- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Rekvizitai Premium“ duomenimis, populiariausi Lietuvos įmonėse – Vokietijos gamintojų automobiliai, dauguma transporto priemonių – dyzelinės.
Lyderis – „Volkswagen“
Statistika liudija, kad kovo 1-ąją Lietuvos įmonėms priklausančių lengvųjų automobilių Lietuvoje lyderis buvo „Volkswagen“ (VW) koncernas – registruoti 40 627 šios markės automobiliai.
Antroje vietoje – „Toyota“ (21 421 automobilis), o dešimtuke taip pat rikiavosi „Škoda“ (16 131 vnt.), BMW (12 369 vnt.), „Opel“ (12 362 vnt.), „Audi“ (12 352 vnt.), „Mercedes“ (10 248 vnt.).
Be to, įregistruoti 1 452 vnt. „Porsche“, 1 384 vnt. „Land Rover“, 1 026 vnt. „Jeep“, 423 vnt. „Jaguar“.
Šalies įmonėms taip pat priklausė 425 VW elektromobiliai, 324 vnt. – „Tesla“, 305 vnt. – „Nissan“, 100 vnt. – „Škoda“, 95 vnt. – „Peugeot“.
Pagal degalų rūšį pirmą penketuką sudarė dyzeliniai automobiliai (93 099 vnt.), benzininiai (39 554 vnt.), varomi benzinu ir dujomis (6 213 vnt.), benzinu ir elektra (6 089 vnt.), elektra (1 897 vnt.).
Ambicingi užmojai
„Lietuvos automobilių parkas tampa „žalesnis“, nors ne taip sparčiai, kaip norėtųsi ir kaip numatyta Vyriausybės planuose. Tvarų verslą puoselėjančioms įmonėms jau dabar svarbu, o netrukus taps neišvengiama žinoti, kokiomis transporto priemonėmis naudojasi klientai, partneriai ir konkurentai“, – teigė Arūnas Janeliūnas, duomenų analitikas, „Rekvizitai Premium“ vadovas.
„Elektromobilių Lietuvoje yra daugiau nei 10 tūkst., po kelerių metų jų jau turėtų būti 50 tūkst.“, – 2022-ųjų pabaigoje prognozavo Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai.
Galima prognozuoti, kad jau artimiausiu metu didės tiek M1 klasės (lengvųjų), tiek N1 (lengvųjų krovininių) elektromobilių dalis bendrame Lietuvos automobilių parke. Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai.
Siekiai ir infrastruktūra
Numatyta, kad nuo 2030 m. sausio 1 d. N1 klasės transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, išskyrus alternatyviaisiais degalais varomas N1 klasės transporto priemones, negalės būti registruojamos.
Lengvųjų elektromobilių (M1 klasės) dalis 2030 m. pirkimuose turės sudaryti bent pusę sandorių. Tikimasi, kad jau 2024 m. pabaigoje elektromobiliai turės sudaryti bent 10 proc. lengvųjų automobilių parko.
Elektromobilių, ypač lengvųjų ir lengvųjų krovininių, plėtra glaudžiai susijusi su infrastruktūros (krovimo stotelių) išvystymu ir siekiu, kad ateityje suvienodės elektromobilio ir standartinio automobilio kainos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...