- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaraisiais metais Lietuvoje pavagiama vis mažiau lengvųjų automobilių, tačiau ilgapirščiai jau nusitaikė į naują taikinį – "švarina" transporto priemonių salonus ir savinasi lengvųjų automobilių detales. Draudikų duomenimis, į didžiausią rizikos grupę papuola 5–8 metų transporto priemonės.
Žalos – penkiaženklės
Nors kurį laiką Lietuvoje buvo fiksuojamas automobilių vagysčių pagausėjimas, pastaruoju metu situacija pasikeitė – nusikaltėlius labiau domina atskiros mašinų detalės.
"Nežymų automobilių detalių vagysčių mažėjimą fiksuojame nuo 2019 m., tik pirmojo karantino laikotarpiu jų skaičius vėl buvo pradėjęs augti. Pastaraisiais metais lengvųjų automobilių pavagiama išties nedaug – vos keletas apdraustų transporto priemonių. Pasitaiko pavienių atvejų, kai pavagiami krovininiai automobiliai arba žemės ūkio technika. O lengvųjų automobilių detalės vagiamos vis gausiau ir aktyviau", – sakė draudimo bendrovės "Gjensidige" Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Pasak V.Katilienės, didžiausios automobilių detalių vagysčių žalos siekia 20 tūkst. eurų.
"Vagiant automobilių dalis jos nėra tvarkingai numontuojamos, kaip automobilių remonto dirbtuvėse. Vagys skuba, vengia būti užklupti. Tad plėšiant kompiuterinę įrangą ar vairą iš salono, išdaužiami automobilio langai, o pjaunant žibintus – sugadinamas transporto priemonės variklio dangtis ir sparnai. Kuo technologiškai detalė sudėtingesnė ir inovatyvesnė, tuo žala didesnė", – pasakojo draudimo bendrovės atstovė.
Plėšiant kompiuterinę įrangą ar vairą iš salono, išdaužiami automobilio langai, o pjaunant žibintus – sugadinamas transporto priemonės variklio dangtis ir sparnai.
Veidrodėliai ir žibintai
Draudimo bendrovės duomenimis, penktadalį visų detalių vagysčių sudaro veidrodėlių ir žibintų vagystės – šias detales ilgapirščiai nurenka dažniausiai.
"Toliau labiausiai vagiamų detalių sąraše rikiuojasi parkavimo sistemos, oro pagalvės, vairai. Fiksuojame atvejų, kai detalės vagiamos tik iš tam tikro modelio automobilių – pavyzdžiui, katalizatoriai ar bagažinės užuolaidėlės. Nauja tokia detalė gali kainuoti ir daugiau kaip 1 000 eurų, todėl panaudotos yra paklausios, o jų kaina – nuo 400 iki 600 eurų", – sakė V.Katilienė.
Draudikė atkreipė dėmesį, kad ne tik detalių vagys turėtų pasinaudoti ką tik prasidėjusiu tamsiuoju metų laikotarpiu.
"Žmonės turi patys daugiau dėmesio skirti automobilių saugumui. Aikštelėse nuo ilgapirščių gali apsaugoti filmavimo kameros arba vaizdo registravimo sistemos. Žinoma, jos nevisagalės, jei vieta neapšviesta, o vagies veido negalima įžiūrėti", – atkreipė dėmesį draudimo bendrovės atstovė.
Padėtų vaizdo registratorius
V.Katilienė taip pat rekomenduoja įsirengti vaizdo registratorius.
"Kai transporto priemonėje yra vaizdo registratorius, jis drausmina aplinkinius. Kai vagis, apžiūrinėdamas transporto priemonę, pamato, kad yra filmuojamas, dažniausiai praeina pro šalį. Yra nemažai atvejų, kai vagis, nurinkdamas išorines transporto priemonės detales, registratoriaus nepastebi. Jeigu nusikaltimas vykdomas transporto priemonės salone, vaizdo registratorius paprastai pavagiamas. Tuomet nustatyti vagišius galėtų padėti patalpos ar automobilių aikštelės stebėjimo kameros", – dėstė V.Katilienė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų automobilių pardavėjai neguodžia: kainos, deja, nemažėja1
Pernai apie 20 proc. augusios naudotų automobilių kainos kol kas nesiruošia mažėti, o pardavėjai prognozuoja, kad šių metų pirmą pusmetį tikėtis atpigimo nėra pagrindo. ...
-
Masinės avarijos: juodasis ledas klaidų neatleidžia30
Ilga automobilių virtinė šio trečiadienio rytą išsirikiavo automagistralėje Kaunas–Vilnius. Viename pagrindinių šalies greitkelių susidūrė net keturiolika transporto priemonių, tarp jų – ir vilkikas. Tą pačią dien...
-
Tarp iškilių jubiliatų – Jameso Bondo automobilis3
Šiemet jubiliejines sukaktis paminės ir keli žinomiausi transporto priemonių gamintojai, ir legendiniai modeliai. ...
-
Nauja lenktynininko A. Juknevičiaus misija: Dakaro ralį stebėjo iš šalies2
„Šis Dakaro ralis sudėtingumu ir sunkumu buvo normalus. Gaila, kad lietuviams jis buvo itin nesėkmingas, nors yra rezultatų, kuriais galime pasidžiaugti“, – sakė legendines lenktynes iš šalies stebėjęs Antanas Jukn...
-
ES transporto priemonių rinkoje – seniai neregėta statistika6
Europoje 2022-aisiais naujų transporto priemonių registracija nukrito iki žemiausio lygio nuo 1993-iųjų, komponentų trūkumui ir toliau kėlus kliūčių automobilių gamintojams. ...
-
Elektrifikavimo tendencijos: motociklus aplenkia, automobilių – ne3
Automobilių pramonės tendencijos pastaraisiais metais nepalieka pasirinkimo. Didieji gamintojai vieną po kito pristato elektromobilius – įkraunamus ar paprastus hibridus, o naujų vidaus degimo variklių nematėme jau senokai. Motociklų gamybo...
-
Policija apie greičio matuoklius: keliuose jų tikrai daugės21
Per pirmąsias šių metų savaites Lietuvos keliuose žuvo dešimt žmonių, tačiau net pusės jų netekome šį savaitgalį. Kas lemia tokią skaudžią statistiką? Kokia situacija keliuose pradėjus šiuos metus ir ką žadą parei...
-
Dėl techninių nesklandumų neveikia automobilių techninės apžiūros stotys2
Dėl techninių nesklandumų pirmadienį neveikia bendrovės „Tuvlita“ techninės automobilių apžiūros stotys, LRT skelbia, kad prie jų nusidriekė eilės. ...
-
Džiugi žinia 24,2 tūkst. vairuotojų – naikins baudas22
Kilus aistroms dėl kelio ženklinimo ir skiriamų baudų už greičio viršijimą kelyje nuo Jakų žiedinės sankryžos iki Rimkų viaduko, Lietuvos automobilių kelių direkcija informavo, kad policijos prašoma naikinti išrašytas ...
-
Padangų naujovė išlaikė visus bandymus5
„Goodyear Tire & Rubber Company“ pristatė demonstracinę padangą, kurią sudaro 90 proc. tvariųjų medžiagų. Padanga išlaikė visus taikomus teisės aktų nustatytus bandymus. ...