- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Matydami išaugusias degalų ir elektros kainas vairuotojai Europoje ėmė abejoti, ar galės sau leisti sėsti prie vairo. Nors tvarūs automobiliai ir elektromobiliai apklausos respondentams rūpi vis labiau, jiems kur kas aktualesnės sunkiai įkandamos kainos.
„Continental“ bendrovės atliktos kasmetinės mobilumo studijos teigimu, daugiau kaip pusė apklaustųjų Vokietijoje pažymėjo, kad nebegalės sau leisti naudotis automobiliu, jei degalų kaina peržengs 2,80 euro už litrą ribą
Daugiau kaip pusė vokiečių nebegalės naudotis automobiliu, jei degalų kaina peržengs 2,80 euro už litrą ribą.
Ne mažiau kaina svarbi ir kalbant apie aplinkai draugišką mobilumą: pusė respondentų nepasirengę mokėti už netaršų automobilį daugiau nei už įprastą. Beveik pusė (43 proc.) apklaustųjų pažymėjo, kad neketina pirkti elektromobilio dėl didelės jų kainos. Be to, didžioji dalis mano, kad valdžia turi daryti daugiau, kad skatintų elektromobilumą – didinti jiems taikomas kompensacijas ir, svarbiausia, užtikrinti, kad mobilumas išliktų prieinamas.
Studija parodė, kad kainos ir vis dar nepakankamai išvystyta infrastruktūra yra pagrindiniai elektrinį mobilumą stabdantys veiksniai. Maždaug du trečdaliai respondentų Vokietijoje atsakė, kad yra nepakankamai informuojami apie tai, kiek kainuoja įsigyti elektromobilį ir jį eksploatuoti. Dėl itin sparčiai augančių elektros kainų 67 proc. apklaustųjų abejoja, ar pirks elektromobilį. Dar 62 proc. respondentų mano, kad artimiausioje ateityje negalės leisti sau tokio automobilio.
Didžioji dauguma respondentų (73 proc.) teigia, kad dėl augančių energijos kainų ateityje mobilumas jiems taps vis sunkiau prieinamas. Bet net keturi iš penkių (82 proc.) galvoja, kad tuo turi pasirūpinti valdžia. 77 proc. mano, kad vyriausybės turi užtikrinti, kad aplinkos neteršiantys ar ekologiškesni automobiliai taptų pigesni nei taršus transportas. Rezultatai Norvegijoje rodo, kad vyriausybė gali tapti lemiamu veiksniu, kadangi šioje šalyje įsigyti elektromobilių yra skatinama taikant daug mokestinių lengvatų ir rengiant tikslines informacines kampanijas.
Norvegijoje žymiai didesnė nei kitose penkiose apklausoje dalyvavusiose šalyse gyvenančių respondentų dalis (26 proc.) vairuoja elektrinį arba hibridinį automobilį. Tačiau šalies, kuri dažnai įvardijama kaip elektromobilumo lyderė, automobilių parką vis dar sudaro 41 proc. mašinų su dyzeliniais varikliais. Palyginkime: Prancūzijoje tokių automobilių dalis yra 46 proc.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...