Sunku prisiminti bent vieną kitą automobilį, kurio naujos versijos tektų laukti ilgiau nei dešimtmetį. Tačiau bendrovei "Ford" prireikė net dvylikos metų sukurti antros kartos "Ford Ka" mažylį. 1996 m. pradėtas gaminti "Ka" išsiskyrė itin novatorišku dizainu. 2008-aisiais sukurtas palikuonis irgi išsaugojo svarbiausius pirmtako bruožus – tai žaismingas, linksmas ir gražus automobilis.
"Ford" ir 007
"Ford" tęsia tradiciją reklamuoti naujus modelius filmuose apie legendinį agentą 007. Šį kartą "Ford Ka" prisidėjo gelbėdama Jameso Bondo kailį Haityje. Naujausiame filme "Paguodos Kvantas" "Ford Ka" ekranuose šmėžavo keliasdešimt sekundžių – automobilį vairavusi žavioji rusų aktorė Olga Kurylenko padėjo legendiniam agentui pasprukti nuo blogų vyrukų. Specialiai šiam filmui "Ford of Europe" dizaineriai sukūrė vienetinį aukso spalvos "Ka" modelį.
"Ford" + "Fiat" = ?
Kas bendro tarp naujojo "Ford Ka" ir stilingojo "Fiat 500"? Gal abu automobiliai tiktų jaunoms, žavioms, meniškos sielos miestietėms? Tai tiesa, bet "Ford Ka" ir "Fiat 500" sieja daug daugiau – tai tarsi vienos motinos, bet skirtingo tėvo vaikai.
"Ka", kaip ir "Fiat 500", sukurtas ant "Fiat Panda" platformos. Naujojo "Ka" varikliai – benzininis ir dyzelinis – taip pat pasiskolinti iš "Fiat". "Ka" gaminamas "Fiat" gamykloje Lenkijoje, netgi naudojant tą pačią gamybos liniją. Tad klausimas, ar "Ka" galime vadinti "Ford", atrodo, visai logiškas.
"Ford" atstovai turi parengę atsakymą: "Ka" ir atrodo kaip "Ford", ir važiuoja kaip "Ford". "Ka" pakaba sureguliuota "Ford" inžinierių, o automobilio išvaizda sukurta laikantis naujausių "kinetinio" dizaino tendencijų, jau matytų "Fiesta" ir "Kuga" modeliuose. Be to, "Ford" atstovai tikina, kad didžiausių paslapčių kolegoms iš Italijos jie neatskleidė.
Galima papuošti tatuiruote
Palyginti su neseniai debiutavusia naująja "Ford Fiesta", mažoji "Ka" nesuteikia tokio malonumo vairuotojui. Tai miesto automobilis – aukšta sėdėsena, geras matomumas, pakaks ir nedidelio plyšio automobiliui pastatyti. Užmiestyje mažiau malonumo vairuoti, bet to ir reikia tikėtis iš bet kurio mažo automobilio.
"Ford Ka" komplektuojama su 1,2 l 69 AG benzininiu "Duratec" ir 1,3 l 75 AG "Duratorq TDCi" dyzeliniu varikliu. Abu jie derinami tik su mechanine pavarų dėže. "Ford Ka" su benzininiu varikliu kaina prasideda nuo 30,7 tūkst. litų, su dyzeliniu – nuo 37,2 tūkst. litų.
"Ka" siūloma dviejų įrangos komplektacijų – "Trend" ir "Titanium". Standartinės įrangos sąraše yra elektrinis vairo stiprintuvas, reguliuojamo aukščio vairas, ABS stabdžiai su stabdymo jėgos elektroninio paskirstymo sistema, vairuotojo ir keleivio saugos priekinės oro pagalvės, priekinių žibintų "Palydėk namo" sistema, elektroninis imobilizatorius, kėbulo spalvos buferiai.
"Titanium" komplektacijos automobiliai yra maždaug 2500 litų brangesni. Juose montuojamas oro kondicionierius (su žiedadulkių filtru), nuotolinis centrinis užraktas, elektra valdomi langai, elektra reguliuojami ir šildomi šoniniai veidrodėliai, priekiniai rūko žibintai, 15 colių ratlankiai.
Dar 1300–1600 litų kainuoja specialūs "Ka" apdailos paketai, suteikiantys automobiliui išskirtinumo. Siūlomi trys papildomi tiek išorės, tiek interjero apdailos rinkiniai: "Tatoo" (tatuiruočių siluetais papuošta automobilio išorė ir vidus), sportiško stiliaus "Grand Prix" ir ryškiaspalvis "Digital Art".
"Žalias" net jei ir raudonas
Standartinėje "Ford Ka" spalvų paletėje žalios spalvos nėra. Artimiausia jai – ryškiai salotinė. Tačiau "Ka" yra "žalias" – tiek benzininio, tiek dyzelinio variklio CO2 emisija yra mažesnė nei 120 g 1 km. Tai kai kuriose Europos šalyse jau suteikia mokesčių lengvatų.
Vidutinės degalų sąnaudos siekia 4,2 l (dyzelinio variklio) ir 5,1 l (benzininio) 100 km. Įsibėgėti iki 100 km/val. "Ford Ka" tiek su benzininiu, tiek su dyzeliniu varikliu prireiks maždaug 13 sekundžių.
Nieko įspūdingo, tačiau jaunoji miesto karta renkasi kitas vertybes – ekologiją, taupumą ir stilių. "Ford Ka" visa tai turi.
Naujausi komentarai