metus nuvažiuoja vos 2 tūkst. km, apmokestinamas 2–3 kartus brangiau. Vien todėl, kad kemperis sveria daugiau", – logikos jau galiojančiame registracijos mokesčio įstatyme pasigedo pašnekovas.
Jo žodžiais, panašiu principu – atsižvelgiant į automobilio svorį, planuojama kurti taršos mokesčio sistemą. Tad kemperių savininkai vėl bus nuskriausti, nes kemperiai sveria apie 3–4 t.
Paskirtis – ne komercinė
Paklaustas apie galimus sprendimus, padėsiančius išvengti šios neteisybės, V.Valiukevičius teigė esąs įsitikinęs, kad kemperiai turi būti išskirti į atskirą transporto priemonių kategoriją, panašiai kaip tai padaryta su istoriniais automobiliais.
"Pradėkime nuo to, kad tai yra išskirtinės transporto priemonės, leidžiančios žmogui ilsėtis ir pažinti pasaulį. Tai yra tarsi sodyba ant ratų, o sodybos juk niekas neapmokestina, nors ji taip pat teršia aplinką šildant mediena ar anglimi", – kalbėjo pašnekovas.
Tačiau svarbiausias argumentas, anot V.Valiukevičiaus, yra tas, kad kemperiai nuvažiuoja labai nedidelius atstumus – dauguma 1–2 tūkst. km per metus. Panašiai apmokestinamas komercinis transportas susuka dešimtis kartų didesnį atstumą.
"Žinoma, yra kemperių, kurie nuvažiuoja ir daugiau kilometrų, bet tokie daugiausia juda užsienio šalyse, tad nelogiška mokėti taršos mokesčių Lietuvoje", – aiškino jis.
Žurnalisto manymu, didelis taršos mokestis, apskaičiuojamas vien pagal svorio ir variklio galingumo (kW) santykį, verčia pirkti dar senesnius kemperius, o ne atvirkščiai – atnaujinti autoparką.
V.Valiukevičiaus žiniomis, Lietuvoje užregistruota tik per 2 tūkst. kemperių. Tad, palyginti su maždaug 1,5 mln. bendru transporto priemonių kiekiu, tokie skaičiai neturi jokios įtakos taršai.
"Pirmąsyk gyvenime parašiau peticiją. Gal nebus jokios naudos, bet pasakiau ne tik savo, o ir didelio būrio kolegų, priklausančių kemperių naudotojų bendruomenei, nuomonę", – pabrėžė pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“9
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...