Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?

Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuočius galima nuspėti, kuriuos modelius mūsų vairuotojai mėgsta labiausiai.

Amerikiečiai vertina „Ferrari“

Italijos prabangių automobilių gamintoja „Ferrari“ šią savaitę pagerino savo 2022-ųjų prognozes pranešusi, kad antrojo metų ketvirčio pelnas ūgtelėjo 22 proc. Italų teigimu, šuolis įvyko pirmiausia dėl stiprios paklausos Jungtinėse Valstijose.

Amerikiečiai, europiečiai ir turtingi pirkėjai iš Azijos italų „žirgus“ graibstė taip, kad „Ferrari“ balandžio–birželio grynasis pelnas siekė 251 mln. eurų. Tai net 45 mln. eurų daugiau nei prieš metus, o pardavimų pajamos išaugo 25 proc. – iki 1,29 mlrd. eurų.

Mažoje, nors ir neskurdžioje Lietuvos rinkoje prabangūs modeliai perkami kur kas vangiau. Automobilių istorijos patikros platforma „carVertical“ atliko tyrimą, apėmusį metų laikotarpį – nuo 2021 m. gegužės iki 2022 m. gegužės. Analitikai išsiaiškino, kokius modelius Lietuvoje parduoti lengviausia, o kurie pirkėją randa lėčiausiai.

 

Paklausa: „Ferrari“ galiūnai šiemet nusipelnė ypatingo prabangaus segmento pirkėjų iš JAV palankumo / Gamintojo nuotr.

Nors kiekvieno automobilio būklė ir komplektacija skiriasi, šis tyrimas atsižvelgia į vidutinį konkretaus modelio pardavimo laiką, palyginti su kitais automobiliais.

Tuoj už plačios „Touran“ nugaros rikiuojasi tokia nesenstanti kelių klasika kaip „Opel Vectra“ ir didesnis „Touran“ brolis „Volkswagen Sharan“.

Dominuoja „Volkswagen“

Ne paslaptis, kad lietuviai nuo seno garsėja meile „Volkswagen“ koncerno gaminiams. Tad nieko keisto, kad greičiausiai šalyje parduodamas modelis – „Volkswagen Touran“. Surasti pirkėją šiam mažajam vienatūriui vidutiniškai pakanka vos penkių dienų.

Tuoj už plačios „Touran“ nugaros rikiuojasi tokia nesenstanti kelių klasika kaip „Opel Vectra“ (parduodama vidutiniškai per 5,4 dienos) ir didesnis „Touran“ brolis „Volkswagen Sharan“ (per 5,66 dienos). Beje, šiemet nuo konvejerio nuvažiavo paskutiniai šio vienatūrio atstovai. Nuo pat 1995-ųjų iki pat šių metų gamintas „šaranas“ užleido vietą kitiems VW koncerno modeliams.

Žaibiškai: greičiausiai šalyje parduodamas modelis – „Volkswagen Touran“, kuriam pirkėją surasite vidutiniškai per penkias dienas / Scanpix nuotr.

Greičiausiai Lietuvoje parduodamų automobilių dešimtuke „vokiečiai“ tiesiog dominuoja. Jie užima net septynias dešimtuko vietas. Tris pozicijas prasiskynė japoniški modeliai – žinoma, „Toyota“. Už pirmojo trejetuko ribų rikiuojasi „Toyota Prius“ (vid. 5,7 dienos), „Opel Astra“ (5,9 d.), „Audi A3“ (6,2 d.), „Opel Zafira“ (6,3 d.), „Toyota Corolla“ (6,4 d.), „Volkswagen Passat“ (6,61 d.) ir „Toyota Avensis“ (6,62 d.).

Pasak rinkos analitikų, visų šių automobilių savininkai gali tikėtis greitai sulaukti susidomėjusio pirkėjo skambučio ir sklandžiai atsisveikinti su pabodusia transporto priemone.

„Porsche“ – išrankiesiems

Tyrimo metu buvo žvilgtelėta ir į lėčiausiai parduodamus modelius – tokius, kurių skelbimai vairuotojus domina mažiausiai. Neabejotinas lyderis šiame sąraše yra „Porsche Cayenne“. Skelbimų portaluose šių visureigių pasiūla ganėtinai nemenka, bet įkandami jie retam lietuviui.

