- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Iki pagerėjimo, kurio būtų galima tikėtis maždaug antrą 2025 m. ketvirtį, situacija Lietuvos transporto sektoriuje dar bus sunkiau nuspėjama“, – teigė „Citadele“ banko valdybos narys ir verslo bankininkystės tarnybos vadovas Baltijos šalims Vaidas Žagūnis.
Nuosmukio statistika
Naujausi Lietuvos banko šalies paslaugų eksporto rodikliai leidžia įvertinti transporto sektoriaus, stipriai priklausomo nuo eksporto rinkų, antro šių metų ketvirčio rezultatus ir geriau suprasti, ko tikėtis toliau.
Rodikliai nedžiugina: krovininio kelių transporto paslaugų eksporto apimtis buvo žemiausia nuo 2022 m. pirmo ketvirčio, o metinis augimo tempas yra neigiamas du ketvirčius iš eilės ir antrą ketvirtį paspartėjo iki –3,1 proc. Tai didžiausias krovininio kelių transporto paslaugų eksporto nuosmukis nuo 2015 m. trečio ketvirčio.
„Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų rodikliai vis dar blogėja ir, tikėtina, prastesnę dinamiką matysime tiek trečią, tiek ir ketvirtą šių metų ketvirtį. ES ekonomika apsnūdusi, palūkanų našta lieka aukšta, ES pramonės ir statybų sektoriai, kurie daro didelę įtaką Lietuvos transporto eksporto rodikliams, taip pat apsnūdę. Todėl artimiausiu metu sunku būtų tikėtis žymesnio Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų eksporto rodiklių pagerėjimo“, – įžvalgomis dalijosi V. Žagūnis.
Tačiau iš dalies tai yra ir ES transporto rinkos normalizavimasis.
„Rinka buvo labai išpūsta COVID-19 pandemijos metu tiek krovinių apimties, tiek ir įkainių atžvilgiu. Todėl iš dalies matome šio rodiklio recesiją, bet iš kitos pusės – krovininio kelių transporto paslaugų eksporto normalizavimąsi nuo labai aukšto lygio“, – teigė „Citadele“ banko atstovas.
Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų rodikliai vis dar blogėja.
Matyti pozityvių ženklų
Pasak V. Žagūnio, itin silpnai atrodo transporto paslaugų į Skandinavijos ir Centrinės Europos šalis (tarp jų – Vokietiją, Prancūziją, Nyderlandus, Belgiją, Suomiją, Norvegiją, Italiją), kur dėl pakilusių palūkanų nusilpo vartojimas ir pramonė, situacija.
Šiek tiek geresnė padėtis Švedijos, Estijos, Lenkijos rinkose – pastarojoje eksportas gerina rekordus, bet augimo tempas akivaizdžiai lėtėja.
„Vokietija – atskira istorija: čia reikia pridėti ir struktūrines pramonės bėdas, uždaromas gamyklas. Vis dėlto matome, kad kai kuriose palūkanoms jautriose rinkose jau fiksuojami pirmi stabilizacijos elementai ir tai yra geras signalas, ypač turint galvoje, kad palūkanos Europos kontinente toliau mažės“, – pabrėžė V. Žagūnis.
Ispanijoje – rekordai
Stipriausiai Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų rodikliai atrodo į Austriją, Daniją ir Ispaniją. Pastarojoje šalyje eksporto apimtis gerina rekordus dėl stipraus ekonomikos ciklo.
Anot V. Žagūnio, vežėjams vertėtų pasvarstyti apie tolesnę plėtrą būtent į šias rinkas ir atkreipti dėmesį į Švediją ir Estiją.
„Pervežimų pagyvėjimo realu tikėtis antrą 2025 m. ketvirtį. Labai tikėtina, kad Europos centrinis bankas dėl infliacijos ir ekonomikos sulėtėjimo euro zonoje ir toliau mažins bazines palūkanas, o rinkos prognozuoja, kad 2 proc. EURIBOR ribos galime tikėtis jau nuo kitų metų vidurio. Todėl, prasidedant pavasariui, turėtume matyti teigiamą sumažėjusių palūkanų poveikį ES statybų ir vartojimo sektoriams, o kartu ir pirmus teigiamus požymius Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų rodikliuose“, – apibendrino V. Žagūnis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...