- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šalies keliuose daugėjant eismo įvykių ir žūčių, Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pranešė siūlanti didinti baudas už greičio viršijimą.
Anot ministerijos, tais atvejais, kai leistinas greitis viršijamas nuo 11 iki 20 kilometrų per valandą (km/h), bauda turėtų siekti nuo 30 iki 60 eurų. Šiuo metu ji siekia nuo 12 iki 30 eurų. O tais atvejais, kai greitis viršijamas 21–30 km/h, VRM siūlo numatyti baudą nuo 60 iki 120 eurų. Dabar ji siekia nuo 30 iki 90 eurų.
Taip pat siūloma atimti teisę vairuoti, viršijus greitį daugiau 30 km/h, kai vairuotojas jau buvo kartą baustas.
Ministerija atkreipia dėmesį, kad baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008-ųjų ir neatitinka dabartinio pragyvenimo lygio ir gaunamų pajamų.
Nesumokėjusiems baudų už kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus VRM siūlo neleisti naudotis savo automobiliais iki baudų sumokėjimo – būtų stabdoma transporto priemonės teisė dalyvauti eisme, nekeičiamas ar neišduodamas vairuotojo pažymėjimas.
Ministerija skaičiuoja, kad 2021-aisiais skirta 1,4 mln. eurų baudų už KET pažeidimus, iš jų sumokėta 514 tūkst. eurų – kiek daugiau nei trečdalis, 2022-aisiais šios sumos siekia atitinkamai 1,7 mln. ir 477 tūkst. eurų. 2023 metais iki lapkričio 1-osios skirta 2,6 mln. eurų baudų, iš jų sumokėta 409 tūkstančiai.
Šiuo aspektu Finansų ministerijai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai siūloma peržiūrėti baudų už paskirtus administracinius nusižengimus išieškojimo procedūras.
„Kad išvengtume skaudžių nelaimių ateityje, ypatingą dėmesį privalome skirti kovai su daugkartiniais ir šiurkščiais kelių eismo taisyklių pažeidėjais. Negalime toleruoti piktybiškų ir ciniškų vairuotojų, kuriuos šiuo metu galiojančios baudos neatgraso nuo pasikartojančių pažeidimų keliuose“, – po pirmadienį vykusio Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdžio sakė ministrė Agnė Bilotaitė.
Per dešimt šių metų mėnesių šalies keliuose įvyko 2,5 tūkst. eismo įvykių, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti žmonės.
Šiuose eismo įvykiuose žuvo 128 žmonės – 24 žmonėmis daugiau nei per 2022 metų tą patį laikotarpį. Daugiausia žuvusiųjų – transporto priemonių vairuotojai. Žuvę automobilių vairuotojai sudaro 41 proc. visų žuvusių eismo dalyvių, keleiviai – 26 proc., pėstieji – 26 procentus.
Eismo įvykiuose sužeisti 2 894 žmonės – 20 žmonių daugiau nei 2022 metais tuo pačiu laikotarpiu. Pagrindinė tragiškų įvykių keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neužsidega žalias šviesoforo signalas: kaltas pats vairuotojas?9
Jei neužsidega žalias šviesoforo signalas, gali būti, jog dėl to pats vairuotojas yra kaltas. Juk pasitaiko, kad sėdi prie vairo, lauki žalio šviesoforo signalo, sankryža niekas nevažiuoja, tačiau tau vis tiek toliau dega raudona &scaron...
-
Išskirtiniai „Ducati“ – su čempionų autografais1
Motociklų sporto žvaigždžių – pasaulio čempionų italo Francesco Bagnaia ir ispano Alvaro Bautistos – vairuojamų „Ducati“ replikas galima pamatyti ir Lietuvoje. ...
-
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose išrinkti trys geriausieji5
Kone tris dešimtmečius vykstančio konkurso „Lietuvos metų automobilis“ istorijoje pasiekus finišą, buvo išrinktas ne vienas, o net trys geriausi: skirtingose kainų kategorijose triumfavo „Nissan X-Trail“, &bdqu...
-
Šalčio spąstai baisūs tik nepasiruošusiems8
Gruodį spustelėję pirmieji tikri žiemos šalčiai vairuotojams jau spėjo iškrėsti nemažai išdaigų. Vieniems tai kainavo vėlavimą į darbą, kitiems lėmė kur kas rimtesnių bėdų – gedimą kelyje ar avariją. Ekspertai pat...
-
Siūlo apmokestinti elektromobilių įkrovimą uostamiestyje32
Klaipėdos savivaldybės administracija siūlys tarybai balsuoti už sprendimą apmokestinti viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių paslaugas. Už kilovatvalandę bus prašoma 40 centų. Panašu, kad uostamiesčio įkrovimo stotelės ...
-
Vyriausybė: taksi vairuotojai ir pavėžėjai turės turėti europinį ar NATO šalies pažymėjimą13
Vyriausybė trečiadienį pritarė Kelių transporto kodekso pakeitimams, kuriais nuo kitų metų gegužės būtų keičiama keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais tvarka. Jiems dar turės pritarti Seimas. ...
-
Seimas e. tollingo įdiegimą atidėjo iki 2025-ųjų sausio3
Dėl teisminių ginčų užtrukus elektroninės sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui, Seimas leido jos veiklos pradžią atidėti iki 2025-ųjų sausio. Vyriausybė siūlė šią datą atidėti ik...
-
Į gatves grąžina žaliąsias rodykles: kainuos šimtatūkstantines sumas?47
Taip garsioji Saltoniškių ir Narbuto gatvių sankryža sostinėje atrodė 2020 m. sausį – nei žalios rodyklės, nei papildomos sekcijos, leidžiančios sukti į dešinę. Automobilių eilės iškart išaugo. Šiuo metu v...
-
Tūkstančiai avarijų keliuose sukeliamos tyčia: atskleidė sukčių schemas8
Eismo įvykis, kad ir nedidelis, ko gero, daugeliui vairuotojų sukeltų nemažą stresą. Tačiau, pasirodo, kad mūsų šalyje per metus tūkstančiai avarijų yra sukeliamos tyčia, praneša LNK. ...
-
Vairuotojų budrumo testas: kaip keliuose elgiasi sukčiai12
Vairavimo sąlygoms šalies keliuose ir gatvėse prastėjant, draudikai įspėja apie sukčiavimus keliuose, kai apgaule inicijuoti fiktyvų eismo įvykį dar paprasčiau dėl nepalankių oro sąlygų. ...