Daužė, lamdė ir išdalijo žvaigždutes: koks automobilis pripažintas nesaugiausiu?

Nesaugiausiu 2021-ųjų automobiliu ekspertai pripažino elektrinį "Renault ZOE", nors anksčiau šis modelis buvo tarp lyderių.

22 laimingieji

Naujų automobilių saugumo bandymus atliekančios organizacijos "Euro NCAP" ("The European New Car Assessment Programme") specialistai susumavo 2021 m. rezultatus.

"Euro NCAP" vertinimo klasifikaciją sudaro žvaigždutės, penkios – aukščiausias balas. Jas šiemet pelnė iš viso 22 skirtingų klasių automobiliai, tarp jų – keturi "Genesis" modeliai ("G 80", "G 70", "GV 80" ir "GV 70"), po du – "Volkswagen" ("ID.4" ir "Caddy"), "Škoda" ("ENYAQ iV" ir "Fabia"), "Toyota" ("Mirai" ir "Yaris Cross") bei "Hyundai" ("IONIQ 5"  ir "Tucson").

Nė vienos žvaigždutės neužsitarnavo "Renault ZOE", vos vieną – "Dacia Spring", po dvi surinko "Dacia Sandero Stepway" ir "Dacia Logan".

"Anksčiau "Renault" buvo saugumo sinonimas, 2001-aisiais modelis "Laguna" įvertintas penkiomis žvaigždutėmis. Tačiau pastaraisiais metais "Renault" grupė, sutelkusi jėgas elektromobilių gamybai, užleido pozicijas kituose sektoriuose", – pareiškė "Euro NCAP" generalinis sekretorius Michielis van Ratingenas.

Testai: per "Euro NCAP" bandymus patikrinami įvairūs automobilio saugumo parametrai. euroncap.com nuotr.

Reikalavimai ūgtelėjo

Ekspertai atkreipė dėmesį, kad 2013-aisiais "Renault ZOE" tarp savo klasės ("Supermini") automobilių buvo pripažintas saugiausiu – pelnė penkias žvaigždutes.

Kokie pokyčiai lėmė, kad ZOE tapo autsaideriu?

2019-aisiais šis "Renault" modelis buvo atnaujintas, išskyrus kėbulą ir važiuoklę.

Kas kitas, jei ne nepriklausomi bandymai gali atskleisti tikrąją padėtį ir kompanijų sprendimus netobulinti saugumo priemonių jau serijiniu būdu gaminamuose automobiliuose.

"Euro NCAP" bandymų programą papildė nauji testai ir kriterijai bei baudos už aktyvaus saugumo įrangos trūkumus, o "Renault" strategai ne į visas naujoves atsižvelgė adekvačiai.

Šiemet ZOE sužlugdė konstruktorių sprendimas atsisakyti vienos iš kelių šoninių saugos pagalvių vairuotojui ir šalia jo sėdinčiam keleiviui. Tad ZOE neatlaikė smūgio testų, skirtų galimos avarijos žalai įvertinti važiavusiesiems automobiliu.

"Kas kitas, jei ne nepriklausomi bandymai gali atskleisti tikrąją padėtį ir kompanijų sprendimus netobulinti saugumo priemonių jau serijiniu būdu gaminamuose automobiliuose", – reziumavo  vienas "Euro NCAP" ekspertų Rikardas Fredrikssonas.

Įvardijo pranašiausius

"Euro NCAP" vertina ne vien bendrą automobilio saugumo lygį, bet ir atskirai vairuotojo, keleivių, su transporto priemone eisme susijusių ir galimai pažeidžiamų pėsčiųjų atžvilgiu.

Vairuotojams saugiausi (savo klasėse) – "Mercedes-Benz EQS" ir "Lynk/Co 01" (efektyvumas 96 proc.), taip pat "Škoda ENYAQ iV" (94 proc.), "Polestar 2", "VW ID.4", "Cupra Formentor", "Audi Q4 e-tron" (93 proc.). Nesaugiausias – "Renault ZOE" (43 proc.).

Keleiviai ramiausiai gali jaustis važiuodami "Nissan Qashqai", "Mercedes-Benz EQS" (91 proc.), "Polestar 2", "VW ID.4", "Škoda ENYAQ iV", "Subaru Outback", "Audi Q4 e-tron" (89 proc.), "Cupra Formentor" (88 proc.), o kitokios nuotaikos – sėdint "Renault ZOE" (52 proc.).

Saugiausi kitų eisme dalyvaujančių galimai pažeidžiamų pėsčiųjų atžvilgiu – "Subaru Outback" (84 proc.), "Polestar 2" ir "Toyota Mirai" (abu – po 80 proc.), "Toyota Yaris Cross" (78 proc.).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Lordas

Lordas portretas
Nesaugiausias auto ,tai kai už vairo dalbajobas sedi

Anonimas

Anonimas portretas
Kad ir kaip protingai vairuotum, nuo BMW tai neapsaugos

Dyzel PWR

Dyzel PWR portretas
Barzdaskučių ir elektrinių viryklių saugumo testai?
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių