Degalų taupymo mitai

Degalų taupymo mitai

2008-06-18 09:00
Degalų taupymo mitai
Degalų taupymo mitai

Ko­ne kas­dien brangs­tant de­ga­lams dau­gu­ma vai­ruo­to­jų ne­ri­mau­da­mi dai­ro­si į de­ga­lų ma­tuok­lį. Pas­ta­ruo­ju me­tu iš vi­sų pu­sių at­skrie­ja dau­gy­bė pa­ta­ri­mų, kaip tau­py­ti de­ga­lus, ta­čiau ne vi­si jie bū­na nau­din­gi. Štai ke­le­tas de­ga­lų tau­py­mo mi­tų.

1. De­ga­lų ba­ką pil­dy­ti ry­tais

Tur­būt esa­te gir­dė­ję, jog ba­ką ge­riau­sia pil­dy­ti ry­te, kol de­ga­lai dar šal­ti. Moks­li­nin­kai sa­ko, kad skys­čiai tan­kes­ni esant že­mes­nei tem­pe­ra­tū­rai, to­dėl de­ga­lai tu­ri dau­giau mo­le­ku­lių ir yra efek­ty­ves­ni. Ta­čiau de­ga­lų tem­pe­ra­tū­ra bet ku­riuo pa­ros me­tu kei­čia­si ne­smarkiai, tad anks­ty­vą ry­tą va­žiuo­ti į de­ga­li­nę - ma­žai nau­dos.

2. Pa­keis­ti oro filt­rą

Rū­pin­tis au­to­mo­bi­liu la­bai svar­bu, ta­čiau šva­rus oro filt­ras de­ga­lų tau­pyti nepadeda. Nau­jų au­to­mo­bi­lių va­rik­liai su­jung­ti su kom­piu­te­riu, o šis rū­pi­na­si, kad oras būtų tie­ki­amas. Kai va­rik­lio ga­lia su­ma­žė­ja dėl ne­šva­raus oro filt­ro, de­ga­lų su­naudojimo kiekiui tai neat­si­lie­pia.

3. Nau­do­ti aukš­čiau­sios kla­sės de­ga­lus

Ben­zi­no kai­noms pa­sie­kus 4 li­tus už lit­rą dau­gu­ma vai­ruo­to­jų ieš­ko tik pi­ges­nių, o ne ko­ky­biš­kes­nių de­ga­lų. Au­to­mo­bi­lių par­da­vė­jai daž­niau­siai re­ko­men­duo­ja de­ga­lus pil­ti iš „ko­ky­biš­kų" de­ga­li­nių, esą bran­ges­ni de­ga­lai ge­res­ni. Vis dėl­to dau­ge­liu at­ve­jų to­kia lo­gi­ka be­si­va­do­vau­jan­tys vai­ruo­to­jai per­mo­ka už nie­ką. Šiuo­lai­kiš­ki va­rik­liai su­kur­ti taip, kad net ir įpy­lus pra­stes­nės ko­ky­bės de­ga­lų jų dar­bas ne­nu­ken­čia.

4. Per daug pri­pūs­ti pa­dan­gas

Tin­ka­mai pri­pūs­ti pa­dan­gas svar­bu dėl dau­ge­lio prie­žas­čių. Minkš­tos pa­dan­gos ga­li ap­sun­kin­ti vai­ra­vi­mą ir tap­ti ava­ri­jos prie­žas­ti­mi. Be to, ne­pa­kan­ka­mai pri­pūs­tos pa­dan­gos grei­čiau dė­vi­si, spar­čiau įšy­la ir va­žiuo­jant di­de­liu grei­čiu ga­li sprog­ti.
Ta­čiau pūs­da­mi pa­dan­gas nie­ka­da ne­per­sis­ten­ki­te. Tai tik šiek tiek pa­ge­rin­tų de­ga­lų eko­no­mi­ją, nes su­ma­žė­tų trin­tis. Ta­čiau tai trukdy­tų stab­dy­ti bei val­dyti au­to­mo­bi­lį ir pa­di­dė­tų ava­ri­jos ti­ki­my­bė. Tad taip tik­rai ne­ver­ta ri­zi­kuo­ti dėl kelių ben­zi­no la­šų.

5. Oro kon­di­cio­nie­riaus nau­do­ji­mas

Vi­si ži­no, kad oro kon­di­cio­nie­rius di­di­na de­ga­lų są­nau­das. Nus­ta­ty­ta, kad va­žiuo­jant mies­to są­ly­go­mis šim­tui ki­lo­met­rų rei­kia lit­ru dau­giau de­ga­lų. Ta­čiau šis at­gai­vą tei­kian­tis prie­tai­sas šian­dien yra daug nau­din­ges­nis nei bet ka­da anks­čiau.
Ta­čiau yra ir ki­ta teo­ri­ja, nie­ko ge­ro ne­sa­kan­ti tiems, ku­rie mėgs­ta va­ži­nė­ti nu­leis­tais lan­gais. Va­žiuo­jant di­de­liu grei­čiu at­vi­rais lan­gais blo­gė­ja au­to­mo­bi­lio ae­ro­di­na­mi­nės ypatybės. O esant men­kes­niam vė­jo pa­si­prie­ši­ni­mui di­dė­ja de­ga­lų są­nau­dos. To­dėl tei­gia­ma, kad iš­jun­gę oro kon­di­cio­nie­rių itin daug ne­su­tau­py­si­me.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų