- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai, norėdami tvirčiau jaustis per praktikos egzaminą, vairavimo įgūdžių lavinimą patikime ne instruktoriams, o artimiesiems. Tačiau "Regitros" taisyklės nurodo – sėsti su artimuoju prie vairo galima tik išlaikius teorijos žinių egzaminą, be to, toks mokymasis neatleidžia nuo reikalavimo baigti 30 val. praktinio vairavimo mokymo kursą su profesionaliu vairavimo instruktoriumi.
Kas yra šeimos narys?
Norint sėsti su artimaisiais prie vairo, mokiniui prireiks ne tik išlaikyti "Regitros" teorijos žinių egzaminą, bet ir sulaukti 17 m. Šios taisyklės privalomos visais atvejais, netgi su automobiliu išriedėjus į apleistas aikšteles ar atokiau esančius kelius.
Lietuvos transporto saugos administracija numato ir reikalavimus mokytojui: lavinti artimojo vairavimo įgūdžius jis gali tik turėdamas ne mažesnį kaip 5 m. B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą ir nebūti praradęs teisės vairuoti už KET pažeidimus. Taisyklėse numatyta, kad teisiškai šeimos nariais laikomi sutuoktiniai, vienas iš tėvų arba vyras ir moteris, įregistravę savo partnerystę įstatymų nustatyta tvarka, jų vaikai ir įvaikiai, broliai, seserys, seneliai ir vaikaičiai. Taigi, besimokančio asmens dėdė ar vyro brolis nelaikomi šeimos nariais ir mokyti vairuoti negali. Globėjų ar rūpintojų šeimos nariais laikomi vaikai, kuriems pagal Lietuvos Respublikos įstatymus nustatyta globa ar rūpyba. Šie giminystės ryšiai – tik dalis galiojančių taisyklių vairavimo pamokoms.
Tik su dokumentais
Prieš sėdant į automobilį, privalu pasirūpinti ir tinkamais dokumentais. Lietuvos transporto saugos administracija apibrėžia, kad šeimos vairavimo instruktorius privalo turėti ir, prireikus, pareigūnams pateikti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, patvirtinantį, kad vairavimo stažas yra ne mažesnis kaip 5 m. Taip pat automobilio registravimo liudijimą, tačiau jis nebūtinas, jei mokytojas yra transporto priemonės savininkas. Kartu prireiks dokumento, įrodančio, kad instruktorius ir mokinys yra šeimos nariai – jei sutuoktinis, santuokos liudijimo, jei tėvas ar mama, gimimo liudijimo. Ta pati pavardė asmenų giminystės neįrodo.
Tinkamais dokumentais privalo pasirūpinti ir mokinys – reikia nepamiršti asmens dokumento, "Regitros" pažymos apie išlaikytą teorijos žinių egzaminą, galiojančios vairuotojo sveikatos tikrinimo medicininės pažymos.
Mokyti negalima tik tais B kategorijos automobiliais, kurių stovėjimo stabdžio valdymo svirtis yra įrengta ne tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių.
Reikalingas draudimas
Pamokos su artimaisiais gali pasirodyti lengvu keliu praktiniams įgūdžiams formuoti, tačiau tai – tik pirmas įspūdis, nes mokymas vairuoti yra laikomas didesne rizika, nei įprastai, todėl automobilio, su kuriuo mokoma vairuoti, draudimo sutartyje turi būti nurodyta ir aprašyta, kad draudimo apsauga galioja tokiai veiklai. Jei automobilis nėra apdraustas tinkamai, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu, eismo įvykio metu žala nukentėjusiam būtų atlyginama, tačiau įvykio kaltininkas turėtų atlyginti žalą draudimo bendrovei.
Draudikai tikina, kad apdraudus automobilį KASKO draudimu, išmoka eismo įvykio atveju apskritai nebūtų mokama, jei sutartyje nebuvo aptarta sąlyga, kad automobilis bus naudojamas ir mokyti vairuoti.
Be draudimo taisyklės reglamentuoja ir tinkamą automobilio paruošimą. Lietuvos transporto saugos administracija numato, kad šeimos narį mokyti vairuoti leidžiama įprasta B kategorijos transporto priemone, kuri yra registruota, praėjusi techninę apžiūrą ir turi galiojantį privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą.
Galima ir negalima
Mokyti negalima tik tais B kategorijos automobiliais, kurių stovėjimo stabdžio valdymo svirtis yra įrengta ne tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių. Šviečiančio ženklo su "M" raide ant stogo, papildomų veidrodėlių bei pedalų, kurie būtini vairavimo mokyklose, nereikia. Tačiau, kai vyksta pamoka, transporto priemonės priekis ir galas turi būti pažymėti specialiu "M" ženklu.
KET taip pat apibrėžia, kad mokytis vairuoti galima ir automagistralėse, ir greitkeliuose, tačiau ne gyvenamojoje teritorijoje. Be to, Lietuvos transporto saugos administracija numato – lavinti vairavimo įgūdžius automagistralėse leidžiama ne didesniu kaip 100 km/val., greitkeliuose – ne didesniu kaip 90, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/val. Kartu, taisyklėse pažymėta, kad pamokos neturi užtrukti ilgiau nei 3 val. per parą – tiek dieną, tiek ir tamsiuoju paros metu.
Verta paminėti, kad už KET ir šeimos narių mokymo reikalavimų laikymąsi per pamokas atsako šeimos vairavimo instruktorius. Taip pat, taisyklės nurodo – laikyti praktinį egzaminą "Regitroje" leidžiama tik vyresniems nei 18 m. ir tik tada, kai mokinys vairavimo mokykloje yra baigęs nustatytą 30 val. praktinio vairavimo mokymo kursą bei išlaikęs mokyklinį praktikos egzaminą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...