- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos gatvėmis ir keliais daugiausia važinėja 11–15 metų senumo automobiliai, o alternatyvią energiją naudojančių – itin mažai. Pagal užregistruotų elektromobilių ir hibridinių automobilių skaičių esame visų ES valstybių rikiuotės gale.
Rikiuotės pabaigoje
Lietuvoje registruotų naujų alternatyvių degalų automobilių yra bene mažiausiai visoje ES. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, šiemet sausį–rugsėjį naujų elektromobilių, hibridinių ar gamtinėmis dujomis varomų automobilių Lietuvoje įregistruota 347, arba 23,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu, kai jų įregistruota 280. Mažiau alternatyvius degalus naudojančių automobilių šiemet įregistruota tik Latvijoje (266, arba 8,9 proc. mažiau nei prieš metus) ir Bulgarijoje (326). Estijoje šių automobilių registravimas per metus išaugo 92,3 proc., iki 625.
Tik trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su praėjusių metų liepos–rugsėjo mėnesiais, šių automobilių registravimas Lietuvoje išaugo 10,7 proc., iki 93, Latvijoje – 14 proc., iki 114, Estijoje – daugiau nei dukart, iki 272. Visoje ES šių automobilių registracija per metus išaugo 4,7 proc., iki 440,2 tūkst.
Lietuvoje prieš kelerius metus buvo siūlyta PVM lengvata tiems, kurie ketina įsigyti elektromobilį arba hibridinį automobilį, tačiau šios minties atsisakyta, nes šalies biudžete neatsirado reikiamos lėšų sumos. "Kauno dienos" kalbintas Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Rokas Knyva įsitikinęs, kad, norint, jog lietuviai rinktųsi ekologiškas transporto priemones, turėtume galvoti apie kompensacinį mechanizmą.
"Didžiojoje Britanijoje asmuo, nusprendęs nusipirkti aplinką tausojantį automobilį, gauna 5 000 svarų kompensaciją. Danijoje ši suma gali siekti net 8 000 eurų", – pavyzdžius vardijo pašnekovas. Vis dėlto R.Knyva ragina išsyk nesigriebti lengvatų elektromobiliams ar hibridiniams automobiliams, tačiau artėti jų link skatinant tuos, kurie įsigyja naują, o ne naudotą automobilį.
Reikia keisti mąstymą
"Nissan Nordic Europe Oy", pirmosios bendrovės, į Lietuvą atgabenusios elektromobilį "Nissan Leaf", komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys sutinka su R.Knyvos išsakytomis mintimis ir teigia, kad pirmiausia lietuvius reikėtų pratinti prie naujų automobilių, o tik po to kalbėti apie alternatyvia energija varomus automobilius.
"Dabar į naujų automobilių pardavimo saloną užsukusį tautietį neretai reikia įtikinėti pirkti naują mažesnį automobilį, o ne kelerių metų senumo didesnį", – pastebėjimais dalijosi M.Plukys. Jis teigė nesuprantantis priežasčių, kodėl gajus įsitikinimas, kad didesnis automobilis yra geresnis. "Taip, galbūt turėdamas tokį automobilį ir galėsi pasididžiuoti prieš kaimynus, tačiau tai vienintelis pranašumas", – įsitikinęs pašnekovas. Jis sakė pastebintis, kad daugelis nė nepaskaičiuoja, jog ne už itin didelę sumą, išleistą per mėnesį, gali važinėti nauju automobiliu, kurio priežiūra nereikalaus beveik jokių papildomų išlaidų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...