- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ar norėtumėte, kad jūsų prekinis ženklas būtų atpažįstamas kaip „Redbull“, „Apple“ ir kiti visame pasaulyje žinomi gigantai? O gal siekiate sužinoti, kokiomis taisyklėmis reikia vadovautis kuriant logotipą? Grafinio dizaino ir komunikacijos specialistai dalijasi praktiniais patarimais, skirtais įsimintinam, įtaigiam, šiuolaikines tendencijas atitinkančiam logotipui sukurti.
Populiariausios logotipų tendencijos
Jau keturioliktus metus iš eilės daugiausiai logotipų pasaulyje talpinantis ir kasmet juos reitinguojančias knygas išleidžiantis „Logo Lounge“ apžvelgia tarptautines logotipų tendencijas. Pasibaigusiais 2016-aisiais metais logotipų ir firminio stiliaus įvaizdžiuose galima pastebėti tam tikrus panašumus, besitęsiančius jau ne vienerius metus, kurie, manoma, bus ryškūs ir šiemet.
Anot grafinio dizaino specialistų, vienu ryškiausių bruožų, kuris niekada neišeis iš mados, išlieka minimalizmas. Ši firminio stiliaus savybė pasižymi švara ir harmonija. Tai pasiekti galima naudojant vieną ar kelias detales ir spalvas, kurios siejasi tarpusavyje bei padeda išryškinti norimus ypatumus ar skirtumus. Vienais iš labiausiai atpažįstamų minimalistinių prekės ženklų yra: „Nike“, „McDonald‘s“, „Zara“, „Netflix“, „Apple“ ir kiti.
Populiarėja tipografiniai logotipai
Panašu, kad 2017-aisiais padažnės ir žodinių logotipų kūrimas. Tai logotipai, kurie sudaryti vien iš raidžių, skaičių ar kitų simbolių, kuriuos galima atspausdinti. Šie logotipai kuriami naudojant linijas, turinčias hierarchiją. Dažnai keli žodžiai gali būti sujungti į vieną, tačiau kartu ir aiškiai atskirti skirtingomis spalvomis ar dydžiais, pavyzdžiui, „FedEx“, „ACME Grupė“, „Coca-Cola“, „DreamWorks“.
Taip pat daugėja ir logotipų, sukurtų iš apskritimų. Ši stilistika yra daug platesnė nei iš pradžių galima pamanyti, nes ji tiesiog neišsemiama: pavadinimas apskritime, skirtingų spalvų apskritimai, sujungti apskritimai, apskritimai su šalia esančiu žodžiu ir daugybė kitų būdų. Vienais geriausiai žinomų šio stiliaus logotipų yra: „Audi“, „Google Chrome“, „Mastercard“ ir olimpinių žaidynių prekės ženklai. Šiai grupei galima priskirti ir suapvalintų figūrų logotipus, kurie nėra žiedo formos, bet atrodo tartum susigarbanoję, išsilenkę ar labai lankstūs, pavyzdžiui, „Švietimo mainų paramos fondas“, „Rio2016“.
Labai ryškų pėdsaką, kuris išliks ir šiais metais, paliko ir „ombre“ logotipai. Jiems būdingos švelniai pereinančios spalvos, nudažančios logotipo detales ir sukuriančios visišką harmoniją mūsų akims. Šiai grupei priskiriami: „Gala televizijos“, „Gera Dovana“, „Inovacijų savaitė 2016“, „Instagram“ logotipai.
Kaip susikurti stiprų logotipą?
Į ką atkreipti dėmesį kuriant logotipą, pataria su žinomais prekių ženklais dirbančios reklamos agentūros „Love“ dizaineriai. Anot jų, prekės ženklo pozicionavimas, vertybės, verslo tikslų žinojimas yra pagrindas, nuo kurio klientas gali atsispirti. Tik žinant prekės ženklo charakterį, galima ieškoti kūrybinių sprendimų. Kokius simbolius, šriftus ar spalvas naudoti jau priklauso nuo prekės ženklo.
Kombinuoti logotipai, kuriuose naudojami žodžiai ir simboliai, pasak „Love“ dizainerių, yra lankstesni, jų panaudojimo galimybės įvairesnės. Nesudėtingi simboliai įsimintini ir greitai atpažįstami. Sprendimų gali būti įvairių, svarbu, kad jie neklaidintų ir komunikuotų ženklo esmę.
