Aštuoniais ratais – žeme ir vandeniu Pereiti į pagrindinį turinį

Aštuoniais ratais – žeme ir vandeniu

2010-09-25 06:00
Aštuoniais ratais – žeme ir vandeniu
Aštuoniais ratais – žeme ir vandeniu / Aliaus Koroliovo nuotr.

Plaukiojantis aštuonratis visureigis – ne fantastinio filmo vaizdas, bet reali transporto priemonė, praverčianti sudėtingose situacijose.

Ir pramogai, ir tarnybai

Sunkiai išvažiuojamos akmenuotos, klampios, pelkėtos, apsemtos ar sudėtingo reljefo vietovės ir nedideli vandens telkiniai – tai sąlygos, kuriomis savo gerąsias savybes atskleidžia aštuoniais ratais varomas visureigis "Argo". Ši transporto priemonė skirta ne vien pramogai, bet ir specialioms užduotims.

Anot gamintojų, plaukiojantis visureigis gali būti itin sėkmingai naudojamas gelbėjimo darbuose. Jo stichija – miško tankmė, kalnai arba pavojingu ledu užsitraukę tvenkiniai.

Amfibiją savo tarnyboje sėkmingai pritaikė mūsų šalies pasieniečiai, kovojantys su kontrabandininkais ir neretai tykantys nelegalių rūkalų dėžes per Nemuną plukdančių ichtiandrų ties siena su Rusija. Valstybės sienos apsaugos tarnyboje "Argo" amfibijos pradėtos naudoti prieš ketverius metus. Tiesa, jos varomos šešiais ratais.

Manevruoja kaip tankas

Kelerius metus "Argo" gaminiais prekiaujantys kauniečiai verslininkai pagaliau oficialiai gali vadintis šių Kanadoje pagamintų amfibijų "Argo" tiekėjais mūsų šalyje. Ta proga bendrovės "Baracuda" atstovai surengė produkcijos pristatymą ir bandymus žiniasklaidos atstovams.

Renginio šeimininkai buvo visiškai teisūs sakydami, kad amfibijos valdymas panašus į tanko. Nors pastarojo žurnalistams ir nėra tekę vairuoti, tačiau išbandžiusieji amfibiją netruko įsitikinti, kad ji sukasi į norimą pusę blokuodama du iš keturių toje pusėje išsidėsčiusių ratų. Taigi šis visureigis gali suktis beveik stovėdamas vietoje. Skirtumas nuo tanko tik toks, kad amfibijos valdymas primena motociklo – akceleruojama sukant dešinę rankenėlę, o stabdoma kairėje sumontuotu rankiniu stabdžiu.

"Žiūrėk, tuoj į vandenį važiuos. Taigi nuskęs šitie pamišėliai! Į marias šitokia mašina – gal protas pasimaišė", – išmintingu žvilgsniu nužvelgę Kauno marių kranto link judančią amfibiją, kritiškai jos įgulą apibūdino garbaus amžiaus vyras. Po akimirkos, kai išvydo vandenyje plaukiantį aštuonratį, jo veido išraiška kaipmat pasikeitė.

Lygiai taip nuostabą aplinkiniams kelia šio visureigio pravažumas. Pusmetrio aukščio krantas ir po to stati įkalnė – ne kliūtis. Vikriai išlipęs iš vandens, aštuonratis, nė akimirkai neslystelėjęs, ropščiasi itin stačiais šlaitais arba rieda jais žemyn, nesukeldamas jokio diskomforto viduje įsitaisiusiems vairuotojui ir keleiviams.

Dirba atšiauriomis sąlygomis

"Argo 8x8 Avenger 750 EFI" – benzininis, vienas galingiausių modelių gamintojo siūlomoje gan gausioje gamoje. 748 kub. cm darbinio tūrio keturtaktis V formos 31 arklio galios variklis išvysto maksimalų 32 km per valandą greitį važiuojant sausuma. Tiek leidžia gamintojo sumontuoti ribotuvai. Esą didesnis greitis šiai transporto priemonei gali būti pavojingas. Plaukdama vandeniu, amfibija greičiausiai juda 4 km/val. greičiu.

Skiriasi ir aštuonračio keliamoji galia. Vandeniu jis plukdo iki 450 kg, o sausuma gali vežti 520 kg. Atitinkamai vandeniu plaukti rekomenduojama ne daugiau kaip keturiems žmonėms, o sausumos keliais važiuoti gali ir šešių žmonių įgula.

Pats visureigis sveria 570 kg. Gamintojai akcentuoja, kad jis gali vilkti beveik toną sveriančią priekabą.

Gana brangus malonumas

Iš pažiūros amfibija primena keturratį motociklą ar kitą panašią atviro tipo transporto priemonę, tačiau pardavėjai sako, kad, vos prireikus, ant jos galima sumontuoti stogą su sandariomis durimis, o efektyviai veikianti krosnelė kaipmat pakels oro temperatūrą salone. Jei tikėtume šio kūrinio autoriais kanadiečiais, "Argo" aštuonratis gali sėkmingai dirbti atšalus iki 40 laipsnių šalčio ir kaitinant 40 laipsnių karščiui. Beje, žiemą visus aštuonis ratus teks apauti vikšrais, kad sukibimas su kelio danga ir važiavimas per sniegą išliktų toks pats.

Nežiūrint greičio skirtumo ir kitų niuansų, amfibijų tiekėjai viliasi šiomis transporto priemonėmis sudominti ne tik specialiąsias tarnybas, bet ir naujų, dar nepatirtų įspūdžių ištroškusius pramogautojus, taip pat medžiotojus ir žvejus. Verslininkai puoselėja ambicijas savo pristatoma produkcija atsiriekti dalį keturračių motociklų rinkos.

Tiesa, šiuo atveju galioja posakis, kad už malonumus reikia mokėti. Aštuonratė galingiausiu benzininiu varikliu varoma bazinės komplektacijos amfibija gali atsieiti apie 70 tūkst. litų. Dyzelinė versija – dar brangesnė. Tiesa, taupantieji gali pasirinkti šešiaratį arba mažesnio galingumo modelį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų