- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pigiausių maisto produktų krepšelis Lietuvos parduotuvėse kovą toliau brango, rodo kainas stebinčio portalo pricer.lt analizė.
Tai verčia daugelį dairytis pigesnių ar akcinių prekių.
Pigiausio krepšelio konkurse stabiliai – jau devynis mėnesius – pirmauja tas pats prekybos centras.
Didesnis pasirinkimas
Kovą, palyginti su vasariu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis brango 6,4 proc. (3,87 euro), palyginti su pernai kovu – 16,2 proc. (8,91 euro) brangesnis. Portalo pricer.lt analizė rodo, kad pigiausių maisto produktų krepšelis tarp didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų gerokai skiriasi ir brango nevienodai.
Pigiausias krepšelis buvo „Maximoje“ – 55,3 euro (brango 1,17 euro), antroje vietoje „Iki“ – 59,8 euro (brango 0,55 euro), trečioje „Lidl“ – 62,4 (brango 3,03 euro), ketvirtoje „Barbora“ – 63,5 euro (brango 3,84 euro), penktoje „Norfa“ – 65,2 euro (brango 5,64 euro), šeštoje „Rimi“ – 65,7 euro (brango 2,94 euro), septintoje e-Rimi – 67,1 euro (brango 1,6 euro).
Populiarių ir gerai žinomų produktų vidutinio krepšelio kainų analizė rodo, kad per mėnesį kainos augo 4 proc. (1,89 euro), o per metus – 24,8 proc. (9,8 euro). Iš pricer.lt stebimų 52 prekių kainų brango 46 prekės, pigo šešios prekės. Labiausiai brango saulėgrąžų aliejus, pigiausi makaronai, grietinė, bulvės, pienas, juoda duona.
„Jeigu pirkėjas galėtų rinktis patį naudingiausią sau tinklą, pardavimų kanalą, – matosi, kad tai kompensuotų infliaciją, o sėkmingai dirbtų tie tinklai, kurie pateikia geriausią pasiūlymą realiai, o ne uždaužo pirkėją kelių prekių reklama, sudarydami pigaus tinklo įspūdį“, – pastebi portalo pricer.lt maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas.
Kainas stebinčio portalo analitikai prekybos tinkle „Maxima“ jau devynis mėnesius iš eilės fiksuoja pigiausią maisto prekių krepšelį. „Maximos“ atstovai tikina, kad deda nemažai pastangų siekdami išlaikyti kuo mažesnį brangimą.
„Auganti infliacija kelia didelį nerimą, tačiau nenustojame ieškoti būdų, kad pirkėjams galėtume pasiūlyti kuo geresnę kainą. Mūsų parduotuvėse yra didelis šviežio maisto ir kitų kasdienių prekių asortimentas, todėl ir pasirinkimo galimybių yra daugiau.
Kas savaitę vidutiniškai parduodame apie 8 tūkst. įvairių prekių su nuolaidomis, todėl pirkėjai randa itin patrauklių mažos kainos pasiūlymų“, – sako „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Kas savaitę vidutiniškai parduodame apie 8 tūkst. įvairių prekių su nuolaidomis, todėl pirkėjai randa itin patrauklių mažos kainos pasiūlymų.
Brangsta visur
Ekonomistai sako, kad neturėtume stebėtis dėl kylančių maisto produktų kainų Lietuvoje. Jos kyla visame pasaulyje. Anot SEB banko ekonomisto Tado Povilausko, nuo 2020 m. pabaigos įsibėgėjo žemės ūkio kultūrų kainų augimas Europoje ir pasaulyje. Lietuvoje kainų augimas prasidėjo kiek vėliau, maždaug nuo praėjusių metų vidurio. Iki praėjusių metų birželio mėnesio maisto produktų infliacija buvo 2–3 proc.
„Kainų kilimą lemia pabrangusi žaliava, t.y. tai, iš ko tie maisto produktai gaminami. Geriausiai tai jaučia ūkininkai, kurie yra žaliavos gamintojai ir pardavėjai“, – pirmą kylančių kainų ženklų postūmį išskiria ekonomistas.
