- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliais naudojasi visi vairuojantys. Tačiau vieni už jų priežiūrą sumoka, kiti – ne. Vieni perka degalus, moka mokesčius, kurie skiriami kelių infrastruktūrai, o štai elektromobiliai keliais naudojasi, bet už kelių priežiūrą nesumoka – gauna tik valstybės paramas, praneša LNK.
„Kelių mokestis pagal naują tvarką mažiems krovininiams automobiliams bus žymiai brangesnis. O elektromobilių savininkai gauna tik paramą ir nieko papildomai nemoka į biudžetą“, – skundėsi Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Elektromobilių vairuotojai neperka degalų, tad nemoka ir akcizo, kurio dalis skiriama kelių priežiūrai ir remontui.
„Palaukite – mes investavome pirkdami elektromobilį, statydami saules paneles. Tam irgi reikia sukaupti pinigų. Iš kur jų gauti? Mes gavome valstybės paramą statant saulės elektrinę, ji atėjo iš kažkieno kito sumokėtų mokesčių. Turbūt geriausia paimti iš to, kas šiandien teršia, ir atiduoti tiems, kas investuoja į švarias technologijas“, – svarstė „Elinta Motors“ direktorius Laurynas Jokužis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Elektromobilių vairuotojai nemoka nei kelių mokesčių, nei akcizų, bet jie nekenkia sveikatai tiek, kiek iškastinis kuras. Oro užterštumas sukelia ligų, kurios tiek kainuoja, kad tie, kas degina iškastinį kurą: benziną, mazutą, durpes, anglis, – turėtų apmokėti ir sveikatos sąskaitą“, – akcentavo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Tačiau kai kurie tyrimai rodo, kad teršia ir elektromobiliai – jie dėl baterijos yra sunkesni, vadinasi, labiau dyla padangos, kelių asfaltas.
„Elektromobiliai yra sunkesni. Jų išmetimai, preliminariais duomenimis, apie 8 proc. didesni dėl padangų susidėvėjimo negu įprastų automobilių“, – sakė Aplinkos apsaugos agentūros atstovė Vilma Bimbaitė.
Diskusiją aštrina ir šią savaitę uždegta žalia šviesa brangesnių degalų įteisinimui. Pusantrų metų vilkintoms akcizų pataisoms pritaria Seimo Biudžeto ir finansų komitetas.
„Jeigu norime žaliąją transformaciją padaryti, turi būti kažkokia paskata. Negali, norėdamas pasiekti rezultatų, vien per mokestinę naštą smaugti segmentus, kurių turėtų atsirasti daugiau“, – pažymėjo Seimo narys Saulius Skvernelis.
Kitąmet gali didėti degalų akcizai, mažėti lengvatų iškastiniam kurui, o po trejų metų prisidėtų ir anglies dvideginio mokestis.
„Kiekvienais metais keičiamas procentas, kiek pinigų tenka Kelių priežiūros ir plėtros programai ir kiek į bendrą biudžetą įkrinta. Tačiau akcizai nukreipti ir į tai, kad mažintų vartojimą. Mano, aplinkos ministro, uždavinys yra sukurti mechanizmus, kurie skatintų šildymo, transporto, elektros, gamybos ir kitus sektorius eiti žalesniu keliu“, – S. Gentvilas.
„Elektromobilis kaip šventa karvė, bet ateityje, manau, valdžios siekis yra, kad nei mažesnes pajamas gaunantys žmonės, nei daugiabučių gyventojai neturėtų nuosavų automobilių“, – spėliojo V. Baršys.
Ateityje, manau, valdžios siekis yra, kad nei mažesnes pajamas gaunantys žmonės, nei daugiabučių gyventojai neturėtų nuosavų automobilių.
Kol verda diskusija, ar turi prie kelių elektromobiliai prisidėti, ar ne, Susisiekimo ministerija atskleidžia savo planus.
„Ateityje reikia galvoti, kada transportas pasikeis ir elektromobiliai bus pagrindinė transporto priemonė, ir dėl finansavimo reikės kažką galvoti. Jeigu degalai pasikeitė, gal forma keisis. Greičiausiai tai bus kažkoks elektromobilių mokestis arba kelių mokestis“, – svarstė Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovas Vladislavas Kondratovičius.
„ES strategija – mokėti turi tie, kas dabar teršia. Manau, tikrai ne vienus metus elektromobiliams reikia šioje vietoje daryti išimtį“, – pabrėžė L. Jokužis.
„Manau, po penkerių metų jau reikės galvoti ir žiūrėti, kaip viską sudėlioti“, – sakė V. Kondratovičius.
Remiantis balandžio „Regitros“ duomenimis, šiuo metu iš viso Lietuvoje registruota apie 61 tūkst. hibridinių lengvųjų automobilių, vien elektra varomų automobilių yra kiek daugiau nei 8 tūkst.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...