- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių kainos pasaulyje ir Lietuvoje siekia aukštumas. Kasdien tiek naujų, tiek naudotų automobilių pasirinkimas vis mažesnis, tad žmonės perka beveik viską, kas papuola. Pardavėjai gerų žinių neturi, gamyklos nepagamina pakankamo kiekio naujų automobilių, todėl brangsta naudoti, praneša LNK.
„Nors ir atrodo, kad kainos didelės ir gausite daugiau už seną automobilį, bet už kitą perkamą sumokėsite gerokai daugiau nei prieš trejus metus. Mūsų skaičiavimais, tokie patys automobiliai pabrango apie 30 proc. nuo 2019 m.“, – pabrėžė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
„Geriausiai tai mums parodo mūsų siūloma paslauga – automobilio atpirkimas. Grįžtantiems klientams, kurie pirko iš mūsų automobilį prieš dvejus metus, dabar pasiūlome tą pačią sumą, už kurią iš mūsų pirko. Ir mes vis vien dar planuojame iš jo užsidirbti“, – dabartinę rinkos situaciją komentavo naudotų automobilių pardavėjas Paulius Valiukėnas.
Oficialios automobilių atstovybės sako, kad kartais žmonės, kurie pagal sutartį turi grąžinti išperkamąja nuoma pirktą automobilį, net laimi.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Mokame mažiausiai 20 proc. daugiau, nei buvome fiksavę vertę prieš ketverius penkerius metus. Realiai, klientams primokame, kad jie mums grąžintų automobilius“, – teigė „Mototoja“ automobilių pardavimų vadovas Gediminas Jekenta.
Žmonės pastebi, kad automobiliai pabrangę, bet be jo gyvenimo neįsivaizduoja. Todėl, nepaisant trečdaliu išaugusios kainos, naudoti automobiliai tiesiog šluojami.
„Prekyba labai labai aktyvi. Tikriausiai pagrindinė priežastis – naudotų automobilių trūkumas. Kiti klientai bijo, kad jį kas nors kitas nupirks, todėl perka patys“, – situaciją komentavo P.Valiukėnas.
Prekyba labai labai aktyvi. Tikriausiai pagrindinė priežastis – naudotų automobilių trūkumas.
„Aikštelėje Vilniuje būdavo daugiau nei 500 automobilių, šiuo momentu – apie 300“, – akcentavo naudotų automobilių pardavėjas Zbignevas Podskorbis.
Pagrindinė priežastis, kodėl taip pabrango naudoti automobiliai, – dėl pandemijos ir karo Ukrainoje sumažėjusi naujų automobilių pasiūla. Kai kurių automobilių klientai turi laukti ir metus ar net pusantrų.
„Neturime klientams konkrečiai pasakyti, kada bus, net kiek pabrangs. Darydami pasiūlymus įrašome, kad automobiliai gali pabrangti 5 proc., kai kurie modeliai – 3 proc.“, – pabrėžė G.Jekenta.
„Nebėra senų laikų, kai žmonės galėdavo ateiti į saloną, susikomplektuoti individualų automobilį ir po trijų mėnesių su juo jau važiuoti gatvėmis. Dabar minimalus terminas – pusė metų. Kalbame apie automobilius, kurie buvo neparduoti ir užsakyti prieš metus, ir tik dabar gavo gamyba“, – sakė „Moller Auto Savanoriai“ pardavimo vadovas Giedrius Zakalskis.
Ne visi norintys naujų automobilių ir turintys pinigų ryžtasi laukti tiek ilgai.
„Perkamiausi automobiliai apynaujai, iki trejų metų senumo. Kadangi klientai vis dar laukia naujų, kartais tenka nusipirkti apynaujų naudotų“, – sakė Z.Podskorbis.
Kiti, užsisakę naują automobilį, kantriai laukia, nes žino, kad už tokią kainą, kokią užfiksavo prieš metus, dabar jo jau nenusipirktų. Pardavėjai priduria – kuo automobilis paprastesnis ir mažesnis, tuo didesnė tikimybė jo sulaukti per maždaug metus. Jei norėsis didesnio, su prabangesne įranga, pvz., įvairiais saugumo asistentais, kuriems reikia sudėtingų mikroschemų, gali tekti laukti ir pusantrų metų, o gal ir ilgiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvio garaže – išskirtinis motociklas3
Lietuvoje – ypatingas pirkinys: vienas greičiausių pasaulyje serijinių motociklų „Panigale V4S SP2“. ...
-
Biržuose – senovinių automobilių festivalis: retenybėmis gėrėjosi smalsuoliai ir ekspertai3
Tradicinis festivalis „Nesenstanti klasika“, įvykęs Biržuose, šiemet pasižymėjo ir senovinių automobilių gausa, ir jų įvairove, kokybe. ...
-
Automobilių gamyba ir prekyba stringa, o pirkėjų yra1
Praeitą mėnesį Lietuvos automobilių parke debiutavo mažieji visureigiai „Tonale“ ir „Grecale“, estai graibstė „Toyota Yaris Cross“, o britai – „Nissan Qashqai“. ...
-
Metai – ne kliūtis: kodėl vieni automobiliai pinga, o kiti brangsta?
Sakoma, kad vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda apie trečdalį kainos. Ir nors pastaruoju metu tendencijos keičiasi – dėl tiekimo grandinės sutrikimų nauji automobiliai vertinami vis labiau, laikui bėg...
-
Prezidento A. Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai
Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame, kaip jau įprasta, senovinės technikos puoselėtojai varžysis dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse...
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...