- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iki tūkstančio eurų per metus – tiek netrukus kainuos automobilio turėjimas. Tiesa, tūkstantį mokėti teks tik maždaug vienam procentui vairuotojų, kurių automobiliai itin galingi ir taršūs. Didžioji dalis už automobilį kiekvienais metais turės mokėti apie 200 eurų, praneša LNK.
Vilniuje gyvenantis Andrius vairuoja 15 metų senumo dyzelinį automobilį. Tokių automobilių kaip jo Lietuvoje absoliuti dauguma.
Aplinkos ministerija nori, kad po dviejų metų už tokį automobilį Andrius mokėtų 160 eurų, o po ketverių – net 320 eurų kasmet.
„Tokio automobilio jau kaip ir reikės atsisakyti, nes paprasčiausiai neneša kišenė. Greičiausiai vėl grįšime prie arklių“, – sako Andrius.
O arklių todėl, kad mažiau taršaus automobilio Andrius neįperka.
„Mano suma yra 1,5–2 tūkst. Už tokią sumą aš ekologiško automobilio tikrai neįpirksiu ir manau ne tik aš, bet ir daugelis Lietuvos gyventojų“, – teigia Andrius.
Automobilių verslo atstovai ramina: kad ir už 2–2,5 tūkst. eurų galima įsigyti mažai teršiantį automobilį.
Tačiau net ir tokiems automobiliams mokesčio nereikėtų mokėti tik iš pradžių.
Bus ir tokių, kuriems už automobilį teks mokėti ir po tūkstantį eurų per metus. Tiesa, nedaugeliui – tik tiems, kurių automobiliai itin taršūs.
Aplinkos ministras atkerta, kad trečdalis automobilių savininkų mokesčio nemokėtų išvis.
„Aplinkos tarša turi kainuoti“, – sako Simonas Gentvilas.
Tačiau vairuotojai ministrui turi daugiau klausimų.
„Surinkus šitą mokestį, ar išvalys valdžia orą? Aš manau, kad jo neišvalys“, – sako Andrius.
Anot ministro, tarša turėtų sumažėti savaime, o pinigai bus skirti automobilių alternatyvoms.
„Viešojo transporto skatinimas ir dviračių, pėsčiųjų takų tiesimas“, – teigia S. Gentvilas.
Tačiau virš vairuotojų galvų kybo ne tik naujas automobilių taršos mokestis, bet ir didinamas akcizas dyzelinui. Siekiama, kad jis kainuotų tiek pat, kiek ir benzinas.
Ar verta vienu metu įvesti ir naują mokestį, ir didinti akcizus, abejoja net kai kurie ministrai.
„Kalbant apie akcizą dyzelinui ir apskritai akcizą kurui, mes negyvename uždaroje teritorijoje, kažkokiame burbule. Jeigu visos šalys didintų, nekiltų turbūt didelės problemos“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Reikia, kad mokesčiai ir mažėtų. Tai yra GPM ar „Sodros“, ar galbūt pelno mokestis naujoms įmonių investicijoms. Tą irgi rimtai reikėtų paanalizuoti“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Vis dėlto Vyriausybė naujam automobilių taršos mokesčiui bei dyzelino akcizo didinimui pritarė. Galutinį žodį tars Seimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujovė Raseinių rajone: nemokamos kelionės vietiniais maršrutais
Nuo liepos Raseinių rajone keleiviai nemokamai važiuos priemiesčio ir miesto reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais. ...
-
Kaip įrengti renovuojamo daugiabučio vėdinamą fasadą
Modernizuodami daugiabučius namus ne tik padidiname jų energinį efektyvumą, taip sumažindami išlaidas šildymui, bet ir kuriame sąlygas sveikesnei, patogesnei gyvenamajai aplinkai, bei pageriname estetinę pastato išvaizdą. Jau ne pa...
-
G. Landsbergis: Vakarai galėtų užtikrinti grūdų eksporto iš Odesos uosto saugumą
NATO ar kitos Vakarų šalys galėtų užtikrinti grūdų eksporto iš Odesos uosto Ukrainoje saugumą, teigia užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis. ...
-
Siūlomos elektromobilių plėtrai palankios įstatymo pataisos1
Seimo Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis registravo įstatymų pakeitimų projektus, kuriais siekiama paskatinti elektros įkrovimo stotelių plėtrą Lietuvoje bei nuo kelių naudotojo mokesčio atleisti komercinius, krovininius elektromobilius. ...
-
Elektros rinkos barometras: per savaitę elektra Lietuvoje brango 56 proc.3
Praėjusią savaitę elektros kaina Lietuvoje šoktelėjo aukštyn – elektra brango 56 proc., iki 189,35 Eur/MWh. Analogiškas kainos augimas fiksuotas ir Latvijoje, o Estijoje kaina kilo kiek mažiau, 50 proc., iki 181,06 Eur/MWh. ...
-
Užimtumo tarnyba: įstatymo pataisos padės mažinti ilgalaikį nedarbą3
Pandemijos laikotarpiu išaugęs, tačiau jau dvylika mėnesių nuosekliai mažėjantis ilgalaikių bedarbių skaičius šalyje turėtų dar labiau susitraukti šiais metais. Daryti tokias prielaidas specialistams leidžia praėjusią savait...
-
R. Kuodis apie ekonominius sunkumus: reiktų formuoti lūkesčius, kad ateityje bus dar blogiau
Valstybė neturėtų ateities sąskaita švelninti dabar kilusių ekonominių sunkumų, o patys gyventojai turėtų nusiteikti, kad jų gerovė ilgai augo, tad teks išgyventi ir blogesnius laikus, sako ekonomistas Raimondas Kuodis. Jo teigimu, pro...
-
Vyriausybė: nuo birželio didinamos įvairios šalpos išmokos2
Siekiant amortizuoti infliacijos pasekmes, mažinti skurdą ir socialinę atskirtį Vyriausybė pirmadienį patvirtino naujus socialinės paramos išmokų dydžius. Jie didinami nuo birželio. ...
-
Ekonomikos ir inovacijų ministerija ieško penkių naujų komercijos atašė
Plėsdama Lietuvos ekonominio atstovavimo tinklą pasaulyje, Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbė konkursus Lietuvos Respublikos komercijos atašė pareigoms Lenkijoje, Japonijoje, Pietų Korėjoje, JAV ir Vokietijoje užimti. ...
-
Lietuvos pramonė šiemet augo 23 proc., balandį smuko 7 proc.1
Visos pramonės produkcijos vertė šių metų sausio–balandžio mėnesiais siekė 12,4 mlrd. eurų to meto kainomis ir, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laiku, padidėjo 22,7 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...