- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių kainos pasaulyje ir Lietuvoje siekia aukštumas. Kasdien tiek naujų, tiek naudotų automobilių pasirinkimas vis mažesnis, tad žmonės perka beveik viską, kas papuola. Pardavėjai gerų žinių neturi, gamyklos nepagamina pakankamo kiekio naujų automobilių, todėl brangsta naudoti, praneša LNK.
„Nors ir atrodo, kad kainos didelės ir gausite daugiau už seną automobilį, bet už kitą perkamą sumokėsite gerokai daugiau nei prieš trejus metus. Mūsų skaičiavimais, tokie patys automobiliai pabrango apie 30 proc. nuo 2019 m.“, – pabrėžė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
„Geriausiai tai mums parodo mūsų siūloma paslauga – automobilio atpirkimas. Grįžtantiems klientams, kurie pirko iš mūsų automobilį prieš dvejus metus, dabar pasiūlome tą pačią sumą, už kurią iš mūsų pirko. Ir mes vis vien dar planuojame iš jo užsidirbti“, – dabartinę rinkos situaciją komentavo naudotų automobilių pardavėjas Paulius Valiukėnas.
Oficialios automobilių atstovybės sako, kad kartais žmonės, kurie pagal sutartį turi grąžinti išperkamąja nuoma pirktą automobilį, net laimi.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Mokame mažiausiai 20 proc. daugiau, nei buvome fiksavę vertę prieš ketverius penkerius metus. Realiai, klientams primokame, kad jie mums grąžintų automobilius“, – teigė „Mototoja“ automobilių pardavimų vadovas Gediminas Jekenta.
Žmonės pastebi, kad automobiliai pabrangę, bet be jo gyvenimo neįsivaizduoja. Todėl, nepaisant trečdaliu išaugusios kainos, naudoti automobiliai tiesiog šluojami.
„Prekyba labai labai aktyvi. Tikriausiai pagrindinė priežastis – naudotų automobilių trūkumas. Kiti klientai bijo, kad jį kas nors kitas nupirks, todėl perka patys“, – situaciją komentavo P.Valiukėnas.
Prekyba labai labai aktyvi. Tikriausiai pagrindinė priežastis – naudotų automobilių trūkumas.
„Aikštelėje Vilniuje būdavo daugiau nei 500 automobilių, šiuo momentu – apie 300“, – akcentavo naudotų automobilių pardavėjas Zbignevas Podskorbis.
Pagrindinė priežastis, kodėl taip pabrango naudoti automobiliai, – dėl pandemijos ir karo Ukrainoje sumažėjusi naujų automobilių pasiūla. Kai kurių automobilių klientai turi laukti ir metus ar net pusantrų.
„Neturime klientams konkrečiai pasakyti, kada bus, net kiek pabrangs. Darydami pasiūlymus įrašome, kad automobiliai gali pabrangti 5 proc., kai kurie modeliai – 3 proc.“, – pabrėžė G.Jekenta.
„Nebėra senų laikų, kai žmonės galėdavo ateiti į saloną, susikomplektuoti individualų automobilį ir po trijų mėnesių su juo jau važiuoti gatvėmis. Dabar minimalus terminas – pusė metų. Kalbame apie automobilius, kurie buvo neparduoti ir užsakyti prieš metus, ir tik dabar gavo gamyba“, – sakė „Moller Auto Savanoriai“ pardavimo vadovas Giedrius Zakalskis.
Ne visi norintys naujų automobilių ir turintys pinigų ryžtasi laukti tiek ilgai.
„Perkamiausi automobiliai apynaujai, iki trejų metų senumo. Kadangi klientai vis dar laukia naujų, kartais tenka nusipirkti apynaujų naudotų“, – sakė Z.Podskorbis.
Kiti, užsisakę naują automobilį, kantriai laukia, nes žino, kad už tokią kainą, kokią užfiksavo prieš metus, dabar jo jau nenusipirktų. Pardavėjai priduria – kuo automobilis paprastesnis ir mažesnis, tuo didesnė tikimybė jo sulaukti per maždaug metus. Jei norėsis didesnio, su prabangesne įranga, pvz., įvairiais saugumo asistentais, kuriems reikia sudėtingų mikroschemų, gali tekti laukti ir pusantrų metų, o gal ir ilgiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų lengvųjų automobilių rinka per metus augo 4,1 proc.
Lietuvoje vasarį pirmą kartą įregistruota 12 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 4,1 proc. daugiau nei 2023 metų vasarį, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Moterų metų automobiliu išrinktas „Kia EV9“3
Geriausiu 2024 m. moterų automobiliu pasaulyje išrinktas elektrinis „Kia EV9“. ...
-
Atranda vis naujų būdų, kaip padidinti dviračių greitį: bandoma jį apriboti6
Amsterdame tarp jaunimo populiarėja elektriniai dviračiai storomis padangomis. ...
-
Automobilio nuoma: jokių lipdukų ir varžybų1
Lietuvoje prigijus automobilių dalijimuisi (angl. car-sharing) ir nuomai, ekspertai atskleidžia, kokiose situacijose vairuotojui neverta užmiršti, kad išnuomota transporto priemonė – ne jo nuosavybė. ...
-
Kaimynų rinkos pulsas: vasaris buvo derlingas
Per 2024 m. vasarį Lietuvoje ir Lenkijoje naujų automobilių parko pokyčiai buvo teigiami. ...
-
Prabangiame latvių bokšto garaže – pokyčiai3
Latvijos krepšininkas Kristaps Porzingis, aistringas „Mercedes-Benz“ gerbėjas, nusprendė parduoti vieną savo prabangaus garažo automobilių. ...
-
Ratlankių mados – sumani investicija ar išmesti pinigai?11
Visi žinome posakį, kad žmogų sutinkame pagal drabužį, o palydime pagal protą. Vairuotojai šią išmintį perfrazuoja taip: pagal variklį palydime, o sutinkame pagal ratus. Vienas pastebimiausių automobilio akcentų – ratlankiai, ta...
-
Velykų laikotarpiu traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus atnaujintas
Traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos Velykų laikotarpiu – nuo kovo 28 dienos iki balandžio 2 dienos – bus visiškai atnaujintas, be to, kursuos didesni jų sąstatai. Visais kitais maršrutais traukiniai kursuos įprastai, sk...
-
Seimo komitetas: atsakomybės perkėlimas automobilio savininkui prieštarauja Konstitucijai5
Siūlymas perkelti automobilio savininkui atsakomybę už jo automobilį vairavusį ir Kelių eismo taisyklių pažeidimus padariusį kitą vairuotoją, prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems teisinės valstybės ir lygiateisiškumo principams...
-
Vairavimo egzaminą laikė jau 30 kartų: kas dažniausiai pakiša koją būsimiems vairuotojams?25
Jau tris dešimtis kartų vairavimo egzaminą laikiusi klaipėdietė vis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau vilčių prarasti neketina. Ne kiekvienam uostamiesčio gyventojui pavyksta išlaikyti vairavimo egzaminą iš pirmo karto. D...