- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų. Susitaupyti ar įsigyti automobilį lizingu ir rinktis norimą automobilį kad ir tiesiai iš salono? O gal pirkti ne naują, bet tuomet kelintų metų? Kiek automobilis turėtų kainuoti, kad atitiktų apgalvoto pirkinio apibrėžimą? Vis dėlto yra keli patarimai, kaip rasti tinkamiausią sprendimą.
Dilema – pirkti brangesnį ar pigesnį?
Žinoma, kad norisi naujesnio, geresnio ir brangesnio, nes tokiu automobiliu važiuoti ir maloniau, ir saugiau. Tačiau juk yra ribos ir reikia rasti tinkamą sprendimą, kiek lėšų skirti automobiliui, kad jis būtų ir geresnis, ir neišlaidautumėte ne pagal savo pajamas. Teisybė ties aukso viduriu, apskaičiuojamu įvertinus bendrą išlaidų krepšelį.
Automobilio kaina yra ne tik ta, kuri sumokama jį perkant. Už įsigytą automobilį, galima sakyti, mokame kiekvieną dieną – išlaidos kurui, draudimui, mokesčiui už stovėjimo aikštelę, automobilio reguliariai priežiūrai ir remontui yra neišvengiamos. Nors senesnį automobilį pigiau įsigysite ir jo vertė nekris tiek daug kaip naujo, pirkto salone, tačiau seną automobilį išlaikyti kainuos kur kas daugiau negu naują. Štai dėl to svarbu apskaičiuoti savo mėnesio išlaidas transportui ir, atsižvelgus į tai, žiūrėti, kiek galima skirti būsimam pirkiniui.
Kad pirkdami automobilį nepakankamai atsižvelgiame į jo išlaikymo išlaidas, rodo ir SEB banko Baltijos šalyse atliekamas automobilio įperkamumo indekso tyrimas. Lietuvoje gyventojai automobiliams pirkti skiria mažiausiai lėšų, palyginti su kitomis Baltijos šalimis, tačiau jiems išlaikyti – daugiausia. Palyginkite – išlaidos automobiliams Lietuvoje sudaro 13 proc. viso vartojimo krepšelio, o Estijoje – 9 procentus.
Neįvertinę automobilio išlaikymo išlaidų ir nusipirkę nebrangų automobilį galime atsidurti situacijoje, kai automobilio remontui tenka skirti daugiau, negu kainavo pats automobilis.
Taupyti ar skolintis?
Nusprendėte nebevairuoti seno automobilio ir nebeskirti pinigų ir laiko jo išlaikymui ir remontui, bet sąskaitoje trūksta pinigų geresniam ir naujesniam automobiliui. Yra du sprendimai: pirkiniui taupyti arba skolintis.
Skolinantis labai svarbu įsivertinti savo galimybes bei atsižvelgti į kitas savo išlaidas ‒ pragyvenimo, būsto išlaikymo sąnaudas.
Taupyti galima, jei nespaudžia laikas. Automobilių lizingo paslauga reikalinga tada, kai trūksta pajamų automobiliui įsigyti, o jo reikia kasdien, nėra kada taupyti, reikia sėsti ir važiuoti. Skolintis nemėgstantys lietuviai visgi automobiliui skolinasi dažniau negu kitiems brangiems pirkiniams. Kaip rodo SEB banko antrus metus iš eilės atliekamas finansinės gyventojų elgsenos tyrimas, automobiliui įsigyti buvo dažniausiai skolinamasi. Net 54 proc. gyventojų, kurie kada nors ėmė paskolą, skolinosi būtent naujam automobiliui ar turimo remontui.
Skolinantis labai svarbu įsivertinti savo galimybes bei atsižvelgti į kitas savo išlaidas ‒ pragyvenimo, būsto išlaikymo sąnaudas. Rekomenduojama, kad paskoloms grąžinti per mėnesį būtų skiriama ne daugiau kaip 40 proc. pajamų. Norėdami įvertinti, kokią mėnesio įmoką galite mokėti, taip pat apskaičiuokite, kiek per mėnesį kainavo išlaikyti senesnį automobilį.
Mėnesio įmokos dydis priklausys nuo kelių veiksnių: automobilio kainos ir laiko, per kurį planuojama už jį susimokėti. Kuo ilgiau galioja lizingo sutartis, t. y. kuo ilgiau pasiryžtama už automobilį mokėti, tuo mažesnė mėnesio įmoka. SEB banko duomenys rodo, kad vairuotojai Lietuvoje lizingo sutartis sudaro vidutiniškai 57 mėnesiams – beveik penkeriems metams. Vidutinė mėnesio įmoka už lizingu įsigytą automobilį pernai siekė beveik 240 eurų.
Įsigyti automobilį lizingu galima išties greitai. Išsirinkus norimą automobilį užtenka sumokėti pradinį įnašą, kuris įprastai siekia 10 proc. visos kainos, o sudaryti lizingo sutartį užtrunka iki dienos – sudaryti sutartį galima internetu, pasirašyti – mobiliuoju parašu.
Gyventojai naujiems automobiliams skiria daugiau
Senų automobilių Lietuvoje yra daug. „Regitros“ duomenimis, vidutinis Lietuvoje važinėjančio automobilio amžius – maždaug 15 metų. Tačiau ir ši tendencija kinta, automobilių parkas Lietuvoje po truputį jaunėja. SEB banko duomenimis, vien pernai naudojantis lizingu buvo įsigyta 2,2 tūkst. naujų ir kiek panaudotų automobilių, jiems vairuotojai pasiskolino beveik 32 mln. eurų. Net 39 proc. pernai lizingu įsigytų automobilių buvo visiškai nauji, kiti likusieji – vos poros ar kelerių metų senumo.
SEB banko duomenys taip pat rodo, kad pernai vidutinė naujo lizingu įsigyto automobilio kaina siekė 27,3 tūkst. eurų, o naudoto – 14,5 tūkst. eurų. Šios sumos didesnės negu 2016-aisiais, kai už naują automobilį lietuviai vidutiniškai mokėdavo 25,5 tūkst. eurų, o už naudotą – 12,9 tūkst. eurų. Nekinta tik mėgstamiausios lietuvių automobilių markės: tarp naujų automobilių daugybę metų populiariausi išlieka „Škoda“ ir „Peugeot“ modeliai, tarp naudotų – „Volkswagen“, „Toyota“, „Volvo“, BMW ir „Audi“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?26
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...