Aukštos degalų kainos sėja abejonių

  • Teksto dydis:

Matydami išaugusias degalų ir elektros kainas vairuotojai Europoje ėmė abejoti, ar galės sau leisti sėsti prie vairo. Nors tvarūs automobiliai ir elektromobiliai apklausos respondentams rūpi vis labiau, jiems kur kas aktualesnės sunkiai įkandamos kainos.

„Continental“ bendrovės atliktos kasmetinės mobilumo studijos teigimu, daugiau kaip pusė apklaustųjų Vokietijoje pažymėjo, kad nebegalės sau leisti naudotis automobiliu, jei degalų kaina peržengs 2,80 euro už litrą ribą

Daugiau kaip pusė vokiečių nebegalės naudotis automobiliu, jei degalų kaina peržengs 2,80 euro už litrą ribą.

Ne mažiau kaina svarbi ir kalbant apie aplinkai draugišką mobilumą: pusė respondentų nepasirengę mokėti už netaršų automobilį daugiau nei už įprastą. Beveik pusė (43 proc.) apklaustųjų pažymėjo, kad neketina pirkti elektromobilio dėl didelės jų kainos. Be to, didžioji dalis mano, kad valdžia turi daryti daugiau, kad skatintų elektromobilumą – didinti jiems taikomas kompensacijas ir, svarbiausia, užtikrinti, kad mobilumas išliktų prieinamas.

Studija parodė, kad kainos ir vis dar nepakankamai išvystyta infrastruktūra yra pagrindiniai elektrinį mobilumą stabdantys veiksniai. Maždaug du trečdaliai respondentų Vokietijoje atsakė, kad yra nepakankamai informuojami apie tai, kiek kainuoja įsigyti elektromobilį ir jį eksploatuoti. Dėl itin sparčiai augančių elektros kainų 67 proc. apklaustųjų abejoja, ar pirks elektromobilį. Dar 62 proc. respondentų mano, kad artimiausioje ateityje negalės leisti sau tokio automobilio.

Didžioji dauguma respondentų (73 proc.) teigia, kad dėl augančių energijos kainų ateityje mobilumas jiems taps vis sunkiau prieinamas. Bet net keturi iš penkių (82 proc.) galvoja, kad tuo turi pasirūpinti valdžia. 77 proc. mano, kad vyriausybės turi užtikrinti, kad aplinkos neteršiantys ar ekologiškesni automobiliai taptų pigesni nei taršus transportas. Rezultatai Norvegijoje rodo, kad vyriausybė gali tapti lemiamu veiksniu, kadangi šioje šalyje įsigyti elektromobilių yra skatinama taikant daug mokestinių lengvatų ir rengiant tikslines informacines kampanijas.

Norvegijoje žymiai didesnė nei kitose penkiose apklausoje dalyvavusiose šalyse gyvenančių respondentų dalis (26 proc.) vairuoja elektrinį arba hibridinį automobilį. Tačiau šalies, kuri dažnai įvardijama kaip elektromobilumo lyderė, automobilių parką vis dar sudaro 41 proc. mašinų su dyzeliniais varikliais. Palyginkime: Prancūzijoje tokių automobilių dalis yra 46 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių