Įmonės automobilio etalonas

Mįslė: "Renault Thalia" ar "Renault Symbol"? Aistringi "Teleloto" žaidėjai Lietuvoje turėtų būti gerai įsidėmėję pirmąjį pavadinimą, o Turkijos vairuotojai suklustų išgirdę antrąjį. Nesvarbu, kuriuo vardu šauksi, esmės tai nekeičia: naujasis "Renault" sedanas skirtas pirkėjams, kurie naujam keturračiui nekelia ypatingų reikalavimų, o ieško pigaus, ekonomiško ir praktiško automobilio.

Visiems ar bet kam?

Lietuvoje šis Prancūzijos automobilių gamintojo modelis pavadintas "Thalia". Naujokas pristatytas rugpjūčio pabaigoje vykusioje automobilių parodoje Maskvoje.

Dviprasmybių galima rasti ne tik automobilio pavadinime. Keistokai skamba ir gamintojų užmačios sukurti mašiną, kurią graibstytų tokių skirtingų šalių kaip Rusijos ir Turkijos vairuotojai. Taip, tai dinamiškos ir augančios rinkos, tačiau reikia pripažinti, kad turkų ir rusų transporto priemonių pasirinkimą lemia skirtingi poreikiai.

"Modelis sukurtas bendradarbiaujant įvairių šalių gamybos padaliniams. Be to, automobilio kondicionavimo sistema sukurta taip, kad būtų funkcionali naudotis kardinaliai skirtingose klimato juostose", – taip skamba "Renault" argumentacija kilus panašioms abejonėms.

Prikibti prie tokio atsakymo sunku. Visų pirma, "Thalią" sukūrė Rumunijos ir Turkijos inžinieriai, o automobilis surenkamas pastarosios šalies mieste Bursoje. Perfrazuojant sparnuotą posakį galima sakyti, kad kelių tautų galvos geriau negu vienos.

Antra, kondicionavimo sistema išties veikia nepriekaištingai, nesvarbu, kam ko reikia: šilumos ar vėsos. Gamintojai sako, kad šilumos komfortas buvo kuriamas taip, kad galėtų patikimai funkcionuoti ekstremaliomis klimato sąlygomis (kokios yra Rusijoje), o Turkijoje automobilio "krosnelės" svirtis nedvejojant perjungiama vėsinti.

Akivaizdu, kad tokio tipo automobiliai kaip "Renault Thalia" gaminami siekiant kiekybės, o ne kokybės, t. y. minimaliomis sąnaudomis norima sukurti keturratį masėms.

Kaina lieka neaiški

Visus ryškių skiriamųjų bruožų neturinčius automobilius (vienas jų "Thalia") geriausia pradėti vertinti nuo kainos. Lietuvoje šis "Renault" sedanas negali skųstis dėmesio stoka – jį noriai perka pigios ir praktiškos transporto priemonės ieškančios įmonės. Ankstesnė "Thalios" versija mūsų šalyje kainavo apie 30 tūkst. litų – šis rodiklis ir nulemia tokio automobilio populiarumą.

Naujojo "Renault Thalios" prekybą planuota pradėti rugsėjį–spalį, o kiek tiksliai keturratis kainuos mūsų šalyje, "Renault" atstovai kol kas neišduoda. Kaip pagrindinės šio automobilio rinkos įvardijamos Vidurio ir Rytų Europa, Rusija, Turkija, Šiaurės Afrikos šalys.

Atsižvelgiant į šalį ir įrangos lygį, "Renault Thalia" gali būti komplektuojama su įvairiais benzininiais varikliais: 1,2 16V 55 kW (75 AG), 1,4 55 kW (75 AG), 1,4 16V 72 kW (98 AG) ir 1,6 16V 77 kW (105 AG). Dyzelinį 1,5 dCi variklį galima pasirinkti iš dviejų: 48 kW (65 AG) ir 62 kW (85 AG).

Prancūzai mėgsta girtis

"Thalios" kėbulo ilgis – 4,26 m, aukštis – 1,43 m. Bagažinė gana erdvi (506 dm3), tačiau gal kiek per gili: toliau nustumtus daiktus būtų sunku iškrapštyti. Be to, dėl didelės bagažinės nukenčia ant užpakalinės sėdynės įsitaisę keleiviai – jiems vietos lieka ne per daugiausia.

"Renault" atstovai suskubo pasigirti, esą žiūrint iš šono, "Thalios" linijos primena prestižinio sedano siluetą. Vis dėlto taip manyti gali tik angažuoti vertintojai. Nors "Thalios" sedano išorėje išties dominuoja lengva elegancija, pirma mintis pamačius automobilį buvo tokia: nuotraukose jis atrodo geriau. Apie jokį prestižinio sedano sinonimą negalėjo būti nė kalbos.

Tačiau automobilio važiuoklę sukūrę "Renault" inžinieriai neabejotinai nusipelno pagyrų. Važiuoklės sistema perimta iš "Renault Clio" automobilio, kuris garsėja aukščiausios klasės pusiausvyra tarp komforto ir sukibimo su kelio danga. O duobėtame kelyje "minkštai" besijaučianti "Thalia" nuo šiol ir užims "Clio" sedano vietą rinkoje. Ir nors kratymas justi minimaliai, garso izoliacijai investicijų pagailėta, todėl automobilio salone gana triukšminga.

Degalų ekonomijos bandymas

"Renault" rugsėjo pradžioje Turkijoje atliko "Thalios" ekonomijos ir ekologijos bandymą. Trys 1,5 dCi, 85 AG "Thalios" modeliai pajudėjo iš šalies sostinės Stambulo su oficialiai užsandarintais pilnais degalų bakais tikintis įveikti 1430 km trasą. Dvi dienas automobiliai važiavo skirtingos dangos keliais, kuriais vyko įprastas eismas.

Bandymo pabaigoje automobilių bakuose buvo likę po 8 l dyzelino, vadinasi, jie dar būtų galėję nuvažiuoti papildomus 250 km. Tai įrodo, jog su pilnu degalų baku 1,5 dCi, 85 AG "Thalia" gali įveikti 1700 km, vidutiniškai 100 km automobilis sunaudoja 3,5 l degalų, o CO2 emisija siekia tik 85 g/km. Nors "Renault" atstovai teigia, kad bandymą prižiūrėjo nepriklausomas arbitras ir nepriklausomos sertifikavimo institucijos, kai kam tokie rezultatai kelia šypseną.

Šis bandymas atliktas ekologiškai važiuojant (angl. – eco-driving). Automobiliai riedėjo pagal visas Kelių eismo taisykles, nebandė maksimalių keturračio galimybių, buvo iš anksto numatytas maršrutas, galvojama apie kitus eismo dalyvius ir optimizuojamas greitis. Atsižvelgiant į šias aplinkybes, rezultatais veikiausiai reikėtų patikėti.



"Renault Thalios" vizitinė kortelė

Kėbulo tipas 5 durų sedanas

Sėdimų vietų skaičius 5

Aukštis (mm) 1439

Plotis (mm) 1940

Ilgis (mm) 4261

Tarpuašis (mm) 2473

Bagažinės tūris (dm3) 506

Padangos 175/65 R14T

Degalai benzinas

Variklio darbinis tūris (cm3) 1,149

Vožtuvų skaičius 16

Galia (kW (AG) p/min.) 55 (75)/5500

Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 105/4250

Pavarų dėžė 5 laipsnių mechaninė

Varantieji ratai priekiniai

Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 13

Maks. greitis 167

Vidutinės degalų sąnaudos 5,9

Maks. svoris (kg) 2230

Kaina (Lt) nuo 30 tūkst. litų (ankstesnė versija)

 


Šiame straipsnyje: Renault

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių