- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Pripažinimas: daugiausia „Dadu“ ženklo produkcijos iškeliauja į JAV, Europoje – į Vokietiją bei Lenkiją, užsienio pardavimų sąraše – ir tokios egzotiškos kryptys kaip Australija.
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
-
Ledų gamintojams tenka pasitelkti ir inovacijas, ir kūrybiškumą
Kol kas malonių orų nešykštinti vasara džiugina ne tik poilsiautojus – šiltasis sezonas tradiciškai augina ir šalies ledų gamintojų pardavimus. Tačiau, kaip pripažįsta patys ledų gamintojai, šių skanėstų mėgėjai šiandien lepinami didžiule pasirinkimo įvairove, tad užsitarnauti vartotojų palankumą gamintojui – kasdienių pastangų reikalaujantis iššūkis.
Suomiams oras nesvarbus
„Ši rinka itin konkurencinga – vietiniams ledų gamintojams tenka konkuruoti ne tik tarpusavyje, bet ir su pasaulinėmis korporacijomis. Tad mes, kaip gamintojai, tikrai turime su kuo grumtis dėl vartotojų meilės. Kol kas mums tai neblogai sekasi, ir tam yra keletas priežasčių“, – kalbėjo „Dadu“ valgomuosius ledus gaminančios bendrovės „Vikeda“ generalinis direktorius Algirdas Gauronskis.
Pašnekovo pastebėjimu, nors iš esmės valgomųjų ledų rinka Lietuvoje yra auganti, mūsų šalies gyventojai pagal šių produktų suvartojimo lygį vis dar atsilieka nuo Europos, ypač – Skandinavijos šalių vidurkio.
Pasirodo, daugiausia ledų Europoje suvalgo suomiai. Įdomu ir tai, kad Skandinavijoje, skirtingai nei Lietuvoje, ledų gamintojams netenka susidurti su sezoniškumo problema.
„Dadu“ valgomuosius ledus gaminančios bendrovės „Vikeda“ generalinis direktorius A. Gauronskis.
„Mūsų šalies išskirtinumas yra tas, kad ledai dažniausiai vartojami impulsiškai. Tai iliustruoja ir pakuotės formatas – pas mus populiariausi vienos porcijos ledai, kurie nusipirkus dažniausiai iškart ir suvalgomi. O kitose šalyse ledai parduodami arba didesnio tūrio pakuotėse, arba po kelis porcijų vienetus dėžutėse, tai yra pirkėjai juos įprastai suvartoja namuose“, – aiškino bendrovės „Vikeda“ vadovas.
Ledus gaminame išskirtinai iš šviežio nenugriebto pieno – tai yra iš tokio, kokį rytais surenka pieno ūkiai.
Įsitvirtino užsienio rinkose
Dėsninga, kad įsigaliojus karantinui Lietuvoje ledų pardavimai stipriai krito – tam reikšmės turėjo tiek pakitę apsipirkimo įpročiai, kai parduotuvėse žmonės ėmė lankytis gerokai rečiau, tiek pats prekių pasirinkimo prioritetas: šaldiklius skubėta užpildyti ne ledais, o šaldytais mėsos ar pusgaminių produktais.
Tuo metu Europos ir kitose užsienio rinkose, kur vartojimas yra kiek kitoks, ledų pardavimų nuosmukis nebuvo toks ryškus.
„Iš kitų Lietuvos gamintojų išsiskiriame tuo, kad didelę dalį produkcijos eksportuojame, – teigė pašnekovas. – Pavyzdžiui, pirmąjį 2018 m. pusmetį užsienio šalyse pardavėme 48 proc., 2019 m. tuo pačiu metu – 58 proc., o šiemet – 68 proc. mūsų gaminių. Palyginti šių ir praėjusių metų pirmą pusmetį, šiemet pardavimai išaugo 5 proc. Didžiąja dalimi tai lėmė eksportas, kuris yra mūsų ilgametės strategijos dalis. O šiemet, įvertinant karantino situaciją, pardavimai užsienyje mums itin stipriai padėjo.“
Daugiausia „Dadu“ ženklo produkcijos iškeliauja į JAV, Europoje – į Vokietiją bei Lenkiją, užsienio pardavimų sąraše – ir tokios egzotiškos kryptys kaip Australija.
Nors europiniu mastu bendrovė „Vikeda“ nėra tarp didžiųjų gamintojų, įmonės pranašumas – gebėjimas greitai įgyvendinti sprendimus. Štai per karantiną pirkėjams buvo pasiūlyta naujovė – patogios šeiminės kelių porcijų ledų pakuotės, itin populiarios Vakarų Europos rinkose.
Nuo sulos iki probiotikų
A.Gauronskis neneigė, kad reikšmingų pasiekimų įmonei leidžia pelnyti ir investicijos į techninę bazę.
„Ledų fabrikas pastatytas prieš 22 metus, tačiau įranga yra maksimaliai automatizuota, robotizuota, ir tai mums suteikia galimybę būti efektyviems bei konkurencingiems. Per pastaruosius ketverius penkerius metus padvigubinome įmonės pajėgumus, nors darbuotojų skaičius išliko tas pats, – pasakojo vadovas. – Be to, kasmet generuojame naujas idėjas, ko vartotojas gali norėti po kelerių metų, – kompetentinga komanda yra stipriai įsitraukusi į inovacijas, kūrybinius procesus, ir tai irgi galime įvardyti didžiuliu mūsų privalumu.“
Bendrovė „Vikeda“ vienintelė Lietuvoje gamina ekologiškus dviejų skonių – vanilinius ir kakavinius – ledus. O pernai įmonė pristatė visišką naujieną ne tik šalies, bet ir užsienio rinkose – ekologiškus beržų sulos ledus.
Funkcinių produktų kategoriją sudaro įvairių tarptautinių įvertinimų pelnę gaminiai, tokie kaip ledai be laktozės, cukraus ar net pieno – vietoje jo naudojamas avižų gėrimas, taip pat probiotikais papildyti ledai.
„Šie išskirtiniai produktai parodo mūsų, kaip gamintojo, kompetenciją, ypač kai kalbame apie bendradarbiavimą su stambiais užsienio užsakovais – jiems galime pristatyti plačias mūsų galimybes iliustruojantį gaminių portfelį. Vis dėlto Lietuvoje tai yra nišiniai produktai“, – pripažino A.Gauronskis.
Kasdienis kokybės egzaminas
Kalbant apie asortimentą, karščiausios šiemetės įmonės naujienos – ledai ant pagaliukų. Klasikinių „Dadu“ ledų gerbėjams gamintojas pristatė sodraus skonio vanilinį plombyrą, aplietą šokoladiniu glajumi su migdolų gabalėliais, bei trigubą karamelinį malonumą: karamelinius ledus su karameliniu įdaru ir karameliniu glajumi, kuris itin traškus dėl vaflių gabalėlių.
Tiek mažieji smaližiai, tiek suaugusieji negali atsispirti originaliems spalvotiesiems „Dadu“ gaminiams iš „Moonlight“ serijos. Ją sudaro ne tik juodi, žali, mėlyni, bet ir naujieji geltoni ledai rausvame vaflyje.
„Moonlight“ serija šiemet taip pat buvo papildyta naujienomis ant pagaliukų. Įmonės technologai pasistengė nustebinti ne tik spalvomis, bet ir netikėtomis skonių kombinacijomis. Visos „Moonlight“ ledų spalvos, įskaitant ir juodą, išgaunamos nenaudojant jokių dirbtinių cheminių dažiklių.
„Ledus gaminame išskirtinai iš šviežio nenugriebto pieno – tai yra iš tokio, kokį rytais surenka pieno ūkiai. Dėl tokios gamybos technologijos galime naudoti tik pačios aukščiausios kokybės žaliavą. Tačiau tai yra gyvulinės kilmės produktas, kuris kaskart keičiasi – vieną kartą gali būti riebesnis, kitą – liesesnis, su daugiau ar mažiau baltymų. Tad kiekvieną dieną pieną ištiriame savo laboratorijoje, ir pagal konkrečius parametrus adaptuojame receptūrą, kad kiekvieną kartą pagamintume identišką produktą. Šį sudėtingą gamybos procesą, kuriuo didžiuojamės ir deklaruojame ant savo produktų, išlaikėme nuo įmonės gyvavimo pradžios. Tai labai vertina ir mūsų ledų vartotojai, – teigė bendrovės „Vikeda“ vadovas A.Gauronskis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais. ...
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos8
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją2
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?1
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...
-
„Ignitis renewables“ pristatė jūrinio vėjo parko galimybes Lietuvos laivų savininkams2
Tarptautinės žaliosios energetikos bendrovės „Ignitis renewables“ vystomas jūrinio vėjo elektrinių parko projektas „Curonian Nord“ aplink save buria plačią verslų ekosistemą. Per Klaipėdoje surengtą susitikimą su laivų sav...