- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliais naudojasi visi vairuojantys. Tačiau vieni už jų priežiūrą sumoka, kiti – ne. Vieni perka degalus, moka mokesčius, kurie skiriami kelių infrastruktūrai, o štai elektromobiliai keliais naudojasi, bet už kelių priežiūrą nesumoka – gauna tik valstybės paramas, praneša LNK.
„Kelių mokestis pagal naują tvarką mažiems krovininiams automobiliams bus žymiai brangesnis. O elektromobilių savininkai gauna tik paramą ir nieko papildomai nemoka į biudžetą“, – skundėsi Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Elektromobilių vairuotojai neperka degalų, tad nemoka ir akcizo, kurio dalis skiriama kelių priežiūrai ir remontui.
„Palaukite – mes investavome pirkdami elektromobilį, statydami saules paneles. Tam irgi reikia sukaupti pinigų. Iš kur jų gauti? Mes gavome valstybės paramą statant saulės elektrinę, ji atėjo iš kažkieno kito sumokėtų mokesčių. Turbūt geriausia paimti iš to, kas šiandien teršia, ir atiduoti tiems, kas investuoja į švarias technologijas“, – svarstė „Elinta Motors“ direktorius Laurynas Jokužis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Elektromobilių vairuotojai nemoka nei kelių mokesčių, nei akcizų, bet jie nekenkia sveikatai tiek, kiek iškastinis kuras. Oro užterštumas sukelia ligų, kurios tiek kainuoja, kad tie, kas degina iškastinį kurą: benziną, mazutą, durpes, anglis, – turėtų apmokėti ir sveikatos sąskaitą“, – akcentavo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Tačiau kai kurie tyrimai rodo, kad teršia ir elektromobiliai – jie dėl baterijos yra sunkesni, vadinasi, labiau dyla padangos, kelių asfaltas.
„Elektromobiliai yra sunkesni. Jų išmetimai, preliminariais duomenimis, apie 8 proc. didesni dėl padangų susidėvėjimo negu įprastų automobilių“, – sakė Aplinkos apsaugos agentūros atstovė Vilma Bimbaitė.
Diskusiją aštrina ir šią savaitę uždegta žalia šviesa brangesnių degalų įteisinimui. Pusantrų metų vilkintoms akcizų pataisoms pritaria Seimo Biudžeto ir finansų komitetas.
„Jeigu norime žaliąją transformaciją padaryti, turi būti kažkokia paskata. Negali, norėdamas pasiekti rezultatų, vien per mokestinę naštą smaugti segmentus, kurių turėtų atsirasti daugiau“, – pažymėjo Seimo narys Saulius Skvernelis.
Kitąmet gali didėti degalų akcizai, mažėti lengvatų iškastiniam kurui, o po trejų metų prisidėtų ir anglies dvideginio mokestis.
„Kiekvienais metais keičiamas procentas, kiek pinigų tenka Kelių priežiūros ir plėtros programai ir kiek į bendrą biudžetą įkrinta. Tačiau akcizai nukreipti ir į tai, kad mažintų vartojimą. Mano, aplinkos ministro, uždavinys yra sukurti mechanizmus, kurie skatintų šildymo, transporto, elektros, gamybos ir kitus sektorius eiti žalesniu keliu“, – S. Gentvilas.
„Elektromobilis kaip šventa karvė, bet ateityje, manau, valdžios siekis yra, kad nei mažesnes pajamas gaunantys žmonės, nei daugiabučių gyventojai neturėtų nuosavų automobilių“, – spėliojo V. Baršys.
Ateityje, manau, valdžios siekis yra, kad nei mažesnes pajamas gaunantys žmonės, nei daugiabučių gyventojai neturėtų nuosavų automobilių.
Kol verda diskusija, ar turi prie kelių elektromobiliai prisidėti, ar ne, Susisiekimo ministerija atskleidžia savo planus.
„Ateityje reikia galvoti, kada transportas pasikeis ir elektromobiliai bus pagrindinė transporto priemonė, ir dėl finansavimo reikės kažką galvoti. Jeigu degalai pasikeitė, gal forma keisis. Greičiausiai tai bus kažkoks elektromobilių mokestis arba kelių mokestis“, – svarstė Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovas Vladislavas Kondratovičius.
„ES strategija – mokėti turi tie, kas dabar teršia. Manau, tikrai ne vienus metus elektromobiliams reikia šioje vietoje daryti išimtį“, – pabrėžė L. Jokužis.
„Manau, po penkerių metų jau reikės galvoti ir žiūrėti, kaip viską sudėlioti“, – sakė V. Kondratovičius.
Remiantis balandžio „Regitros“ duomenimis, šiuo metu iš viso Lietuvoje registruota apie 61 tūkst. hibridinių lengvųjų automobilių, vien elektra varomų automobilių yra kiek daugiau nei 8 tūkst.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų2
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą21
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...