- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mobilumas kaip paslauga (angl. MaaS – mobility as a service) yra plačiai aptarinėjama tema šiomis dienomis, o šį verslo modelį pritaikantys startuoliai bando užkariauti pasaulį kaip kažkada tai darė FinTech sektorius.
Prognozuojama, kad mobilumo kaip paslaugos sektoriaus vertė viršys 40 trilijonų dolerių iki 2030 metų. Visame pasaulyje planuojamos arba pradedamos vykdyti iniciatyvos, kurių tikslas sukurti gyvybiškai svarbią ir tvarią ekosistemą, atitinkančią besivystančios visuomenės poreikius bei tvarumo filosofiją. Taip siekiama sujungti ir įtraukti visas susijusias šalis, t. y. paslaugų teikėjus, transporto operatorius, valdžios institucijas bei vartotojus. Mobilumas kaip paslauga (MaaS) – tai nauja judėjimo koncepcija, kuri integruoja, valdo ir dalinasi privačiu bei viešuoju transportu, taip siekdama užpildyti atotrūkį tarp viešojo ir privataus transporto operatorių.
Mobilumas kaip paslauga. Kas tai?
Mobilumas kaip paslauga (toliau – MaaS) – tai įvairių transporto paslaugų integravimas į vieną mobilumo paslaugą, prieinamą pagal poreikį. Taigi MaaS yra transporto ar mobilumo prieigos pažadas. Naudotojui MaaS siūlo pridėtinę vertę – patogumą, t. y. naudojama viena programa bei vienas mokėjimo būdas. Siekdamas patenkinti kliento pageidavimus, MaaS operatoriai siūlo įvairias transporto parinktis, nesvarbu, ar tai viešasis transportas, automobilių ar dviračių dalijimasis, taksi, pavėžėjimo paslauga, trumpalaikė ar ilgalaikė automobilių nuoma, automobilio abonementas, ar šių paslaugų derinys. MaaS konceptas ypač greitai evoliucionuoja kurdamas naujas verslo nišas, ieško, kaip organizuoti ir eksploatuoti įvairias transporto galimybes, įskaitant prieigą prie tikslios informacijos apie vartotoją, paklausą bei naujas tvaraus judėjimo kryptis.
Mobilumo kaip paslaugos (MaaS) pridėtinė vertė bei nauda
Kertinis principas, kuris įgalina MaaS veikimą, yra orientacija į vartotoją. Siekiama sukurti tokią ekosistemą, kuri pasiūlytų geriausią vertę, padedant patenkinti mobilumo poreikius ir išspręsti nepatogumo faktorių tiek privatiems, tiek verslo vartotojams, o svarbiausia – pagerinti visos transporto sistemos efektyvumą. Tai reiškia, kad norima sukurti tokią aplinką, kuri turėtų daugiau pasirinkimo galimybių, daugiau laisvės bei užtikrintumo, t. y. įgyvendintų pirminį pažadą:
- Lengvesnė ir labiau informuota naudotojo sąveika su transporto tinklu, įskaitant daugiarūšę prieigą.
- Galimybė pritaikyti paslaugas individualiems poreikiams, kad būtų patenkinti vartotojų poreikiai (tinkamu laiku ir už prieinamą kainą) bei transporto tinklo veiksmingumas.
- Sąveika ir integruota sistema, leidžianti dalytis duomenimis tarp naudotojų ir transporto operatorių bei savininkų.
- Didesnis žmonių ir prekių pervežimo efektyvumas: sumažėja spūstys ir perpildymas, o sutrumpėjęs kelionės laikas gali turėti naudos sveikatai bei ekonominei.
- Mažesnis poveikis aplinkai.
WeFleet nuotr.
Ilgalaikė automobilio nuoma
Mobilumas kaip paslauga turi nemažai skirtingų verslo modelių, o vienas iš jų automobilio veiklos nuoma be įsipareigojimų arba kitaip – automobilio abonementas įmonėms. Lietuvoje pirmoji tokio pobūdžio kompanija „WeFleet“ siūlo išskirtines ilgalaikės automobilių nuomos sąlygas su lanksčiais pasirinkimais jūsų verslui:
- „WeFleet“ abonementą vos 1 mėnesiui galite įsigyti be jokių papildomų įsipareigojimų ir su įskaičiuotu KASKO draudimu.
- Nereikia mokėti pradinio įnašo ir galite keisti naujus automobilius.
- Nemokamas pristatymas Kaune ir Vilniuje.
- Patogus ir greitas aptarnavimas.
- Minimali nuoma – 1 mėnesis.
- „WeFleet“ automobiliai yra visiškai nauji arba su minimalia rida iki 5000 km.
- Galite keliauti Europos Sąjungos teritorijoje.
„WeFleet“ – tai inovatyvi mobilumo kompanija, siūlanti patogesnę ir lankstesnę automobilių naudojimo alternatyvą verslui. Už fiksuotą mėnesio kainą „WeFleet“ suteikia visapusišką mobilumo paketą įmonėms. Automobilio abonementas yra lengvas ir patogus būdas naudotis naujais automobiliais bei juos keisti, išvengiant ilgalaikių sutarčių, pradinio įnašo bei automobilių aptarnavimo rūpesčių.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Biržuose – senovinių automobilių festivalis: retenybėmis gėrėjosi smalsuoliai ir ekspertai2
Tradicinis festivalis „Nesenstanti klasika“, įvykęs Biržuose, šiemet pasižymėjo ir senovinių automobilių gausa, ir jų įvairove, kokybe. ...
-
Automobilių gamyba ir prekyba stringa, o pirkėjų yra1
Praeitą mėnesį Lietuvos automobilių parke debiutavo mažieji visureigiai „Tonale“ ir „Grecale“, estai graibstė „Toyota Yaris Cross“, o britai – „Nissan Qashqai“. ...
-
Prezidento A. Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai
Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame, kaip jau įprasta, senovinės technikos puoselėtojai varžysis dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse...
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...
-
Vienoje duomenų bazėje – visos elektromobilių įkrovimo stotelės1
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdy...
-
Tobulėjant automobilių apsaugos sistemoms, vagys irgi nesnaudžia: stebina jų išradingumas
Kone visi nauji automobiliai turi beraktę atrakinimo sistemą. Vadinasi, turėdamas automobilio raktelį kišenėje, prieini prie savo automobilio, pridedi ranką prie rankenos arba paspaudi ant rankenos esantį mygtuką – ir viskas – automo...