- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visiems žinoma jau anekdotu tampanti frazė, kad Lietuvoje yra trys milijonai krepšinio trenerių, matyt, panašiai galima pasakyti ir apie vairuotojus – dauguma klaidingai mano, kad yra patys geriausi ir nė nesuabejoja savo sugebėjimais sėsdami prie vairo, bet suabejoti verta. Juk dažniausiai avarijos įvyksta dėl per didelio pasitikėjimo savimi ir automobilio galimybėmis.
Mokytis reikia visada
Abejonių atsiranda tuomet, kai tenka tapti eismo įvykio dalyviu ar tik per plauką jo išvengti.
Vairavimo mokyklos "ARV-Auto" direktorius Valdas Šlepikas sako, kad dauguma mūsų klaidingai įsitikinę, jog, vieną kartą apsilankius vairavimo mokykloje ir įgijus vairavimo pagrindus, po to užteks vien tik praktikos dalyvaujant eisme.
"Juk kiekvienas darbuotojas, kad ir kas jis būtų – teisininkas, buhalteris, kirpėjas ir t.t., tam, kad būtų geras savo srities žinovas, lanko įvairiausius tobulinimosi kursus, gilina savo žinias, tačiau kiekvienas mūsų, kuris sėda prie vairo ir kasdien išvažiuoja į gatves, mano, kad to pakanka. Pakanka paprasčiausiai važinėti gatvėmis ir vairavimo įgūdžiai tobulėja. Deja, tikrai ne", – sako V.Šlepikas.
Tokie įgūdžiai tobulėja tik tam tikrą laiką. Juk kiekvienas mūsų į darbą, ugdymo įstaigą dažniausiai važiuojame tuo pačiu maršrutu, ilgainiui atsimename kelio ženklus, galimus rizkingesnius taškus, o po to mūsų smegenys, apdorojusios visą tą informaciją ir matydamos, kad kiekvieną kartą kartojame tą patį maršrutą, toliau nieko nebesimoko, todėl, pasak V.Šlepiko, vairavimo įgūdžius reikia lavinti sistemingai ir nuosekliai. "Neretai, atėjus šaltajam metų laikui, girdime saugaus eismo specialistus kalbant, kad, išvažiavę pirmąkart į slidų kelią, neskubėkite – įvertinę, kad saugu, paspauskite stabdžių paminą ir pažiūrėkite, kaip automobilis elgiasi ant slidaus kelio, o pirmąkart, kai kelias gali būti slidus, laikykitės ir didesnio atstumo bei važiuokite lėčiau. Visa tai reikalinga, bet ar to pakanka?" – pasakoja "ARV-Auto" vadovas.
Plona riba
Norint išsiugdyti tinkamus refleksus, kurie gali pagelbėti vairuotojui patekus į sudėtingą situaciją, būtina nuolat juos lavinti.
"Pats slidžiausias kelio paviršius, žinoma, būna žiemą, tačiau jis taip pat gali būti slidus ir kitais metų laikais, pavyzdžiui, tuomet, kai kelio danga šlapia, o auotmobilio padangos – ne pirmos jaunystės. Tad tinkamai valdyti automobilį irgi reikia mokėti", – pabrėžia vairavimo mokytojas.
Pasak V.Šlepiko, dar viena užduotis vairavimo mokytojams, mokantiems, kaip suvaldyti automobilį ant slidžių autodromų dangų, išaiškinti mokiniui, kad tai nėra mokymas, kaip ekstremaliai vairuoti, o kaip į tokią situaciją nepatekti. "Žinoma, mes suteikiame žinių ir potyrių, kaip suvaldyti automobilį, kai jis slysta, tačiau svarbiausia mūsų užduotis, išmokyti vairuotoją suprasti, dėl kokių aplinkybių ar jų derinio automobilis gali pradėti slysti ar tapti sunkiai valdomas", – tokio mokymo svarbą pabrėžia V.Šlepikas.
Vairuojant paprasčiausia smulkmena gali tapti lemtinga.
Į "ARV-Auto" autodromą užsukę vairuotojai patys su savo automobiliu gali įsitikinti, kaip jiems sektųsi jį suvaldyti esant nepalankioms sąlygoms. "Mokiniams, o aš čia kalbu apie visus atvažiuojančiuosius į mūsų autodromą, mes parodome, kad, tam tikrą slidaus kelio atkarpą įveikiant vienu greičiu, automobilį dar įmanoma kontroliuoti, tačiau, greitį padidinus vos keliais kilometrais per valandą, situacija gali kardinaliai pasikeisti ir transporto priemonė, kad ir ką darytum, vis tiek išslys iš kelio. Taip siekiame sustiprinti supratimą apie tai, kiek daug reikšmės automobilio valdymui turi greitis", – pasakojo pašnekovas. Jo teigimu, po tokių eksperimentų ne vienas vairuotojas susimąsto, kad riba tarp to, kada vis dar gali suvaldyti automobilį ir jau nebegali, labai plona.
Įdomu visiems
Įdomu ir tai, sako V.Šlepikas, kad įtakos tinkamam automobilio valdymui turi ir iš pirmo žvilgsnio labai paprasti dalykai, pavyzdžiui, tinkama vairuotojo sėdėsena. "Atsimenu atvejį, kai važiavau su mokiniu ir, pradėjus slysti automobiliui, jam suvaldyti jo nepavyko, tačiau atkreipiau dėmesį, kad mokinio sėdėsena netaisyklinga, kad jis sėdi per toli nuo vairo, dėl to netinkama rankų padėtis ant vairo ir todėl nepavyksta teisingai valdyti automobilio. Vos tik buvo surasta tinkama ir patogi sėdėsena, mokiniui jau pavyko bent iš dalies suvaldyti automobilį", – patirtimi dalijosi pokalbininkas. Toks pavyzdys tik dar kartą įrodo, kad, net ir mokant gerai valdyti automobilį, paprasčiausiai smulkmena gali tapti lemtinga.
Žmonėms, atvykstantiems į autodromą, treniruotės jame tampa ir puikia proga išbandyti, ar jų automobilis yra techniškai tvarkingas ir su juo saugu dalyvauti eisme. "Ne kartą teko išgirsti iš žmonių, važinėjusių autodrome savo automobiliu, kad jie jau važiuoja pasikeisti padangų, nes šios netinkamos. Toks požiūris labai sveikintinas", – įsitikinęs V.Šlepikas.
Paklaustas, kas daugiausiai lankosi "ARV auto" autodrome: pavieniai asmenys ar įmonių vairuotojai, V.Šlepikas džiaugėsi sulaukiantis ir vienų, ir kitų. "Aš labai nustebau, kad į mus kreipėsi ir ne viena lietuviško kapitalo įmonė, prašydama surengti mokymus kolektyvui, nes anksčiau buvau įsitikinęs, kad tokius dalykus labiausiai akcentuoja tik tarptautinės kompanijos, tačiau malonu pripažinti, kad klydau", – sako V.Šlepikas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Praslysti – beveik neįmanoma: policija pradeda naudoti lazerinius greičio matuoklius14
Šalies kelių policija turi naują ginklą Kelių eismo taisykles mėgstantiems pažeisti vairuotojams. Nupirkti ir jau naudojami nauji lazeriniai greičio matuokliai su kamera, kuri greičio viršytojus ar telefonu kalbančius gali užfiksuoti ne...
-
Naujovė Lietuvos gatvėse: gali atsirasti tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų2
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, tai...
-
Su kokiomis problemomis susiduria negalią turintys vairuotojai?1
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vair...
-
Reidas: įkliuvo ir neblaivūs paspirtukininkai2
Lietuvoje surengtos tikslinės prevencinės priemonės – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų – rezultatas: pradėti 35 ikiteisminiai tyrimai. ...
-
Prieš startą JAV – repeticija Ispanijoje
Gustas Grinbergas sėkmingai debiutavo NASCAR lenktynėse Europoje – dukart žengė ant Ispanijoje, Valensijos „Ricardo Tormo“ trasoje, surengtų varžybų prizininkų podiumo. ...
-
Draudikai įspėja: vagys grobia net smulkmenas1
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių. ...
-
Naudotas elektromobilis: racionalus žingsnis į nežinomybę15
Naujas elektromobilis daugeliui lietuvių vis dar lieka neįperkama prabanga. Naudotas elektrinis ratuotis atrodytų kaip racionalesnis sprendimas, tačiau jis susijęs su rizika ir nežinomybe. Nors per pastarąjį dešimtmetį elektromobilių populiaru...
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išaugus degalų kainoms klaipėdiečiai vis dažniau renkasi paspirtukus: ar tikrai sutaupo?13
Šokiruojančiai išaugus degalų kainoms, uostamiesčio gyventojai jau renkasi pigesnes susisiekimo alternatyvas – elektrinius paspirtukus ir viešąjį transportą. Kuris pasirinkimas pigesnis ir saugesnis, parodys laikas. ...