- Marius Ringaudas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nesaugiausiu 2021-ųjų automobiliu ekspertai pripažino elektrinį "Renault ZOE", nors anksčiau šis modelis buvo tarp lyderių.
22 laimingieji
Naujų automobilių saugumo bandymus atliekančios organizacijos "Euro NCAP" ("The European New Car Assessment Programme") specialistai susumavo 2021 m. rezultatus.
"Euro NCAP" vertinimo klasifikaciją sudaro žvaigždutės, penkios – aukščiausias balas. Jas šiemet pelnė iš viso 22 skirtingų klasių automobiliai, tarp jų – keturi "Genesis" modeliai ("G 80", "G 70", "GV 80" ir "GV 70"), po du – "Volkswagen" ("ID.4" ir "Caddy"), "Škoda" ("ENYAQ iV" ir "Fabia"), "Toyota" ("Mirai" ir "Yaris Cross") bei "Hyundai" ("IONIQ 5" ir "Tucson").
Nė vienos žvaigždutės neužsitarnavo "Renault ZOE", vos vieną – "Dacia Spring", po dvi surinko "Dacia Sandero Stepway" ir "Dacia Logan".
"Anksčiau "Renault" buvo saugumo sinonimas, 2001-aisiais modelis "Laguna" įvertintas penkiomis žvaigždutėmis. Tačiau pastaraisiais metais "Renault" grupė, sutelkusi jėgas elektromobilių gamybai, užleido pozicijas kituose sektoriuose", – pareiškė "Euro NCAP" generalinis sekretorius Michielis van Ratingenas.
Testai: per "Euro NCAP" bandymus patikrinami įvairūs automobilio saugumo parametrai. euroncap.com nuotr.
Reikalavimai ūgtelėjo
Ekspertai atkreipė dėmesį, kad 2013-aisiais "Renault ZOE" tarp savo klasės ("Supermini") automobilių buvo pripažintas saugiausiu – pelnė penkias žvaigždutes.
Kokie pokyčiai lėmė, kad ZOE tapo autsaideriu?
2019-aisiais šis "Renault" modelis buvo atnaujintas, išskyrus kėbulą ir važiuoklę.
Kas kitas, jei ne nepriklausomi bandymai gali atskleisti tikrąją padėtį ir kompanijų sprendimus netobulinti saugumo priemonių jau serijiniu būdu gaminamuose automobiliuose.
"Euro NCAP" bandymų programą papildė nauji testai ir kriterijai bei baudos už aktyvaus saugumo įrangos trūkumus, o "Renault" strategai ne į visas naujoves atsižvelgė adekvačiai.
Šiemet ZOE sužlugdė konstruktorių sprendimas atsisakyti vienos iš kelių šoninių saugos pagalvių vairuotojui ir šalia jo sėdinčiam keleiviui. Tad ZOE neatlaikė smūgio testų, skirtų galimos avarijos žalai įvertinti važiavusiesiems automobiliu.
"Kas kitas, jei ne nepriklausomi bandymai gali atskleisti tikrąją padėtį ir kompanijų sprendimus netobulinti saugumo priemonių jau serijiniu būdu gaminamuose automobiliuose", – reziumavo vienas "Euro NCAP" ekspertų Rikardas Fredrikssonas.
Įvardijo pranašiausius
"Euro NCAP" vertina ne vien bendrą automobilio saugumo lygį, bet ir atskirai vairuotojo, keleivių, su transporto priemone eisme susijusių ir galimai pažeidžiamų pėsčiųjų atžvilgiu.
Vairuotojams saugiausi (savo klasėse) – "Mercedes-Benz EQS" ir "Lynk/Co 01" (efektyvumas 96 proc.), taip pat "Škoda ENYAQ iV" (94 proc.), "Polestar 2", "VW ID.4", "Cupra Formentor", "Audi Q4 e-tron" (93 proc.). Nesaugiausias – "Renault ZOE" (43 proc.).
Keleiviai ramiausiai gali jaustis važiuodami "Nissan Qashqai", "Mercedes-Benz EQS" (91 proc.), "Polestar 2", "VW ID.4", "Škoda ENYAQ iV", "Subaru Outback", "Audi Q4 e-tron" (89 proc.), "Cupra Formentor" (88 proc.), o kitokios nuotaikos – sėdint "Renault ZOE" (52 proc.).
Saugiausi kitų eisme dalyvaujančių galimai pažeidžiamų pėsčiųjų atžvilgiu – "Subaru Outback" (84 proc.), "Polestar 2" ir "Toyota Mirai" (abu – po 80 proc.), "Toyota Yaris Cross" (78 proc.).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...