Įmonių transporto parkas: daugiausia – vokiškų akcentų

  • Teksto dydis:

„Rekvizitai Premium“ duomenimis, populiariausi Lietuvos įmonėse – Vokietijos gamintojų automobiliai, dauguma transporto priemonių – dyzelinės.

Lyderis – „Volkswagen“

Statistika liudija, kad kovo 1-ąją Lietuvos įmonėms priklausančių lengvųjų automobilių Lietuvoje lyderis buvo „Volkswagen“ (VW) koncernas – registruoti 40 627 šios markės automobiliai.

Antroje vietoje – „Toyota“ (21 421 automobilis), o dešimtuke taip pat rikiavosi „Škoda“ (16 131 vnt.), BMW (12 369 vnt.), „Opel“ (12 362 vnt.), „Audi“ (12 352 vnt.), „Mercedes“ (10 248 vnt.).

Be to, įregistruoti 1 452 vnt. „Porsche“, 1 384 vnt. „Land Rover“, 1 026 vnt. „Jeep“, 423 vnt. „Jaguar“.

Šalies įmonėms taip pat priklausė 425 VW elektromobiliai, 324 vnt. – „Tesla“, 305 vnt. – „Nissan“, 100 vnt. – „Škoda“, 95 vnt. – „Peugeot“.

Pagal degalų rūšį pirmą penketuką sudarė dyzeliniai automobiliai (93 099 vnt.), benzininiai (39 554 vnt.), varomi benzinu ir dujomis (6 213 vnt.), benzinu ir elektra (6 089 vnt.), elektra (1 897 vnt.).

Ambicingi užmojai

„Lietuvos automobilių parkas tampa „žalesnis“, nors ne taip sparčiai, kaip norėtųsi ir kaip numatyta Vyriausybės planuose. Tvarų verslą puoselėjančioms įmonėms jau dabar svarbu, o netrukus taps neišvengiama žinoti, kokiomis transporto priemonėmis naudojasi klientai, partneriai ir konkurentai“, – teigė Arūnas Janeliūnas, duomenų analitikas, „Rekvizitai Premium“ vadovas.

„Elektromobilių Lietuvoje yra daugiau nei 10 tūkst., po kelerių metų jų jau turėtų būti 50 tūkst.“, – 2022-ųjų pabaigoje prognozavo Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai.

 

Galima prognozuoti, kad jau artimiausiu metu didės tiek M1 klasės (lengvųjų), tiek N1 (lengvųjų krovininių) elektromobilių dalis bendrame Lietuvos automobilių parke. Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai.

Siekiai ir infrastruktūra

Numatyta, kad nuo 2030 m. sausio 1 d. N1 klasės transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, išskyrus alternatyviaisiais degalais varomas N1 klasės transporto priemones, negalės būti registruojamos.

Lengvųjų elektromobilių (M1 klasės) dalis 2030 m. pirkimuose turės sudaryti bent pusę sandorių. Tikimasi, kad jau 2024 m. pabaigoje elektromobiliai turės sudaryti bent 10 proc. lengvųjų automobilių parko.

Elektromobilių, ypač lengvųjų ir lengvųjų krovininių, plėtra glaudžiai susijusi su infrastruktūros (krovimo stotelių) išvystymu ir siekiu, kad ateityje suvienodės elektromobilio ir standartinio automobilio kainos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Istorijos mokytoja

Istorijos mokytoja portretas
Tragikomedija : vokiečiai pralaimėjo karą , buvo subombarduoti bei jų ištisos gamyklos išvežtos į TSRS . Bet Rusijos karo ministras Pavelas Gračiovas pripažino tik MB . Jį ir pravardžiavo Paša Mercedes : )))) nuo 1991 m. Taip pat pravardžiuoja ir kitą Pavelą , ortodoksų pravoslavų stačiatikių rusų vyskupą . Tas diedas irgi nemėgsta savo tėvynės mašinų LOL . Lai mašina Volga plaukia paskui karo laivą :)))))))
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių