- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugelį rinkų stipriai paveikusi koronaviruso krizė neparklupdė didžiausio šalies aludario „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA). Pristatydami 2020 metų 11 mėnesių rezultatus, ŠUA džiaugiasi išlaikantys lyderystę visų pagrindinių alaus rūšių segmentuose, fiksuoja 2,1 proc. išaugusias pajamas ir daugiau kaip trečdaliu prasiplėtusį eksportą. Pasak rinkos lyderio, pastarieji metai drauge su PET draudimais atnešė svarbių pokyčių vartotojų pasirinkimams, o jų pirkimo įpročius smarkiai koregavo pandemijos sukeltos pasekmės.
Nauji pakuočių draudimai koreguoja pasirinkimus
Palyginti su 2019 metais, mažmeninė alaus rinka, VMI duomenimis, parduotuvėse augo visais šių metų mėnesiais ir metinis augimas sudarė 2,4 proc. Kaip prognozuoja „Švyturio-Utenos alaus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas, kitais metais rinka gali susitraukti iki -8 proc., o didžiausią įtaką tam turės pakuočių ribojimai.
„Nors PET pasikeitimai įsigaliojo tik šį rudenį, jau matome pirmuosius rezultatus. Mūsų įmonės pardavimų duomenys rodo, kad įsigaliojus ribojimams apie 30 proc. stipraus alaus vartotojų palieka kategoriją, pasirinkdami kitas alkoholio rūšis – labiausiai tikėtina – stiprųjį alkoholį. Apie 40 proc. renkasi silpnesnį, ekonominį alų, o likusi dalis pradėjo pirkti tradicinį 6 laipsnių alų.
Kitaip tariant, tokie pasirinkimai lemia alaus rinkos virsmą į kur kas „sveikesnę“, kurioje dominuoja silpnesnis, aukštos kokybės alus, o buvę stipraus alaus vartotojai renkasi jau nebe alų, bet stipraus alkoholio ar spirituoto vyno lentyną“, – sako R. Viršilas.
Karantinas sujaukė taisykles
Pasak „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorės Aušros Vasiljevienės, besitęsianti pandemija ir toliau keičia nusistovėjusias visuomenės normas, skatindama naujų įpročių formavimąsi. Pavyzdžiui, mažiau susitikimų viešose erdvėse, beveik sustoję renginiai, piknikai ir socializacijos apribojimai lėmė tai, kad per metus nealkoholinio alaus augimas stabtelėjo – namuose visuomenė jo išgeria panašiai tiek, kiek ir praėjusiais metais. Tačiau mažesnis pramogų kiekis ir draudimai keliauti paskatino įdomesnių gėrimų poreikį, todėl importuojamų, premium ir kraftinio alaus pardavimai šoktelėjo aukštyn. Galiausiai, anot R. Vasiljevienės, COVID-19 situacija paskatino vieno apsipirkimo metu vartotojus įsigyti didesnes gėrimų pakuotes, nes viruso grėsmė atbaido norą dažnai lankytis prekybos vietoje.
„Dar pirmojo karantino metu labiausiai nukentėjo didžiojo ir mažesnio formato modernūs prekybos centrai, nes juose visuomenė vengė dažnai lankytis, todėl alaus pardavimai čia smuktelėjo maždaug 2 proc. O mažesnio formato parduotuvėse pardavimai priešingai – išaugo apie 3 proc. Vis dėlto, ypatingu praradimu tapo kavinių, barų ir restoranų uždarymas, kuriuose karantino metu pardavimai susitraukė praktiškai iki nulio. Išryškėjo absoliutus „namų žmogaus“ fenomenas, stipriai pakoregavęs ekonomikos ir vartojimo įpročius“, – pasakoja ŠUA pardavimų direktorė.
„Pastebėjome, jog šiais metais rekordiškai didelis pirkėjų srautas, siekiantis maždaug 13,3 proc., vieno apsipirkimo metu rinkosi didesnes, patogesnes pakuotes su skardinėmis. Čia negalėčiau nepaminėti ekologijos iššūkių ir mūsų lyderystės šiame segmente – „Carlsberg Snap Pack“ pakuotės vietoj įprasto plastiko tarpusavy yra sujungtos klijais, o ši technologija yra kur kas draugiškesnė aplinkai. Lietuvą technologija pasiekė itin tinkamu metu“, – teigia A. Vasiljevienė.
Praradimus kompensavo per eksportą
Apžvelgdamas ŠUA veiklos rezultatus, R. Viršilas teigia, kad per 11 šių metų mėnesių gėrimų parduota panašiai kaip ir praėjusiais metais per tą patį laiką – apie 130,1 mln. litrų. Nepaisant kritiškai susitraukusio HORECA sektoriaus, alaus parduota 3,4 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Stebima, jog labiausiai augo premium ir importiniai prekių ženklai, taip pat net 20 proc. daugiau nei 2019 metais parduota sidro gėrimų, o prekių ženklo „Somersby“ pardavimai ūgtelėjo net 24 proc. Fiksuojama, jog nealkoholinio alaus pardavimai išliko stabilūs.
Dinaminiai metų rodikliai lėmė, jog ŠUA pardavimų pajamos per 2020 metų 11 mėnesių augo 2,1 proc. ir šiandien siekia 159 mln. eurų. R. Viršilas teigia, jog pasiekti tokių rezultatų nebuvo lengva, nes pandemijos akivaizdoje verslas susidūrė su rimtais praradimais, daug kur, pasak jo, teko prisitaikyti iš naujo. Kaip ryškų metų proveržį vadovas išskiria eksporto pasiekimus – nuosavų prekių ženklų pardavimai kitose šalyse per pastaruosius metus didėjo net 35 proc.
„Būtent eksportas leido atsigriebti už vietinės rinkos praradimus, ypač pasijutusius po to, kai duris užvėrė visos maitinimo įstaigos. Tas juntama ir toliau – kadangi HORECA sektorius jau vėl uždarytas, vartotojų įpročiai pakito, žmonės tapo sėslesni. Taigi, tai natūraliai tiesė kelią į kitas šalis – auginome pardavimus Rusijoje, Didžiojoje Britanijoje, Belgijoje, Olandijoje, Vokietijoje. Vis glaudesnį santykį kuriame su Kinija, kur pardavimų situacija taip pat palengva stabilizuojasi“, – komentuoja R. Viršilas.
Prognozuojama, kad gana neapibrėžta dabartinė situacija ir išliekanti pandemijos rizika, teigiamas eksporto tendencijas išlaikys ir artimiausiu metu – ŠUA toliau siekia plėsti eksportą įvairiuose regionuose.
Tačiau, pasak R. Viršilo, didžiausiu metų iššūkiu tapo įmonės darbuotojų sveikatos apsauga ir darbo tęstinumo užtikrinimas siaučiant pandemijai. „Nuo pirmųjų pandemijos dienų esame visus aprūpinę būtinomis priemonėmis – kaukėmis, respiratoriais, skydeliais. Organizuojame nesusijusias pamainas, bendras patalpas dezinfekuojame kiekvieną dieną, o visi, kurių darbas tai leidžia – dirba nuotoliniu būdu. Visus įmonės rezultatus kuria žmonės, todėl jų gerovei ir apsaugai skiriame didžiausią dėmesį“, – teigia R. Viršilas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Patarimai, kaip įmonėms efektyviai valdyti laisvas lėšas
Manau, didžiajai daliai sėkmingų verslų anksčiau ar vėliau iškyla dilema, ką daryti su laisvomis įmonės lėšomis? Šis klausimas ypač aktualus šiuo metu, kai globali ekonominė situacija nėra aiški. Dėl to kai kuri...
-
Seną keičia naujas? Skausmo gydymas dabar
Lėtinis skausmas yra neatskiriama gyvenimo dalis, su juo susiduria milijonai žmonių visame pasaulyje. Nuo senovės civilizacijų su pradiniais ir primityviausiais gydymo metodais iki šiuolaikinės inovatyvios medicinos pagrindinė problema išl...
-
„Megoje“ perki – „Dyson“ prizus kasdien laimi!1
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ skelbia, kad dabar – pats metas stiliaus ir interjero pokyčiams. Naujos pavasario kolekcijos jau atvyko! O su jomis ir išskirtinis žaidimas, kuriame kiekvieną dieną galima laimėti inovatyviu...
-
Ankstyvųjų bulvių sėklos – jau vagose, pernykštis derlius – dar aruoduose1
Šis pavasaris negaili lietaus. Kai kur Lietuvoje laukai plaukia, o kai kur juose jau dirba žemės ūkio technika ir sodinamos bulvės. Daržininkų aruodai dar saugo pernykštį derlių, kurio iki Velykų tikrai užteks pirkėjams. Tačiau kai ku...
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą10
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras8
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
Teismas atmetė „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl naujų Vilniaus oro uosto rinkliavų1
Teismas atmetė Airijos ir Vengrijos oro bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl 2023 metais padidintų rinkliavų Vilniaus oro uoste, pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...
-
Kaip per Velykas dirbs prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ praneša, kad šeštadienį prieš Velykas, kovo 30 d., dirbs pirkėjams įprastu grafiku, o štai šventinį Velykų sekmadienį nedirbs visai. ...
-
Senos, avarinės būklės patalpos Garliavoje atgijo prekybai ir bendruomenės poreikiams1
„Iš lauko – ant stalo“ tokiu šūkiu antrus metus Garliavos miestelio bendruomenę pasitinka „Ūkio sakmės“ turgelis, kuriame ne tik gausus vietinių ūkininkų ir gamintojų produkcijos asortimentas, bet ir edukacin...
-
Apeliacinis teismas pripažino – likviduojamos „Arvi fertis“ bankrotą T. Dudėnas inicijavo tyčia1
Lietuvos apeliacinis teismas patvirtino, kad likviduojamos bendrovės „Arvi fertis“ bankrotas buvo tyčinis, ir paliko galioti metų pradžioje apygardos teismo priimtą nutartį. Pagal ją buvusiam įmonės vadovui Tomui Dudėnui taip pat metams a...