- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rudens laikotarpis yra vienas pavojingiausių vairuotojams. Slidi kelio danga, prastas matomumas ir žema oro temperatūra lemia, kad rudens mėnesiais incidentų kelyje skaičius pastebimai išauga. Ekspertai pataria, kaip sumažinti avarijų tikimybę.
Įvertinkite būklę
Statistiniai duomenys rodo, kad rugsėjo–lapkričio mėnesiais žalų, patiriamų dėl eismo įvykių, vidurkis išauga maždaug 8 proc., palyginti su visų metų mėnesių vidurkiu.
Specialistai įsitikinę, kad šiuo metu ypač svarbu pasirūpinti, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas ir paruoštas šaltajam sezonui.
„Automobilį paruošti žiemai yra išties atsakingas darbas, kurio nevertėtų pasilikti paskutinėms dienoms, kai sinoptikai jau pranašauja ateinančius šalčius. Svarbu ne tik pasikeisti padangas, bet ir įvertinti į kitas reikšmingas detales: stiklų valytuvų būklę, akumuliatoriaus įkrovą, alyvos lygį ir kitus techninius rodiklius“, – teigė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Lietus, krentantys lapai ir įvairūs nešvarumai, atsirandantys ant priekinio lango stiklo, ypač pasunkina vairuotojo matomumą. Todėl ekspertas rekomenduoja nenumoti ranka į valytuvų būklę.
„Nėra tikslaus laiko, kada reikia keisti valytuvus, dažniausiai tai priklauso nuo jų amžiaus, nes guma, net ir nenaudojama, praranda savo savybes. Svarbu, kiek laiko senieji valytuvai naudojami ir kaip efektyviai jie veikia. Dažnas faktorius, lemiantis valytuvų tarnavimo laiką, – per vasarą vyravęs sausas ir karštas oras, dėl kurio jie susidėvi greičiau“, – aiškino A.Juodeikis.
Anot jo, jei valytuvų guma susidėvėjusi ar jie kitaip sugedę, artėjant naujam šaltajam sezonui reikėtų juos pakeisti. Taip pat jau reikėtų po ranka turėti šluotelę ir grandiklį, kuriais būtų galima nuvalyti sniegą ir susidariusį leduką, nes rudenį pašalti gali netikėtai, pavyzdžiui, per naktį.
Automobilį paruošti žiemai yra išties atsakingas darbas, kurio nevertėtų pasilikti paskutinėms dienoms, kai sinoptikai jau pranašauja ateinančius šalčius.
Nuo kilimėlių iki padangų
Nuo automobilio salone besikaupiančios drėgmės labiau rasoja langai, o pašalus jie iš vidaus gali apsitraukti leduku, taip pasunkindami matomumą. Kaip žinome, drėgmė labiausiai kaupiasi ant kilimėlių, kuriuos miname šlapiais batais.
„Vietoje tekstilinių kilimėlių patartina įsigyti kokybiškus guminius, kurie nepraleidžia drėgmės, apsaugo automobilį nuo druskos pertekliaus, smėlio, vandens ir kitų nepalankių išorinių faktorių“, – sakė A.Juodeikis.
Ypač svarbu pasirūpinti padangų būkle.
„Reikėtų įvertinti, ar automobilio padangos nesusidėvėjusios, ar jos užtikrina vairuotojo ir keleivių saugumą kelyje. Labai svarbu padangos protektoriaus gylis, kuris turi būti ne mažesnis nei 3,0 mm. Svarbu nepamiršti patikrinti padangų slėgį, nes, esant žemai oro temperatūrai, slėgis padangose taip pat mažėja“, – atkreipė dėmesį A.Juodeikis.
Ekspertas priminė, kad dauguma vairuotojų nori, kaip ir vasarą, kuo greičiau nuvykti iš taško A į tašką B, tačiau neapskaičiuoja oro sąlygų pasikeitimo ir išaugusios rizikos.
„Kelio danga tampa slidi ne tik iškritus pirmajam sniegui, bet ir ankstyvą rudenį – dėl šlapių nukritusių lapų. Todėl svarbu pasirinkti tinkamą greitį, laikytis saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių ir stengtis vengti staigių judesių“, – sakė jis.
Įkrova: akumuliatoriaus būklę reikėtų pradėti tikrinti praėjus trejiems metams nuo įsigijimo. Evaldo Šemioto nuotr.
Kėbulas ir akumuliatorius
Svarbu atkreipti dėmesį ir į automobilio kėbulo būklę.
„Ant kelio barstomi druskos mišiniai ir sniegas gali pridaryti nemažai nuostolių išorinei automobilio būklei, todėl svarbu kėbulo išorę padengti storu vaško sluoksniu, kuris apsaugos nuo įvairių įbrėžimų ir nubyrėjusių dažų. Jei pastebėjote, kad jūsų automobilis turi įtrūkimų ar atsirado rūdžių, rekomenduojama jas pašalinti prieš prasidedant žiemos sezonui. Tai apsaugos transporto priemonę nuo tolesnio rūdijimo“, – dėstė A.Juodeikis.
Vienas dažniausių vairuotojų galvos skausmų šaltojo sezono metu – neužsivedantis variklis. Tai gali lemti akumuliatoriaus gedimai. A.Juodeikis mano, kad akumuliatoriaus būklę reikėtų pradėti tikrinti praėjus trejiems metams nuo įsigijimo. Nemalonumų gali kilti ir dėl neprižiūrėtos degalų sistemos, dėl gedimų ar trikdžių elektros grandinėje.
Dėl prastėjančios kelio dangos didesnė apkrova tenka ir stabdžių sistemai, vairuotojams dažniau tenka staigiai stabdyti. Ypač slidu būna ant tiltų, viadukų, ant kelių, kurie neapšviesti arba apsupti miško ar aukštų namų. Ten yra kur kas didesnė tikimybė, kad kaupsis drėgmė ir kelias bus slidus.
„Pirmieji šalčiai gerai dėl to, kad parodo silpniausias mūsų automobilio vietas, kurias vertėtų susitvarkyti, kol nekilo daug rimtesnių problemų“, – priminė pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina4
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...