- Ieva Vidūnaitė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika, kalbėdamas apie automobilių taršos mažinimo priemonę, kurios viena iš sudedamųjų dalių - 1000 eurų siekianti kompensacija nusprendusiems atsisakyti taršių automobilių, sakė, kad ši priemonė turėtų startuoti metų pabaigoje.
„Kalbant apie automobilius, ši priemonė, praėjus visas procedūras, derinimus su visuomene, su socialiniais partneriais, turėtų prasidėti metų pabaigoje“, - „Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ antradienį sakė aplinkos ministras.
Tuo metu kitas Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane numatytas priemones - kietojo kuro katilų modernizavimui ar keitimui atsinaujinančios energijos išteklius naudojančiomis šildymo sistemomis bei paskatos namų ūkiams, kurie jungiasi prie centrinės šildymo sistemos (CŠT) savivaldybių specialiuosiuose šilumos ūkio planuose numatytose CŠT zonose - planuojama pradėti įgyvendinti nuo gegužės 10 d., kai bus paskelbtas kvietimas gyventojams teikti paraiškas.
K. Mažeika pažymėjo, kad taršių automobilių priemonei įgyvendinti ištekliai - 30 mln. eurų - jau suplanuoti.
„Matysime, koks bus poreikis, visada galima papildyti iš kitų programų“, - komentavo aplinkos ministras.
Jis taip pat pridūrė, kad kompensacija atsisakiusiems taršių automobilių - tik viena iš priemonių, ir bus siekiama kompleksiškumo.
„Savivaldybės taip pat turės galimybę pasinaudoti finansine paskata, kaip apriboti taršių automobilių važinėjimą senamiesčiuose. Kalbame apie dar vieną įrankį - automobilių srauto analizė, kuri leidžia taršius automobilius identifikuoti eisime ir nukreipti į techninę apžiūrą, kur bus įvertinta jų būklė“, - teigė K. Mažeika.
Pasak jo, priemonių kompleksiškumas tikrai turėtų padaryti pokyti oro taršos rodikliuose.
ELTA primena, kad balandžio pabaigoje įsigaliojo Nacionalinis oro taršos mažinimo planas.
Pasak Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyresniosios patarėjos Elenos Auglienės, įgyvendinant Oro taršos mažinimo planą bus išmokamos fiksuoto dydžio vienkartinės kompensacijos fiziniams asmenims, skirtos atsiskaityti už viešojo transporto paslaugas elektroninių bilietų sistemose arba įsigyti mažos taršos kriterijus atitinkantį lengvąjį automobilį tiems, kurie atiduos nustatytą laiką Lietuvoje eksploatuotą taršų lengvąjį automobilį kaip eksploatuoti netinkamą transporto priemonę.
K. Mažeika yra teigęs, kad vienkartinė kompensacija už taršaus automobilio atsisakymą siektų 1000 eurų.
Taip pat gyventojų lauks finansinės paskatos kietojo kuro katilų modernizavimui ar keitimui atsinaujinančios energijos išteklius naudojančiomis šildymo sistemomis bei paskatos namų ūkiams, kurie jungiasi prie CŠT savivaldybių specialiuosiuose šilumos ūkio planuose numatytose CŠT zonose.
Nacionalinio oro taršos mažinimo plano tikslas - apriboti nacionaliniu mastu iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamą į aplinkos orą sieros dioksido, azoto oksidų, amoniako, kietųjų dalelių ir nemetaninių lakiųjų organinių junginių kiekį, siekiant įgyvendinti Lietuvai iškeltus iki 2020 m. ir 2030 m. tikslus, taip pat siekiant valdyti iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamų kitų oro teršalų kiekį, kad nebūtų viršijamas 1990 m. išmestas kiekvieno jų kiekis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...