T.Povilauskas pateikia kviečių kainos pokyčius rinkoje. Prieš pandemiją, pandemijos pradžioje kviečių kaina buvo iki 180–200 eurų už 1 t. Praėjusiais metais eksportuojančiose šalyse derlius buvo ne toks geras ir antrą pusmetį kaina buvo jau 300 eurų už 1 t.
Prasidėjus karui Ukrainoje kaina priartėjo prie 400 eurų. Šiuo metu kviečių kaina biržoje krito maždaug iki 350 eurų už 1 t. Palyginti su priešpandemine kviečių kaina, ji išaugo kone dvigubai.
„Padidėjusi grūdų kaina lemia pokyčius ir pieno rinkoje. Mes esame pieno produkciją eksportuojanti šalis. Jeigu pieno produktų kainų kilimas pasijunta užsienio rinkose, tai atsispindi ir mūsų lentynose. Per pastaruosius metus labai stipriai kyla pieno produktų kainos. Tai puikiai mato mūsų ūkininkai – pieno supirkimo kainos yra rekordinės Lietuvoje“, – sako ekonomistas T.Povilauskas.
Nemažą įtaką kainų augimui padarė prastesnis praėjusių metų derlius, o prasidėjęs karas šią situaciją tik paaštrino. Į produkto kainą įeina ir kitos sąnaudos – pradedant darbo užmokesčio didėjimu, nuomos kainų augimu, transporto išlaidų didėjimu. Vis dėlto kovą–vasarį didesnėms kainoms didžiausią įtaką darė ir įtampos, susijusios su prasidėjusiu karu Ukrainoje.
„Maximos“ nuotr.
Daugiau optimizmo
Maisto produktų kainą lemiantys faktoriai nestabilūs. Viena iš kylančių kainų dedamųjų – orai. Ekonomistas T.Povilauskas šypteli, kad kaip tik dabar mes, esantys Šiaurės pusrutulyje, pradedame pavasarinę sėją.
„Jeigu orai ir derlius bus geras, kainos gali nusileisti ir į prieškarinį lygį. Taip pesimistiškai žiūrėti, kad kainos tik kils, gal ir nereikėtų. Esant palankioms aplinkybėms, tam tikri produktai gali ir atpigti“, – optimizmo neslepia SEB ekonomistas.
Anot T.Povilausko, dvi produktų grupės turi tikimybę atpigti. Viena jų – daržovės. Sausa ir karšta praėjusių metų vasaros pradžia turėjo įtakos daržovių kainoms, todėl jos buvo aukštos. „Tad, jei bus palankus oras daržoves auginti atvirose vietose ir derlius bus geras, kodėl nesitikėti, kad daržovių kainos negali sumažėti? Aš nebūčiau toks skeptiškas“, – įžvalgomis dalijasi ekonomistas.
Antra grupė, anot ekonomisto, yra pieno produktai. Artėjama prie tam tikro piko. Prasidėjus vasarai galima tikėtis, kad orai bus normalūs ir bus galima paruošti pašarų, nepaisant to, kad energija pabrangusi, bet yra tikimybė antroje metų pusėje sulaukti mažesnių kainų.
Tiesa, mažiau vilties, kad pigs grūdiniai augalai, mėsa. Šių produktų kainos, greičiausiai, tik kils. Vis dėlto ekonomistas T.Povilauskas linkęs tikėti, kad karas baigsis pozityviu scenarijumi Ukrainai. Ir nors per metus su šios šalies derliumi ir eksportu situacija bus bloga, bet gal dvejų trejų metų perspektyvoje situacija pagerės.
Pigiausių maisto prekių krepšelio kainų reitingas
„Maxima“ – 55,3 Eur
„Iki“ – 59,8 Eur
„Lidl“ – 62,4 Eur
„Barbora“ – 63,5 Eur
„Norfa“ – 65,2 Eur
„Rimi“ – 63,5 Eur
e-Rimi – 67,1 Eur
2022 m. kovo mėnesio pricer.lt pigiausių maisto prekių krepšelio kainų tyrimas
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...