- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Rekvizitai Premium“ duomenimis, populiariausi Lietuvos įmonėse – Vokietijos gamintojų automobiliai, dauguma transporto priemonių – dyzelinės.
Lyderis – „Volkswagen“
Statistika liudija, kad kovo 1-ąją Lietuvos įmonėms priklausančių lengvųjų automobilių Lietuvoje lyderis buvo „Volkswagen“ (VW) koncernas – registruoti 40 627 šios markės automobiliai.
Antroje vietoje – „Toyota“ (21 421 automobilis), o dešimtuke taip pat rikiavosi „Škoda“ (16 131 vnt.), BMW (12 369 vnt.), „Opel“ (12 362 vnt.), „Audi“ (12 352 vnt.), „Mercedes“ (10 248 vnt.).
Be to, įregistruoti 1 452 vnt. „Porsche“, 1 384 vnt. „Land Rover“, 1 026 vnt. „Jeep“, 423 vnt. „Jaguar“.
Šalies įmonėms taip pat priklausė 425 VW elektromobiliai, 324 vnt. – „Tesla“, 305 vnt. – „Nissan“, 100 vnt. – „Škoda“, 95 vnt. – „Peugeot“.
Pagal degalų rūšį pirmą penketuką sudarė dyzeliniai automobiliai (93 099 vnt.), benzininiai (39 554 vnt.), varomi benzinu ir dujomis (6 213 vnt.), benzinu ir elektra (6 089 vnt.), elektra (1 897 vnt.).
Ambicingi užmojai
„Lietuvos automobilių parkas tampa „žalesnis“, nors ne taip sparčiai, kaip norėtųsi ir kaip numatyta Vyriausybės planuose. Tvarų verslą puoselėjančioms įmonėms jau dabar svarbu, o netrukus taps neišvengiama žinoti, kokiomis transporto priemonėmis naudojasi klientai, partneriai ir konkurentai“, – teigė Arūnas Janeliūnas, duomenų analitikas, „Rekvizitai Premium“ vadovas.
„Elektromobilių Lietuvoje yra daugiau nei 10 tūkst., po kelerių metų jų jau turėtų būti 50 tūkst.“, – 2022-ųjų pabaigoje prognozavo Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai.
Galima prognozuoti, kad jau artimiausiu metu didės tiek M1 klasės (lengvųjų), tiek N1 (lengvųjų krovininių) elektromobilių dalis bendrame Lietuvos automobilių parke. Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai.
Siekiai ir infrastruktūra
Numatyta, kad nuo 2030 m. sausio 1 d. N1 klasės transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, išskyrus alternatyviaisiais degalais varomas N1 klasės transporto priemones, negalės būti registruojamos.
Lengvųjų elektromobilių (M1 klasės) dalis 2030 m. pirkimuose turės sudaryti bent pusę sandorių. Tikimasi, kad jau 2024 m. pabaigoje elektromobiliai turės sudaryti bent 10 proc. lengvųjų automobilių parko.
Elektromobilių, ypač lengvųjų ir lengvųjų krovininių, plėtra glaudžiai susijusi su infrastruktūros (krovimo stotelių) išvystymu ir siekiu, kad ateityje suvienodės elektromobilio ir standartinio automobilio kainos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose1
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...
-
Pataria tikrinti saugos diržus: avarijos atveju tai tikrai nėra smulkmena
Yra trys žingsniai tikrinant saugos diržus įsigijus dėvėtą automobilį, praneša LNK. ...
-
Techninių apžiūrų centre – netikėtumas: kokiame amžiuje gyvename?97
Klaipėdietės patirtis techninių apžiūrų (TA) centre privertė susimąstyti – kokiame amžiuje gyvename? Tvarkingas, jokių gedimų neturėjęs 2015 metais pagamintas automobilis nebuvo pripažintas tinkamu naudoti dėl absurdiškos priežasti...
-
Vaikų saugumas gatvėse – tėvų atsakomybė3
Prasidėjus naujiems mokslo metams, vienas didžiausių rūpesčių tėvams yra saugi vaikų kelionė į mokyklą. Norint suformuoti saugaus elgesio gatvėje įpročius, suaugusiesiems svarbu apie tai kalbėtis su vaikais. Psichologė-psichoterapeutė Viktorij...
-
Naujovių atspirties taškas – laikui atsparios vertybės1
Sukako 30 metų, kai „Volvo Trucks“ pristatė „Volvo FH“ – visų laikų geriausiai parduodamą bendrovės sunkvežimį. Nuo pat pradžių šis „Volvo“ flagmanas pasižymėjo išskirtiniu išorės ir i...