Dizainerių teigimu, vienos taisyklės, kaip sukurti gerą logotipą nėra. Galima analizuoti konkurentų logotipus, sekti tendencijomis, pavyzdžiui, dabar populiarūs tipografiniai logotipai, bet būtina išlikti autentiškiems. „Nuoseklumas, paprastumas, įsimintinumas, įtaigumas yra gero logotipo bruožai,“ - sako „Love“ agentūros dizaineriai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Tele2“ pristato kalėdinę reklamą: kaip žodžiai tampa stebuklinga dovana?1
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ pristato savo kalėdinę reklamą, kurios pagrindinė žinutė – jūsų žodžiai daro stebuklus. Mylimas reklamų serijos „La Familia“ herojus Tonis rašo palinkėjimus ir skęsta ...
-
Prezidento patarėjas: „Teltonikos“ projektui reikia šeimininko Vyriausybėje6
Norint išvengti biurokratinių ir kitų problemų aukštųjų technologijų bendrovei „Teltonika“ vystant milijardinės vertės parko „Teltonika High-Tech Hill“ projektą Vilniuje, Vyriausybėje turėtų būti paskirtas &sc...
-
VERT: „Litgrid“ turės tobulinti pralaidumų skirstymo tvarką
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ turės tobulinti perdavimo tinklo pralaidumų skirstymo tvarką, pirmadienį pranešė Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), atlikusi neplaninį patikrinimą. ...
-
Lapkričio 21-ąją įvyks ilgai laukta konferencija „Turbomarketing 2024“1
Lapkričio 21 dieną Kaune įvyks ilgai laukta konferencija „Turbomarketing 2024“, skirta dirbtinio intelekto, pardavimų ir marketingo aktualijoms aptarti. ...
-
VERT nepavyko išieškoti 4,2 mln. eurų iš „Perlo Energijos“
Buvusiai elektros tiekėjai „Perlas Energija“ valstybei laiku nesumokėjus daugiau nei 4,2 mln. eurų (su PVM) ir administraciniam teismui atmetus jos skundą dėl nurodymo sumokėti tokią sumą, Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) ...
-
A. Paukštys: po paramos G. Nausėdos rinkiminei kampanijai pajutau, kad mano projektai „ėmė lėtėti“5
„Teltonikos“ vadovas Arvydas Paukštys tikina pajutęs, kad visi jo projektai „ėmė lėtėti“ po to, kai jis finansiškai parėmė šalies vadovą Gitaną Nausėdą jo rinkiminės kampanijos metu. Vis tik verslininkas...
-
Žiniasklaida: teismas Š. Matijošaičio vadovaujamai įmonei skyrė solidžią baudą2
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio sūnaus, Kauno miesto savivaldybės tarybos nario Šarūno Matijošaičio vadovaujama bendrovei „Kauno saulėtekis“ už antstolio reikalavimo nevykdymą Kauno apylinkės teismas skyrė 7 tūkst. ...
-
Prokuratūra vertina informaciją dėl „Teltonikos“ projekto stabdymo priežasčių12
Prokuratūra vertina informaciją dėl įmonės „Teltonika“ technologijų parko projekto stabdymo priežasčių, generalinė prokurorė Nida Grunskienė pavedė Specialiųjų tyrimų tarnybai (STT) atlikti aplinkybių patikslinimą dėl pareigūn...
-
R. Masiulis: „Litgrid“ iš „Teltonikos“ perims elektros kabelių tiesimo projektą3
Kabelių, reikalingų „Teltonikai“ aprūpinti elektra, tiesimą perims Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“, teigia bendrovės vadovas Rokas Masiulis. Tuo metu energetikos ministras Dainius Kreivys tvirtina, kad gra...
-
RRT: Lietuvos pašto prašoma 3,9 mln. eurų periodikos nuostolių kompensacija – pagrįsta
Lietuvos pašto (LP) prašoma kompensuoti 3,89 mln. eurų suma už periodinių leidinių pristatymą kaimo vietovėse pirmąjį šių metų pusmetį yra pagrįsta, pranešė Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), įvertinusi sausio-bi...