- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atvykę į degalines vairuotojai gali užsipilti ne tik pigesnių degalų, bet ir rasti brangesnių. Dažniausiai su priemaišomis ir sakoma, kad tokie degalai gali pasitarnauti automobiliui – mažina dūmingumą, padeda sutaupyti degalų. Ar tokie dalykai veikia, pokalbis su „Vilnius Tech“ Automobilių inžinerijos katedros vedėju Saugirdu Pukalsku.
– Ar tai tiesa?
– Iš esmės taip. Kiekvienas priedas – cheminė medžiaga, cheminiai elementai, kurie šiaip nepilami, – reikalingi tam, kad automobilio variklis kuo ilgiau tarnautų, būtų prižiūrimas, reikėtų mažiau remontuoti. Cheminiai elementai kainuoja, todėl automatiškai ir degalai kainuoja daugiau.
– Jei žmogus vieną dieną užsipylė pigesnių, o kitą dieną – brangesnių degalų, žymaus pokyčio nepastebės iš karto?
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Iš karto pastebėti skirtumą būtų sudėtinga, nebent tų degalų būtų kitas oktaninis skaičius, pvz., prieš tai buvo 95 oktaninio skaičiaus benzinas, dabar – 98. Automobilių varikliai pritaikyti ir gali naudoti vienokius ar kitokius degalus, variklis galėtų, prisitaikydamas prie didesnio oktaninio skaičiaus, mažiau naudoti degalų ir taip pasijustų nedidelis degalų sutaupymas.
– Kokios tai priemaišos? Iš ko jos susideda? Kaip jos padeda varikliui?
– Tai tam tikros cheminės medžiagos, kurių sudėtis yra slapta, niekas neatskleidžia komponentų. Tačiau yra teigiama gamintojų ir iš bandymų, kad priedai varikliams neleidžia užsiteršti nuodėguliais, suodžiais. Taip apsaugo nuo žalingo poveikio, nuodegų. Padidėjus suslėgimo laipsniui, susikaupus nuodegoms, variklis gali pradėti detonuoti, nes bus per mažas oktaninis skaičius.
– Jei žmogus nepila brangesnių degalų su priemaišomis, juk jo variklis vis vien tarnaus gana ilgai?
– Be abejo tarnaus gana ilgai, tačiau, pažiūrėjus du analogiškus automobilius, eksploatuojant vieną su vienokiais degalais, kitą – su kitokiais, po kokių dešimties metų pamatysime, kad automobilis, kurio degalai be priedų, labiau sudilo, buvo dažniau remontuojamas nei kur pilami brangesni degalai.
– Populiarus dyzelis, kai kurie vežasi jo į šalį iš kitur. Ekspertai sako, kad jis ne visada tinkamas automobiliui, gali būti neišvalytas. Ar tai tiesa?
Po kokių dešimties metų pamatysime, kad automobilis, kurio degalai be priedų, labiau sudilo, buvo dažniau remontuojamas nei kur pilami brangesni degalai.
– Baltarusiškas dyzelis greičiausiai neatitinka Europos standartų ir jame gali būti tam tikrų rodiklių, kurie skiriasi nuo ES standartų. Pvz., didesnis sieros kiekis. Siera, patekusi į dyzelinį variklį, sudaro suodžių ir jie besikaupdami ilgainiui padengia degimo kamerą ir blogėja sąlygos, degimas, didėja suslėgimas. Gali būti ir skirtingas cetaninis skaičius, kuris parodo, kaip degalai užsiliepsnoja. Kuo aukštesnis cetaninis skaičius, tuo dyzelinas lengviau užsiliepsnoja. Jei šis skaičius mažesnis baltarusiškame ar bet kokia kitame ES standartų neatitinkančiame dyzeline, variklis gali perkaisti, gali sumažėti trauka ir pan.
– Ar ūkininkams skirtas dyzelinas yra kažkuo kitoks? Ar jį galima pilti į lengvąjį automobilį?
– Teisiškai negalima. Jis nesiskiria praktiškai, jo sudėtis tokia pati, tačiau turi specialių dažiklių. Galima nukentėti, skiriamos baudos. Tačiau chemiškai dyzelinas nesiskiria.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...