- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate – papildote ją oru. Tačiau kokiu oru? Kodėl kartais gamintojai rekomenduoja savo automobilių padangas pildyti azotu?
Iš tikrųjų oras jūsų padangose gali būti visoks, tačiau tikėtina, kad jums tai mažai svarbu. Pavyzdžiui, kompresoriai traukia drėgmę – juose kondensuojasi vandens lašai, todėl į padangas pučiamas gana drėgnas oras. Tai nėra didelė problema įprastų automobilių vairuotojams, o štai lenktyniniai automobiliai drėgmės savo padangose nenori. Važinėjant trasa padangos greitai šyla, o drėgnas oras plečiasi labiau nei sausas. Tai reiškia, kad keičiasi slėgis padangose, o tai nėra gerai.
Aukščiausio lygio lenktynių komandos nori kontroliuoti visus kintamuosius. Kai oras padangose yra prisotintas nežinomu drėgmės kiekiu, sunku nuspėti kaip keisis padangų slėgis lenktynių eigoje. Vėlgi, tai – labai maža detalė, tačiau kartais svarbi ir ji.
Beje, kai kurie keliautojai teigia, kad jie jaučia skirtumą, kai padangos yra pripūstos, pavyzdžiui, Italijoje ir Lietuvoje. Italija yra ne tik šiltesnė, bet ir sausesnė šalis, todėl oro slėgis padangose kelionės eigoje keičiasi kitaip. Kita vertus, sunku patikėti tuo, kad įprasti vairuotojai su kasdieniais automobiliais galėtų pajusti skirtumą.
Grįžtant prie sportinių ir lenktyninių automobilių temos, kai kurie gamintojai pataria į savo automobilių padangas pūsti ne orą, o azotą. Azotas ne taip traukia drėgmę, todėl jo išsiplėtimą su temperatūrų pokyčiais lengviau prognozuoti. Dar svarbiau tai, kad azotu pripildytos padangų slėgis apskritai keičiasi mažiau – azotas lėčiau sunkiasi iš padangos ir mažiau plečiasi su įprastais temperatūros pokyčiais.
Kadangi padangų su azotu slėgis yra pastovesnis, teoriškai automobilis turėtų sunaudoti mažiau degalų. Tačiau vėlgi – skirtumas nebus didelis. Įdomu tai, kad kai buvo paskelbta, kad „Nissan GTR“ padangos bus pildomos azotu, atsirado žmonių, kurie klausė, ar tai nėra pavojinga. Maždaug 78 proc. oro sudaro azotas – iš oro pašalinus deguonį ir vandenį gaunamos praktiškai tobulos dujos padangoms užpildyti. „Nissan GTR“ azotą pasirinko dėl savo patirties lenktynėse ir kompiuterizuotos važiuoklės sistemos – taip tarsi iš dalies pašalinamas vienas kintamasis ir automobilis lieka stabilesniu dienos trasoje metu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...