- Marius Ringaudas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kabrioletas „Bentley 3 Litre Sport“, dalyvavęs pirmose 24 valandų Le Mano lenktynėse, turi naują šeimininką.
Nuo 1921-ųjų iki 1929-ųjų buvo parduota beveik 1 600 vienetų „Bentley 3 Litre Sport“. Automobilis su keturių laipsnių pavarų dėže galėjo pasiekti beveik 140 km/val. greitį.
1923 m. debiutinėse Le Mano lenktynėse startavusį „Bentley“ praeitą mėnesį už 3,45 mln. eurų nusipirko kolekcininkas iš Didžiosios Britanijos ir rengiasi birželio 10–11 d. dalyvauti legendinių varžybų 100-mečio jubiliejaus renginiuose.
Pirmas šio kabrioleto šeimininkas buvo Pirmojo pasaulinio karo veteranas kanadietis Johnas Duffas. Jis savuoju „Bentley 3 Litre Sport“ pagerino net 38 tarptautinius rekordus ir pirmose 24 valandų Le Mano lenktynėse užėmė ketvirtą vietą. Tačiau vėliau šis „Bentley“ triumfavo net keturis kartus paeiliui – 1927, 1928, 1929 ir 1930 m.
Le Mano lenktynių dalyvį pagal važiuoklės ir variklio numerius identifikavo ekspoziciją apžiūrinėjęs žurnalistas.
„Bentley 3 Litre Sport“ istorija – permaininga: jis priklausė ir karstadirbiui, ir šunis į parodas vežiojusiai damai. Galiausiai legendinį automobilį iš 97-erių ponios kartu su prancūzišku „Voisin“ nusipirko Doningtono muziejaus vadovas Tomas Wheatcroftas, nė neįtardamas, koks „Bentley“ pateko į jo rankas. Le Mano lenktynių dalyvį pagal važiuoklės ir variklio numerius identifikavo ekspoziciją apžiūrinėjęs žurnalistas.
Iš naujo „Bentley 3 Litre Sport“ atgimė Australijoje, kur jį restauravo kolekcininkas Peteris Briggsas.
„Šis „Bentley“ – ne vien senas automobilis, tai šio prekės ženklo ir automobilių sporto istorijos naujo etapo liudininkas. Viliuosi, kad jį vairavę vyrai iš dangaus aukštybių šypsodamiesi stebės, kaip „Bentley 3 Litre Sport“ vėl riedės Le Mano trasa“, – kalbėjo Simonas Kidstonas, vintažinėmis transporto priemonėmis prekiaujančios bendrovės „Kidston SA“ vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose4
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...
-
Pataria tikrinti saugos diržus: avarijos atveju tai tikrai nėra smulkmena
Yra trys žingsniai tikrinant saugos diržus įsigijus dėvėtą automobilį, praneša LNK. ...
-
Techninių apžiūrų centre – netikėtumas: kokiame amžiuje gyvename?97
Klaipėdietės patirtis techninių apžiūrų (TA) centre privertė susimąstyti – kokiame amžiuje gyvename? Tvarkingas, jokių gedimų neturėjęs 2015 metais pagamintas automobilis nebuvo pripažintas tinkamu naudoti dėl absurdiškos priežasti...
-
Vaikų saugumas gatvėse – tėvų atsakomybė3
Prasidėjus naujiems mokslo metams, vienas didžiausių rūpesčių tėvams yra saugi vaikų kelionė į mokyklą. Norint suformuoti saugaus elgesio gatvėje įpročius, suaugusiesiems svarbu apie tai kalbėtis su vaikais. Psichologė-psichoterapeutė Viktorij...