Automobilių parkas atjaunės tik po mokesčių reformos

Lietuvos gatvėmis ir keliais daugiausia važinėja 11–15 metų senumo automobiliai, o alternatyvią energiją naudojančių – itin mažai. Pagal užregistruotų elektromobilių ir hibridinių automobilių skaičių esame visų ES valstybių rikiuotės gale.

Rikiuotės pabaigoje

Lietuvoje registruotų naujų alternatyvių degalų automobilių yra bene mažiausiai visoje ES. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, šiemet sausį–rugsėjį naujų elektromobilių, hibridinių ar gamtinėmis dujomis varomų automobilių Lietuvoje įregistruota 347, arba 23,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu, kai jų įregistruota 280. Mažiau alternatyvius degalus naudojančių automobilių šiemet įregistruota tik Latvijoje (266, arba 8,9 proc. mažiau nei prieš metus) ir Bulgarijoje (326). Estijoje šių automobilių registravimas per metus išaugo 92,3 proc., iki 625.

Tik trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su praėjusių metų liepos–rugsėjo mėnesiais, šių automobilių registravimas Lietuvoje išaugo 10,7 proc., iki 93, Latvijoje – 14 proc., iki 114, Estijoje – daugiau nei dukart, iki 272. Visoje ES šių automobilių registracija per metus išaugo 4,7 proc., iki 440,2 tūkst.

Lietuvoje prieš kelerius metus buvo siūlyta PVM lengvata tiems, kurie ketina įsigyti elektromobilį arba hibridinį automobilį, tačiau šios minties atsisakyta, nes šalies biudžete neatsirado reikiamos lėšų sumos. "Kauno dienos" kalbintas Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Rokas Knyva įsitikinęs, kad, norint, jog lietuviai rinktųsi ekologiškas transporto priemones, turėtume galvoti apie kompensacinį mechanizmą.

"Didžiojoje Britanijoje asmuo, nusprendęs nusipirkti aplinką tausojantį automobilį, gauna 5 000 svarų kompensaciją. Danijoje ši suma gali siekti net 8 000 eurų", – pavyzdžius vardijo pašnekovas. Vis dėlto R.Knyva ragina išsyk nesigriebti lengvatų elektromobiliams ar hibridiniams automobiliams, tačiau artėti jų link skatinant tuos, kurie įsigyja naują, o ne naudotą automobilį.

Reikia keisti mąstymą

"Nissan Nordic Europe Oy", pirmosios bendrovės, į Lietuvą atgabenusios elektromobilį "Nissan Leaf", komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys sutinka su R.Knyvos išsakytomis mintimis ir teigia, kad pirmiausia lietuvius reikėtų pratinti prie naujų automobilių, o tik po to kalbėti apie alternatyvia energija varomus automobilius.

"Dabar į naujų automobilių pardavimo saloną užsukusį tautietį neretai reikia įtikinėti pirkti naują mažesnį automobilį, o ne kelerių metų senumo didesnį", – pastebėjimais dalijosi M.Plukys. Jis teigė nesuprantantis priežasčių, kodėl gajus įsitikinimas, kad didesnis automobilis yra geresnis. "Taip, galbūt turėdamas tokį automobilį ir galėsi pasididžiuoti prieš kaimynus, tačiau tai vienintelis pranašumas", – įsitikinęs pašnekovas. Jis sakė pastebintis, kad daugelis nė nepaskaičiuoja, jog ne už itin didelę sumą, išleistą per mėnesį, gali važinėti nauju automobiliu, kurio priežiūra nereikalaus beveik jokių papildomų išlaidų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

sdf

sdf portretas
tokio briedo senokai neskaičiau.

šulcas

šulcas portretas
"reikia įkalbinėti,kad pirktu mažesnį automobilį,o ne didesnį ir nesupranta kodėl didesnis automobilis geresnis už mažą"pirma didesnis yra saugesnis avarijos metu,nes mažas iškarto būna blynas,o didelis išgelbėjęs yra ne vieną žmogaus gyvybę

jonc

jonc portretas
Nėra problemų,aš sutinku važinėt su nauju auto,tik jūs agitatoriai man jį duokit už seno opelio kainą.galit elektrinį duot OK.Juk paprasta agitacija.
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių