Mechaniko patarimai
Įvertinti dyzelio būklę
Perkant naudotą automobilį su dyzeliniu varikliu, verta labai atidžiai pasiklausyti jo “širdies”. Tai daroma todėl, kad, kitoms sąlygoms esant vienodoms, dyzelį remontuoti dažniausiai gerokai brangiau negu analogiškos klasės benzininį variklį, o dėl konstrukcijos ypatumų sunkiau nustatyti “priešinfarktinę” būklę. Dyzelio nominalus tarpas tarp stūmoklio ir cilindro gerokai mažesnis nei benzininio variklio. Todėl pirmasis artėjančio didelio remonto požymis – blogai įsijungiantis šaltas variklis.
Būdinga, kad net nedaug (iki 50-60 laipsnių) įkaitęs aušinimo skystis gali radikaliai pakeisti išorinį (tačiau ne vidinį) vaizdą. Variklis puikiai įsijungs, išnyks ir kiti susidėvėjimo požymiai (melsvi išmetalai ir vadinamasis karterinių dujų pramušimas). Todėl, prieš vykdami apžiūrėti potencialaus pirkinio, paprašykite pardavėją iki jūsų atvykimo variklio neįjungti – atvažiavę įsitikinkite, kad variklis išties visiškai šaltas. Priešingu atveju reikėtų labai atsargiai vertinti apžiūros rezultatus ir net kompresijos matavimą. Beje, apie kompresiją: prieš ją tikrinant šiltuoju metų laiku variklis 10-12 valandų turi vėsti. Tiesa, yra nesudėtingų gedimų (papildomas oro siurbimas į degalų padavimo pagrindinę liniją, sugedusios įkaitinimo žvakės), kuriuos lengva pašalinti. Tačiau jie taip pat apsunkina šalto variklio įjungimą. Ir šiuo atveju situacija paaiškės išmatavus kompresiją.
Naujausi komentarai