- Marius Ringaudas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nesaugiausiu 2021-ųjų automobiliu ekspertai pripažino elektrinį "Renault ZOE", nors anksčiau šis modelis buvo tarp lyderių.
22 laimingieji
Naujų automobilių saugumo bandymus atliekančios organizacijos "Euro NCAP" ("The European New Car Assessment Programme") specialistai susumavo 2021 m. rezultatus.
"Euro NCAP" vertinimo klasifikaciją sudaro žvaigždutės, penkios – aukščiausias balas. Jas šiemet pelnė iš viso 22 skirtingų klasių automobiliai, tarp jų – keturi "Genesis" modeliai ("G 80", "G 70", "GV 80" ir "GV 70"), po du – "Volkswagen" ("ID.4" ir "Caddy"), "Škoda" ("ENYAQ iV" ir "Fabia"), "Toyota" ("Mirai" ir "Yaris Cross") bei "Hyundai" ("IONIQ 5" ir "Tucson").
Nė vienos žvaigždutės neužsitarnavo "Renault ZOE", vos vieną – "Dacia Spring", po dvi surinko "Dacia Sandero Stepway" ir "Dacia Logan".
"Anksčiau "Renault" buvo saugumo sinonimas, 2001-aisiais modelis "Laguna" įvertintas penkiomis žvaigždutėmis. Tačiau pastaraisiais metais "Renault" grupė, sutelkusi jėgas elektromobilių gamybai, užleido pozicijas kituose sektoriuose", – pareiškė "Euro NCAP" generalinis sekretorius Michielis van Ratingenas.
Testai: per "Euro NCAP" bandymus patikrinami įvairūs automobilio saugumo parametrai. euroncap.com nuotr.
Reikalavimai ūgtelėjo
Ekspertai atkreipė dėmesį, kad 2013-aisiais "Renault ZOE" tarp savo klasės ("Supermini") automobilių buvo pripažintas saugiausiu – pelnė penkias žvaigždutes.
Kokie pokyčiai lėmė, kad ZOE tapo autsaideriu?
2019-aisiais šis "Renault" modelis buvo atnaujintas, išskyrus kėbulą ir važiuoklę.
Kas kitas, jei ne nepriklausomi bandymai gali atskleisti tikrąją padėtį ir kompanijų sprendimus netobulinti saugumo priemonių jau serijiniu būdu gaminamuose automobiliuose.
"Euro NCAP" bandymų programą papildė nauji testai ir kriterijai bei baudos už aktyvaus saugumo įrangos trūkumus, o "Renault" strategai ne į visas naujoves atsižvelgė adekvačiai.
Šiemet ZOE sužlugdė konstruktorių sprendimas atsisakyti vienos iš kelių šoninių saugos pagalvių vairuotojui ir šalia jo sėdinčiam keleiviui. Tad ZOE neatlaikė smūgio testų, skirtų galimos avarijos žalai įvertinti važiavusiesiems automobiliu.
"Kas kitas, jei ne nepriklausomi bandymai gali atskleisti tikrąją padėtį ir kompanijų sprendimus netobulinti saugumo priemonių jau serijiniu būdu gaminamuose automobiliuose", – reziumavo vienas "Euro NCAP" ekspertų Rikardas Fredrikssonas.
Įvardijo pranašiausius
"Euro NCAP" vertina ne vien bendrą automobilio saugumo lygį, bet ir atskirai vairuotojo, keleivių, su transporto priemone eisme susijusių ir galimai pažeidžiamų pėsčiųjų atžvilgiu.
Vairuotojams saugiausi (savo klasėse) – "Mercedes-Benz EQS" ir "Lynk/Co 01" (efektyvumas 96 proc.), taip pat "Škoda ENYAQ iV" (94 proc.), "Polestar 2", "VW ID.4", "Cupra Formentor", "Audi Q4 e-tron" (93 proc.). Nesaugiausias – "Renault ZOE" (43 proc.).
Keleiviai ramiausiai gali jaustis važiuodami "Nissan Qashqai", "Mercedes-Benz EQS" (91 proc.), "Polestar 2", "VW ID.4", "Škoda ENYAQ iV", "Subaru Outback", "Audi Q4 e-tron" (89 proc.), "Cupra Formentor" (88 proc.), o kitokios nuotaikos – sėdint "Renault ZOE" (52 proc.).
Saugiausi kitų eisme dalyvaujančių galimai pažeidžiamų pėsčiųjų atžvilgiu – "Subaru Outback" (84 proc.), "Polestar 2" ir "Toyota Mirai" (abu – po 80 proc.), "Toyota Yaris Cross" (78 proc.).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Moksleiviai varžėsi saugaus eismo konkurse1
Kovo 18 dieną Marijampolės rajono Sasnavos pagrindinėje mokykloje vyko tradicinis jaunųjų dviratininkų saugaus eismo konkursas „Autokontaktas 2023“. Jame be Sasnavos moksleivių varžėsi dvi komandos iš Latvijos. ...
-
To dar nėra buvę: vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko vos penktadalis bandančiųjų52
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egza...
-
Autobusas – keleiviams ir jų automobiliams3
Prancūzijos startuolis „Symone“ planuoja jau kitąmet pademonstruoti dviaukštį autobusą, kuriuo keleiviai galėtų gabenti ir savo automobilius ar motociklus. ...
-
Pareigūnai dronais žadina vairuotojus5
Nyderlandų aplinkos ir transporto inspekcijos (ILT) pareigūnai pradėjo naudoti bepiločius orlaivius (dronus), kad patikrintų, kaip vilkikų vairuotojai laikosi 45 valandų pertraukos reikalavimų. ...
-
Naudotų automobilių pirkėjai – vis atsargesni, klastotojai – išmanesni9
Naudotų automobilių rinkoje paplitusi praktika – klastoti ridą. Pirkėjai – vis atsargesni, tačiau transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ tyrimas rodo: vis dar labai didelė rizika įsigyti &b...
-
Daugiau naujų automobilių pirko ne vien lietuviai2
Naujų automobilių rinkos pulsas: Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje – pozityvi vasario mėnesio pardavimo statistika. ...
-
Karas keliuose: norisi muštis – padarykite pritūpimų14
Šią savaitę malšinti konflikto, kilusio vieno prekybos centro prieigose, lėkė net penki Kauno policijos ekipažai. Laimei, signalas apie inkasatoriaus užpuolimą nepasitvirtino, o sumaišties priežastimi tapo elementarus dviejų vyr...
-
Ar daugiau neišvysime su Rusija susijusių automobilių numerių?11
Prieš kelerius metus atlikėjas Stano smagiai prisijuokė gavęs automobilio numerius su trimis raidėmis KRV. Ko gero, ne kartą esate pastebėję gatvėmis riedantį automobilį su šypseną keliančiu raidžių trumpiniu. Tačiau vieni numeriai...
-
Lietuva užsimojo panaikinti benzinu ar dyzelinu varomus autobusus18
Europos Komisija (EK) įsitikinusi, kad 2030 m. visas Europos viešasis transportas tausos gamtą. Lietuva to siekia iki 2029 m., praneša LNK. ...
-
Dingti per 40 sekundžių – nedora misija įmanoma?1
Grupė ilgapirščių JAV perspjovė kino filmo „Dingti per 60 sekundžių“ herojus – prabangius automobilius nugvelbė dar greičiau. ...