Greičiausiai Lietuvoje parduodamų automobilių dešimtuke „vokiečiai“ tiesiog dominuoja. Jie užima net septynias dešimtuko vietas.

Pavyzdžiui, už Vilniuje parduodamą trejų metų senumo 4 l 404 kW galingumo gražuolį, nuvažiavusį 73 tūkst. km, prašoma net 120 tūkst. eurų. Tiesa, mažiau galingą (3 l, 250 kW), bet naujesnį „Cayenne“ pardavėjas Palangoje siūlo už 80 tūkst. eurų. Tarp pigiausių parduodamų mūsų rinkoje – 2008 m. modelis, kurio kaina nesiekia 14 tūkst. eurų.

 

Žirklės: naudotų „Porsche Cayenne“ kainos Lietuvoje svyruoja nuo 120 tūkst. iki 14 tūkst. eurų / Wikipedia nuotr.

Tad potencialus pirkėjas gali rinktis iš didelės „Porsche“ įvairovės ir pernelyg neskubėdamas. Ne veltui parduoti šį greičio galiūną vidutiniškai trunka beveik mėnesį. Net jei nustatysite adekvačią kainą, neviršijančią realios šio visureigio vertės, pagal statistiką vis tiek jį parduosite po 28,8 dienos.

Kiek netikėtai iškart už „Cayenne“ rikiuojasi visiškos jo priešingybės – žvitrusis miesto mažylis „Fiat 500“ (24,9 d.) ir talpusis mikroautobusas „Iveco Daily“ (24,3 d.). Toliau sąraše – sportiški ir galingi „Jaguar XF“ (24 d.), „Land Rover Range Rover Sport“ (23,8 d.), „Land Rover Range Rover“ (22,4 d.), „Audi A7“ (22 d.), „6 serijos BMW Gran Coupe“ (21,8 d.), „Ford Mustang“ (19,3 d.).

Į šią draugiją kiek netikėtai įsiterpė kuklus „Opel Mokka“. Šis ganėtinai naujas modelis parduodamas vidutiniškai per 20,3 dienos. Kita vertus, žinant „Opel“ menko patikimumo reputaciją, labai stebėtis gal ir nevertėtų.

Įskaičiuoja ir remontą

Apibendrindami „carVertical“ specialistai teigia, kad dauguma prasčiausiai parduodamų automobilių priklauso aukštesnei klasei ir domina ganėtinai siaurą pirkėjų ratą. Nors Lietuvoje nemenka dalis vairuotojų vis dar mieliau renkasi seną, bet prabangų automobilį nei naujesnį, tačiau ekonominės klasės, ši tendencija po truputį slopsta.

Greičiausiai parduodamų naudotų automobilių sąraše vyrauja ekonomiški ir laiko patikrinti modeliai, pasižymintys patikimumu ir nedidelėmis remonto sąnaudomis. Naudoto automobilio pirkėjas siekia sutaupyti, todėl įvairius prabangos elementus, būdingus „Porsche“ ar „Land Rover“ ratuočiams, antrinėje rinkoje pirkėjai ne ypač vertina.

Aukštesnės klasės automobiliai ne tik patiria smarkų nuvertėjimą, bet ir pasižymi brangia eksploatacija. Nieko keisto, kad pirkėjai renkasi paprastesnius modelius, siekdami išvengti didelių priežiūros išlaidų ir degalų sąnaudų. Kuo naudotas automobilis patikimesnis ir pigesnis naudoti, tuo greičiau jis atras pirkėją. Ne veltui pervežimo paslaugas teikiantys vairuotojai mielai renkasi ekonomišką „Toyota Prius“, o ne „Jaguar XF“ ar kitą prabangesnį modelį.

Įpročiai keičiasi

Nusipirkti naudotą transporto priemonę dažnu atveju gali būti tikra loterija, todėl visada verta patikrinti transporto priemonės istoriją automobilių istorijos patikros platformoje. Tai padeda ne tik apsisaugoti nuo nesąžiningų pardavėjų, bet ir įgyti derybinį pranašumą gyvai dar net nemačius dominančio modelio.

Automobilių pardavimo ekspertas Paulius Valiukėnas pažymi, kad pamažu keičiasi ne tik lietuvių polinkis pirkti senesnį, bet aukštesnės klasės automobilį, bet ir kiti aspektai. Pavyzdžiui, jaunesni vairuotojai dažnai renkasi ne tiesiogines pardavimo aikšteles, bet interneto platformas.

„Panašu, kad senieji metodai, kai automobilį patogiausia būdavo išsirinkti nuvykus į specializuotą turgų, aikšteles ar pas pavienius pardavėjus kitose vietose, pamažu tampa nebemadingi. Vairuotojai vis dažniau pabrėžia, kad automobilio įsigijimas privalo tapti įprastu procesu, kai pirkėjas nori būti ramus ir užtikrintas, jog pirkinys yra patikimas tiek techniniu požiūriu, tiek ir kalbant apie būtinus dokumentus“, – dėstė „Longo LT“ vadovas.

P.Valiukėno žodžiais, mūsų šalyje pasitaiko nemažai istorijų apie nenusisekusius sandorius, kurių centre – nesąžiningi automobilių perpardavinėtojai. Anot jo, tai gerokai apkartina pirkėjų kasdienybę.

„Atsukta rida, pirkimo–pardavimo sutarties arba garantijos nebuvimas, įrašyta mažesnė nei įsigyjamas automobilis kaina – visa tai pirkėjui lemia nemenkų nuostolių. Jis gali prarasti galimybę skųsti pardavėją. Taip pat gedimo atveju, norėdamas susigrąžinti sumokėtą sumą, galimai atgausite tik tą gerokai sumažintą, kuri nurodyta sutartyje“, – perspėjo P.Valiukėnas.


Paprasčiau parduodant ir užsieniečiams

Nuo rugpjūčio 1-osios supaprastėjo tvarka parduodantiems automobilį užsienio gyventojui ar įmonei šalies teritorijoje. Nuo šio mėnesio kreiptis į „Regitrą“ ir deklaruoti automobilio nuosavybės pasikeitimą pakaks tik Lietuvos gyventojui.

Pagal iki šiol galiojusią tvarką, pardavus transporto priemonę užsienio gyventojui ar įmonei Lietuvos teritorijoje, į „Regitrą“ turėjo kreiptis tiek jos pirkėjas, tiek pardavėjas. Kitaip tariant, pirmiausia „Regitros“ padalinyje užsienio gyventojas pateikdavo įgijimo deklaraciją, o ją patvirtindavo Lietuvos gyventojas. Tik abiem pusėms atlikus šiuos veiksmus, būdavo panaikinamas Lietuvos gyventojo vardu galiojantis savininko deklaravimo kodas (SDK) ir po dešimties kalendorinių dienų transporto priemonė buvo automatiškai išregistruojama. Tačiau nuo rugpjūčio ši tvarka palengvinta ir pareiga kreiptis į „Regitrą“ palikta tik pardavėjui, t.y. Lietuvos gyventojui. Jam reikės per penkias darbo dienas nuo sandorio sudarymo pateikti vienpusę perleidimo deklaraciją, kurios pagrindu bus panaikintas jo vardu galiojantis SDK. Ši paslauga bus prieinama internetu nemokamai. Tokia pat tvarka taikoma parduodant automobilį užsienio šalies teritorijoje. Tikimasi, kad, priėmus tokį sprendimą, procedūra taps paprastesnė „Regitros“ klientams ir sumažės eilės padaliniuose, į kuriuos šiemet kreipėsi apie 29 tūkst. užsienio gyventojų, norėdami deklaruoti įsigytą automobilį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

geriau

geriau portretas
parašykit kokias detales voge nuo šitu mašinu ir kiek kainuoja Kasko šitom mašinom.nes nusiperka iš paskutiniujiu pinigu vazineja su plikom padangon o dar jai nurengia tai verkia prašo tautos gal kas matėt apie nusikaltima
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių