Kaip susikurti tobulą įmonės logotipą?

  • Teksto dydis:

Ar norėtumėte, kad jūsų prekinis ženklas būtų atpažįstamas kaip „Redbull“, „Apple“ ir kiti visame pasaulyje žinomi gigantai? O gal siekiate sužinoti, kokiomis taisyklėmis reikia vadovautis kuriant logotipą? Grafinio dizaino ir komunikacijos specialistai dalijasi praktiniais patarimais, skirtais įsimintinam, įtaigiam, šiuolaikines tendencijas atitinkančiam logotipui sukurti.

Populiariausios logotipų tendencijos

Jau keturioliktus metus iš eilės daugiausiai logotipų pasaulyje talpinantis ir kasmet juos reitinguojančias knygas išleidžiantis „Logo Lounge“ apžvelgia tarptautines logotipų tendencijas. Pasibaigusiais 2016-aisiais metais logotipų ir firminio stiliaus įvaizdžiuose galima pastebėti tam tikrus panašumus, besitęsiančius jau ne vienerius metus, kurie, manoma, bus ryškūs ir šiemet.

Anot grafinio dizaino specialistų, vienu ryškiausių bruožų, kuris niekada neišeis iš mados, išlieka minimalizmas. Ši firminio stiliaus savybė pasižymi švara ir harmonija. Tai pasiekti galima naudojant vieną ar kelias detales ir spalvas, kurios siejasi tarpusavyje bei padeda išryškinti norimus ypatumus ar skirtumus. Vienais iš labiausiai atpažįstamų minimalistinių prekės ženklų yra: „Nike“, „McDonald‘s“, „Zara“, „Netflix“, „Apple“ ir kiti.

 

Populiarėja tipografiniai logotipai

Panašu, kad 2017-aisiais padažnės ir žodinių logotipų kūrimas. Tai logotipai, kurie sudaryti vien iš raidžių, skaičių ar kitų simbolių, kuriuos galima atspausdinti. Šie logotipai kuriami naudojant linijas, turinčias hierarchiją. Dažnai keli žodžiai gali būti sujungti į vieną, tačiau kartu ir aiškiai atskirti skirtingomis spalvomis ar dydžiais, pavyzdžiui, „FedEx“, „ACME Grupė“, „Coca-Cola“, „DreamWorks“.

 

 

Taip pat daugėja ir logotipų, sukurtų iš apskritimų. Ši stilistika yra daug platesnė nei iš pradžių galima pamanyti, nes ji tiesiog neišsemiama: pavadinimas apskritime, skirtingų spalvų apskritimai, sujungti apskritimai, apskritimai su šalia esančiu žodžiu ir daugybė kitų būdų. Vienais geriausiai žinomų šio stiliaus logotipų yra: „Audi“, „Google Chrome“, „Mastercard“ ir olimpinių žaidynių prekės ženklai. Šiai grupei galima priskirti ir suapvalintų figūrų logotipus, kurie nėra žiedo formos, bet atrodo tartum susigarbanoję, išsilenkę ar labai lankstūs, pavyzdžiui, „Švietimo mainų paramos fondas“, „Rio2016“.

Labai ryškų pėdsaką, kuris išliks ir šiais metais, paliko ir „ombre“ logotipai. Jiems būdingos švelniai pereinančios spalvos, nudažančios logotipo detales ir sukuriančios visišką harmoniją mūsų akims. Šiai grupei priskiriami: „Gala televizijos“, „Gera Dovana“, „Inovacijų savaitė 2016“, „Instagram“ logotipai.

Kaip susikurti stiprų logotipą?

Į ką atkreipti dėmesį kuriant logotipą, pataria su žinomais prekių ženklais dirbančios reklamos agentūros „Love“ dizaineriai. Anot jų, prekės ženklo pozicionavimas, vertybės, verslo tikslų žinojimas yra pagrindas, nuo kurio klientas gali atsispirti. Tik žinant prekės ženklo charakterį, galima ieškoti kūrybinių sprendimų. Kokius simbolius, šriftus ar spalvas naudoti jau priklauso nuo prekės ženklo.

Kombinuoti logotipai, kuriuose naudojami žodžiai ir simboliai, pasak „Love“ dizainerių, yra lankstesni, jų panaudojimo galimybės įvairesnės. Nesudėtingi simboliai įsimintini ir greitai atpažįstami. Sprendimų gali būti įvairių, svarbu, kad jie neklaidintų ir komunikuotų ženklo esmę.

Dizainerių teigimu, vienos taisyklės, kaip sukurti gerą logotipą nėra. Galima analizuoti konkurentų logotipus, sekti tendencijomis, pavyzdžiui, dabar populiarūs tipografiniai logotipai, bet būtina išlikti autentiškiems. „Nuoseklumas, paprastumas, įsimintinumas, įtaigumas yra gero logotipo bruožai,“ - sako „Love“ agentūros dizaineriai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių