Automobilių salone žmonių netrūksta. Naujos transporto priemonės pirkėjai dairosi prieš vasaros atostogas.
„Atšilus orams, balandis, gegužė, birželis – pats naujų automobilių sezoniškumo metas“, – teigė „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Justas Nekrošius.
O progų žvalgytis europietiškos markės gali atsirasti dar daugiau. Po D. Trumpo pradėto prekybos karo tokie automobilių gigantai kaip „Volkswagen“ mažina eksportą į Jungtines Valstijas.
„Dabar primažintas eksportas ir stebima rinka – kaip sureaguos Amerikos vartotojai“, – aiškino J. Nekrošius.
Tai reiškia, kad neparduoti automobiliai turės rasti naujus šeimininkus čia, Europoje – ir galbūt pigiau.
„Jei bus didelis perteklius ir neturės kur dėti, tai gali daryti įtaką kainoms“, – tvirtino „Deals On Wheels“ direktorius Rokas Abloževičius.
LNK stop kadras.
Visgi rinkos specialistai ragina pernelyg nesvaigti – didelio kainų kritimo niekas nežada.
„Nuolaidos nebus labai didelės – 10 proc. ribose, jei kažkas pigs. Bet kažkas gali ir pabrangti – 10–15 proc.“, – teigė „Autopark“ vadovas Vismantas Baršys.
„Nuolaidos automobilių pasaulyje, jei norima paskatinti produktą, būna nuo 2 iki 7–8 tūkst. ribose. Priklausomai nuo to, kokia bus situacija, kitais metais gali taip būti“, – sakė „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Justas Nekrošius.
Nuolaidas gali pristabdyti tai, kad Amerikoje parduodami visai kitokie automobiliai nei Europoje ar Lietuvoje.
„Lietuvoje pusę automobilių parduodame įkraunamų „Volkswagen“ ir „Audi“ hibridų, tuo tarpu tokie automobiliai nėra paklausūs ir populiarūs Amerikoje“, – pasakojo J. Nekrošius.
Neturi ūpo savo pelnų karpytis ir pati Europos automobilių pramonė. Nors ir susiduria su dideliais iššūkiais – atleidžia darbuotojus, mažina plėtrą, sunkiai konkuruoja su kiniška produkcija.
„Bet sava piniginė irgi daro įtaką – niekas nenori atsisakyti savo maržos dalies“, – kalbėjo „Deals On Wheels“ direktorius.
„Jeigu gamykla gamina savo linijoje ir yra užsiplanavusi pagaminti didelę partiją, bet neturės kur padėti – tai atpigs. Bet gamybą perorientuoti užtrunka mėnesį, du, o gamykla gamina visai kitokį modelį“, – sakė „Autopark“ vadovas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
O ir pats prezidentas už Atlanto – nenuspėjamas kaip oras. Importuojamiems automobiliams įvedė 25 proc. tarifus, vėliau pritaikė išimtis. Dabar kalba apie derybas dėl muitų, tik neįvardija – su kuo.
„Niekas nesupranta. Deramės su daugeliu šalių, bet pasibaigus šiam susitarimui sandorius sudarysiu aš, nes aš susitariau – ne jie susitarė. Sakiau, kad jie mus apgaudinėjo daugelį metų. Sudariau sandorį. Kiekviena šalis, beveik be nesėkmių, iš mūsų plėšė daugelį metų. Taigi susitinkame su beveik visais – įskaitant Kiniją. Ir galų gale sąlygas nustatysiu aš“, – teigė Amerikos prezidentas Donaldas Trumpas.
„Žmonės bijo ir dabar neperka, bet muitų gali ir nebūti. Kaip sakau, nebūtinai tie muitai bus – Amerika bando susiderėti su visais tokiu būdu: pakeldama, atšaukdama ir taip toliau“, – tikino „Autopark“ vadovas Vismantas Baršys.
O štai su amerikietiškais automobiliais – visai kita situacija.
Tokių į Lietuvą atvyksta nedaug, bet atvyksta. Ir nors muitai jų dar nepalietė, pardavėjai jau užtraukia „rankinį“ ir per aukcionus įsigyja mažiau – mat bijo, kad čia jie gali smarkiai pabrangti.
„Naudotų atveža, bet jų kainos nedidelės. Naudotas automobilis iš Amerikos atvažiuoja apie 10 tūkst. eurų vertės – tai galutiniam vartotojui galėtų pabrangti pusantro tūkstančio, jeigu toks prognozuojamas muitas“, – kalbėjo „Autopark“ vadovas.
Dabar iš lietuvių vairuojamų automobilių dominuoja europietiški, o populiariausių penketuke amerikietiškų net nėra: „Toyota“, „Škoda“, „Volkswagen“, „Audi“, „Nissan“.
(be temos)
(be temos)
(be temos)