- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pėstieji ir dviratininkai vis dažniau patenka į eismo įvykius, o to priežastis – Kelių eismo taisyklių (KET) nežinojimas. Pasak ekspertų, vienas iš pavyzdžių – kai šalia gatvės nutiestas dviračių takas, tačiau dviratininkai važiuoja ne juo, o gatve, taip rizikuodami savo ir kitų eismo dalyvių saugumu. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su JUDU judumo transformacijos vadovu Jonu Damidavičiumi.
– Ar dažnas įvykis yra avarijos, kurias sukelia pėstieji, dviratininkai?
– Tokių incidentų tikrai pasitaiko. Ypač dabar, kai fiksuojam didesnį dviratininkų srautą mieste, natūralu, kad kyla daugiau tų konfliktinių situacijų tiek su pėsčiaisiais, tiek su transporto priemonėmis. Tai tų įvykių skaičius vis didėja. Gaunam tiek gyventojų skundų, kad reikia tvarkyti situaciją, tiek eismo įvykių situaciją matom.
– Kokie būtent eismo įvykiai, ką dažniausiai pastebite?
– Dažnai kyla eismo įvykis, kai pėstysis konfliktuoja su dviratininku. Čia vienas iš tų dalykų, kai turim gana siaurą infrastruktūrą tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems ir tas jų judėjimas kartais susikerta. Ir tie konfliktai kyla, kai susiduria dviratininkas su pėsčiuoju. Čia yra tie dalykai, apie kuriuos bandome dabar daugiau šnekėti. Ne dviratis su automobiliu ar pėstysis su automobiliu, kas mums labiau įprasta, bet dviratininkas su pėsčiuoju.
– Kokios yra šių konfliktų priežastys? Kokių taisyklių žmonės nesilaiko?
– Visų pirma, skirtingas judėjimo būdas. Pėstysis juda taip, kaip jam patinka, jis gali staigiai pasukti, sustoti, o dviratininkų judėjimo trajektorija yra gana tiesi ir jų stabdymo kelias yra kitoks. Tai vertinant skirtingus judėjimo būdus ir kaip jie elgiasi vienas šalia kito, čia ir kyla tam tikros situacijos. Žinoma, reikia prisiminti, kad dviratininkai turi judėti savo infrastruktūra, jei tokia yra, pėstieji tuo tarpu juda šaligatviais, pėsčiųjų takais. Tiek vieni, tiek kiti turėtų laikytis taisyklių ir nevažiuoti arba neiti priešingoj infrastruktūroj negu jie yra.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar dviračiai gali judėti gatvėmis ir kokiais atvejais gali važiuoti gatvėmis?
– Visais atvejais, kai yra įrengti dviračių takai, dviratininkai turėtų judėti būtent jais. Tais atvejais, kai tos infrastruktūros nėra, dviratininkams leidžiama važiuoti keliu, kuo arčiau dešiniojo krašto. Ir jeigu eismas labai intensyvus, jiems yra leidžiama važiuoti pėsčiųjų infrastruktūra. Tačiau svarbu prisiminti, kad tuo atveju dviratininkai turi pėsčiuosius aplenkti pėsčiųjų greičiu ir laikytis kuo didesnio atstumo.
– Žmonės dažnai važinėjasi su vaikais ir dažnai kyla klausimas, ar važiuoti priekyje vaikų, ar paskui juos?
– Tai nėra reglamentuota KET. Idealiu atveju, vienas iš tėvų važiuotų priekyje ir nurodytų, kur sukti, kada sustoti ir kitas tėvas važiuotų už vaikų ir galėtų dar apsaugoti. Čia saugiausias variantas, koks tik galėtų būti.
– Kalbant apie pėsčiuosius, kokios yra pagrindinės taisyklės, kurias galbūt jie pamiršta?
Ne dviratis su automobiliu ar pėstysis su automobiliu, kas mums labiau įprasta, bet dviratininkas su pėsčiuoju.
– Kartais pėstieji vaikšto dviračių takais, taip trukdydami eismą. Šią situaciją matom ir dėl to mieste imamės to edukavimo apie tai, kam yra dedikuota infrastruktūra ir kas ja galėtų judėti.
– Kalbant apie dviračius, kokios vietos yra avaringiausios? Pavyzdžiui, kokios gatvės yra pavojingiausios sostinėje, į ką atkreipti dėmesį?
– Vertinu labiau tas vietas, kurios susidaro pagrindinio ir šalutinio kelių sankirtose. Nes jeigu dviračių takas yra sulig pagrindine gatve, visi šalutiniai keliai ten turi praleist ne tik automobilius, bet ir dviratininkus. Lygiagrečiais tokia pati situacija yra ir kai iš kiemų išvažinėjama į gatves. Irgi susidaro tos situacijos, kai vairuotojai įsukinėdami ar išsukinėdami iš kiemo nepastebi dviratininkų, kurie dviračių infrastruktūra važiuoja. Tai čia yra tos potencialiausios vietos, kurios kelia tuos konfliktus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...