- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaraisiais metais Lietuvoje pavagiama vis mažiau lengvųjų automobilių, tačiau ilgapirščiai jau nusitaikė į naują taikinį – "švarina" transporto priemonių salonus ir savinasi lengvųjų automobilių detales. Draudikų duomenimis, į didžiausią rizikos grupę papuola 5–8 metų transporto priemonės.
Žalos – penkiaženklės
Nors kurį laiką Lietuvoje buvo fiksuojamas automobilių vagysčių pagausėjimas, pastaruoju metu situacija pasikeitė – nusikaltėlius labiau domina atskiros mašinų detalės.
"Nežymų automobilių detalių vagysčių mažėjimą fiksuojame nuo 2019 m., tik pirmojo karantino laikotarpiu jų skaičius vėl buvo pradėjęs augti. Pastaraisiais metais lengvųjų automobilių pavagiama išties nedaug – vos keletas apdraustų transporto priemonių. Pasitaiko pavienių atvejų, kai pavagiami krovininiai automobiliai arba žemės ūkio technika. O lengvųjų automobilių detalės vagiamos vis gausiau ir aktyviau", – sakė draudimo bendrovės "Gjensidige" Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Pasak V.Katilienės, didžiausios automobilių detalių vagysčių žalos siekia 20 tūkst. eurų.
"Vagiant automobilių dalis jos nėra tvarkingai numontuojamos, kaip automobilių remonto dirbtuvėse. Vagys skuba, vengia būti užklupti. Tad plėšiant kompiuterinę įrangą ar vairą iš salono, išdaužiami automobilio langai, o pjaunant žibintus – sugadinamas transporto priemonės variklio dangtis ir sparnai. Kuo technologiškai detalė sudėtingesnė ir inovatyvesnė, tuo žala didesnė", – pasakojo draudimo bendrovės atstovė.
Plėšiant kompiuterinę įrangą ar vairą iš salono, išdaužiami automobilio langai, o pjaunant žibintus – sugadinamas transporto priemonės variklio dangtis ir sparnai.
Veidrodėliai ir žibintai
Draudimo bendrovės duomenimis, penktadalį visų detalių vagysčių sudaro veidrodėlių ir žibintų vagystės – šias detales ilgapirščiai nurenka dažniausiai.
"Toliau labiausiai vagiamų detalių sąraše rikiuojasi parkavimo sistemos, oro pagalvės, vairai. Fiksuojame atvejų, kai detalės vagiamos tik iš tam tikro modelio automobilių – pavyzdžiui, katalizatoriai ar bagažinės užuolaidėlės. Nauja tokia detalė gali kainuoti ir daugiau kaip 1 000 eurų, todėl panaudotos yra paklausios, o jų kaina – nuo 400 iki 600 eurų", – sakė V.Katilienė.
Draudikė atkreipė dėmesį, kad ne tik detalių vagys turėtų pasinaudoti ką tik prasidėjusiu tamsiuoju metų laikotarpiu.
"Žmonės turi patys daugiau dėmesio skirti automobilių saugumui. Aikštelėse nuo ilgapirščių gali apsaugoti filmavimo kameros arba vaizdo registravimo sistemos. Žinoma, jos nevisagalės, jei vieta neapšviesta, o vagies veido negalima įžiūrėti", – atkreipė dėmesį draudimo bendrovės atstovė.
Padėtų vaizdo registratorius
V.Katilienė taip pat rekomenduoja įsirengti vaizdo registratorius.
"Kai transporto priemonėje yra vaizdo registratorius, jis drausmina aplinkinius. Kai vagis, apžiūrinėdamas transporto priemonę, pamato, kad yra filmuojamas, dažniausiai praeina pro šalį. Yra nemažai atvejų, kai vagis, nurinkdamas išorines transporto priemonės detales, registratoriaus nepastebi. Jeigu nusikaltimas vykdomas transporto priemonės salone, vaizdo registratorius paprastai pavagiamas. Tuomet nustatyti vagišius galėtų padėti patalpos ar automobilių aikštelės stebėjimo kameros", – dėstė V.Katilienė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Chuliganai su vandens motociklais Nemune: aptaškyti praeiviai ir institucijų dėmesys (vaizdo įrašas)26
Praeiviai užfiksavo, kaip Nemune, netoli „Žalgirio“ arenos bei Vytauto Didžiojo tilto keli vandens motociklai specialiai manevruoja arti pakrante einančių žmonių. Kauniečiai įsitikinę, kad taip elgiasi nesubrendę chuliganai. ...
-
Rinkimuose – penkių gamintojų sunkiasvoriai
Antrą kartą Lietuvoje organizuojamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse dėl geriausiojo vardo varžysis septyni visiškai nauji sunkiasvoriai, tarp jų yra visiškai elektrinių. ...
-
Sezoniniai eismo pokyčiai: ant ratų – nauji dalyviai12
Lietuvos kelių policijos tarnyba primena dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams: esate viešojo judėjimo dalyviai, tad privalote laikytis eismo taisyklių. ...
-
Estijos gamintojų proveržis: konkurencingi net Japonijoje3
Estijos gamintojo „Auve Tech“ naujos kartos autonominį automobilį „MiCa“ pirmoji įsigijo Japonija. ...
-
Budrumo abėcėlė: kur ir kurią dieną3
„Lietuvos draudimo“ ekspertų duomenimis, šalyje avaringiausias dviejų juostų automagistralių ir greitkelių ruožas – tarp Vilniaus ir Kauno. ...
-
Naudoto transporto pirkėjus traukia Vokietija
Daugybė automobilių pradeda gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje. ...
-
Automobilio nuomos burtai: nepasitikrinai – mokėk papildomai9
Automobilius besinuomojantys vairuotojai skundžiasi susidūrę su galimai paslėptais mokesčiais, kuriuos taiko bendrovė „CityBee“. Klientus piktina, kad ši žinoma Lietuvos įmonė priskaičiuoja sumą už savo pačios sugalvotas mokamas...
-
Moksleiviai varžėsi saugaus eismo konkurse1
Kovo 18 dieną Marijampolės rajono Sasnavos pagrindinėje mokykloje vyko tradicinis jaunųjų dviratininkų saugaus eismo konkursas „Autokontaktas 2023“. Jame be Sasnavos moksleivių varžėsi dvi komandos iš Latvijos. ...
-
To dar nėra buvę: vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko vos penktadalis bandančiųjų63
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egza...
-
Autobusas – keleiviams ir jų automobiliams5
Prancūzijos startuolis „Symone“ planuoja jau kitąmet pademonstruoti dviaukštį autobusą, kuriuo keleiviai galėtų gabenti ir savo automobilius ar motociklus. ...