- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kartu su elektromobiliais atsirado įvairių, bet ne visada teisingų mitų ir teorijų. Viena jų: vairuotojai buvo raginami nesinaudoti savitarnos plovyklomis – esą jose kyla rizika būti nutrenktiems elektros.
Apsauga – patikima
Prieš atkreipiant dėmesį į tam tikrus elektra varomų automobilių plovimo niuansus, pirmiausia pamėginkime atsakyti sau į klausimą: ar apskritai esate girdėję apie nors vieną nelaimingą atsitikimą, kai žmonės būtų nukentėję plaudami elektromobilį?
Su tokiu atveju, kad plovimo metu būtų pažeistas elektromobilis, kol kas nėra susidūręs ir jais prekiaujančios, prižiūrinčios ir remontuojančios įmonės „Autojuta“ atstovas Paulius Dailidėnas.
„Svarbiausi elektromobilių komponentai labai gerai apsaugoti nuo drėgmės, todėl jie gana atsparūs. Problemų galėtų kilti nebent tuo atveju, jei elektromobilis būtų buvęs nekokybiškai suremontuotas, ardytas akumuliatorius ar kiti svarbūs komponentai“, – sakė P. Dailidėnas.
Padės specialistai
Švaros centro „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis teigė, kad kasdienis elektromobilių plovimas niekuo nesiskiria nuo paprastų automobilių švarinimo. Tačiau situacija pasikeičia, kai kalbama apie vidaus komponentų, ant kurių gali kauptis nešvarumai, valymą.
„Jokiu būdu negalima naudoti aukšto slėgio plaunant jungtis, nes vandens ir oro srovė gali pakelti gumines tarpines, po kuriomis prasiskverbs drėgmė. Jei norisi palaikyti švarą ten, kur yra atviresnės vietos ir matyti oranžiniai aukštos įtampos laidai, valdymo moduliai ar kiti elektromobilio komponentai, juos valyti reikia naudojant šepetėlį, valiklį ar šluostę. Tačiau jei tiksliai nežinote, kaip valyti tam tikrus komponentus, geriau tai patikėti švaros specialistams“, – sakė A. Plečkaitis.
Drėgmei ar plovimui jautrios vietos elektromobiliuose pažymėtos specialiais ženklais.
Ekspertas pridūrė, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais ir elektromobiliai turi vieną esminį skirtumą: elektromobiliams nereikia reguliariai keisti tepalų ar atlikti kitokio aptarnavimo ir remonto, todėl jie natūraliai švaresni, bet kai kuriose vietose dulkės ar kiti aplinkos nešvarumai vis tiek kaupiasi.
Elektromobilį plaunant savarankiškai, reikia žinoti kelias svarbiausias taisykles, kurios padės išvengti didesnių ar mažesnių problemų.
„Elektromobilio negalima plauti, kai jis prijungtas prie elektros tinklo ir įkraunamas, taip pat visada reikia įsitikinti, kad įkrovimo lizdo apsauginės durelės yra tinkamai ir sandariai uždarytos. Drėgmei ar plovimui jautrios vietos pažymėtos specialiais ženklais, jų negalima ignoruoti. Taip pat patartina panagrinėti automobilio naudotojo žinyną, kuriame galima rasti aktualios ir tikslios informacijos apie konkretų elektromobilio modelį ir jo priežiūrą,“ – patarė P. Dailidėnas.
Modelių ypatumai
Elektromobilių modeliai gali skirtis konstrukciškai dėl skirtingo elektrinės pavaros komponentų išdėstymo ar turėti kitokių techninių subtilybių, kurios gali reikalauti specifinės priežiūros.
„Vienas niuansų – akumuliatorių aušinimo ir vėdinimo sistema. Dėl temperatūrų skirtumų ten, kur yra akumuliatorius, kaupiasi drėgmė ir gamintojai yra numatę tam tikrus jos pašalinimo būdus. Kai kurie senesni elektromobiliai turi specialius drenažus kondensatui pašalinti, tačiau jie yra įrengti tokiose vietose, kuriose kaupiasi purvas, užkemšantis sistemos vožtuvus ir latakus. Todėl siūlau pasidomėti, ar jūsų elektromobilis gali turėti tokių problemų ir būtinai į tai atkreipti dėmesį,“ – perspėjo A. Plečkaitis.
Jei nutiktų taip, kad plaunant elektromobilį būtų padaryta klaida ir pažeisti kokie nors jo elementai, atsirastų veikimo sutrikimų, šių problemų nereikėtų bandyti spręsti savarankiškai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...