- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių rinkos tendencijos šalyje džiuginančios – auga prekyba ir naujais, ir naudotais automobiliais. Tokiam kreivės šuoliui į viršų nemenką įtaką daro ir naudotų automobilių pirkėjai iš užsienio šalių. Sudaryti jiems palankias sąlygas apsipirkti – mūsų užduotis.
Draugai iš Rytų
Per šiuos metus jau ne kartą statistikos specialistus girdėjome džiūgaujant, kad automobilių rinka šalyje auga – tiek naujų, tiek naudotų automobilių nuperkama vis daugiau.
Naujausiais duomenimis, 2017-ųjų sausio–lapkričio mėnesiais nupirkta apie 158 tūkst. naujai įvežtų naudotų automobilių. Tai kone 19 proc. daugiau nei praėjusiais metais. 242 tūkst. automobilių pakeitė savo savininkus – buvo perregistruoti kito savininko vardu. Taip atrodo tiesiog pliki skaičiai.
Naudotų automobilių rinką jau ketvirtį amžiaus stebintis Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės vadovas Valentinas Naujanis, šiuos skaičius siūlo vertinti kitaip.
"Norint sužinoti tikrąjį naudotų automobilių, atgabentų ir pasilikusių mūsų šalyje skaičių, reikėtų pirmiausia suskaičiuoti, kiek jų Lietuvoje nuperka kitų šalių piliečiai – pirmiausia ukrainiečiai, latviai, estai, moldavai", – mintis dėsto pašnekovas.
Tradiciškai Kauno automobilių turguje lietuviams parduodamų automobilių skaičius svyruoja apie 30–40 proc. Tad paprasta suskaičiuoti, kad mažiausiai pusė visų iš Vakarų šalių į Lietuvą atvežtų automobilių vėl iškeliauja.
Tikėtis, kad ukrainiečiai kaip kazachai turguje ieškos brangesnių japoniškų, vokiškų ar prancūziškų automobilių, naivu.
"Žinoma, mes jau nebekalbame apie tokį išvežamų automobilių mastą kaip prieš kelerius metus, kai automobilius į savo šalis gabendavo kazachai, kirgizai ar uzbekai. Ukrainiečiai, kurie dabar sudaro didžiausią atvykstančiųjų užsienio pirkėjų dalį, tradiciškai vieno apsilankymo metu nusiperka apie 4–5 automobilius. Yra ir tokių, kurie perka vieną ar du automobilius. Taip pat lyginant, pavyzdžiui, su kazachais, ukrainiečiai perka senesnius, vadinasi, ir pigesnius automobilius", – kalba V.Naujanis.
Kitokia paklausa
Bent kartą Ukrainoje lankęsis žmogus tikriausiai pastebėjo, koks segmentuotas šios šalies automobilių parkas. Greta senų, dar sovietmetį menančių "Žiguli", "Moskvič" markės automobilių rieda prabangūs visureigiai ir limuzinų klasės automobiliai. Taigi šioje rinkoje atsivėrusi milžiniška juodoji skylė, kurią reikia užpildyti naujesniais vidutinės klasės automobiliais. Tai ir pasiryžę padaryti naudotų automobilių prekybos verslą šalyje plėtojantys asmenys.
"Tikėtis, kad ukrainiečiai kaip kazachai turguje ieškos brangesnių japoniškų, vokiškų ar prancūziškų automobilių, naivu. Bent jau artimiausiu metu. Kol kas ukrainiečių perkamiausi iki poros tūkstančių eurų kainuojantys automobiliai. Žinoma, pasitaiko ir išimčių, kai perkami ir naujesni 5–10 metų senumo automobiliai, tačiau tokius perpardavėjas iš Ukrainos dažniausiai perka gavęs konkretų užsakymą. Ne kartą stebėjau, kai radęs reikiamą automobilį, ukrainietis puola skambinti klientui į gimtinę ir bando suderinti tinkamą kainą", – pasakoja įmonės "Varanas" vadovas.
Į Ukrainą automobiliai traukinių vagonais kaip į Kazachstaną nekeliauja, tačiau keturis ar penkis automobilius įsigijęs ukrainietis nuomojasi automobilvežį, kuriuo automobiliai gabenami iki Lenkijos–Ukrainos pasienio, kur jie jau po vieną pergabenami per sieną. Ne paslaptis, nemenka dalis tokių automobilių – su lietuviška registracija. "Euro 5" taršos reikalavimus atitinkantiems automobiliams taikoma švelnesnė muitų politika, tad jau po truputį daugėja ir naujesnių automobilių, pagamintų maždaug nuo 2010-ųjų, paklausa, tačiau vis tiek liūto dalį sudaro senesni automobiliai, kuriems muitų dydžiai yra nepalankūs, todėl automobiliai registruojami įmonės, veikiančios Lietuvoje vardu, ir gabenami į Ukrainą", – aiškina V.Naujanis.
Galimi pavojai
Ne taip seniai priimtas sprendimas, kad Ukrainos piliečiai gali naudotis beviziu režimu vykdami į ES šalis. Tad kyla realus pavojus, kad automobilių pirkėjai iš Ukrainos patys pasuks ieškoti automobilių į Vokietijos, Prancūzijos, Italijos ar Nyderlandų aikšteles. Kad toks pavojus yra, pripažįsta ir V.Naujanis, tačiau kartu pabrėžia, kad Lietuva savo rankose taip pat turi nemažai kozirių. "Pirmiausia mes esame kultūriškai artimesni nei kokie vokiečiai ar prancūzai. Į Kauno turgų atvykęs ukrainietis gali lengvai susikalbėti, čia ir mažesni kultūriniai skirtumai, be to, vienaip ar kitaip, ukrainiečiams mes esame draugai, o tai irgi labai svarbus faktorius", – mintimis dalijasi V.Naujanis.
Ukrainiečiams, nusprendusiems patiems susirasti automobilį Vakarų Europoje, gali kilti ir sunkumų, nes jie būtų visiški naujokai. Naudotų automobilių prekyba užsiimantys lietuviai į senąsias Europos valstybes jau važinėja ne vienus metus, tad yra sukaupta daugiau patirties, ilgas prekybininkų tose šalyse kontaktų sąrašas ir netgi savotiškos privilegijos. Dalykai, kuriuos ukrainiečiams reikėtų užsitarnauti. "Neretai Vakarų Europoje rengiamas naudoto automobilio pirkėjų aukcionas, o tam, kad rastum norimą automobilį, tenka sukarti ne vieną šimtą kilometrų, o atvykę į Kauno automobilių turgų ukrainiečiai reikiamą asortimentą randa vienoje vietoje. Tad, mano manymu, tiek mes patys, tiek valdžios atstovai, turėtų stengtis, kad ukrainiečiams būtų patrauklu atvykti į Lietuvą ieškoti automobilio", – sako V.Naujanis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...