- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iki tūkstančio eurų per metus – tiek netrukus kainuos automobilio turėjimas. Tiesa, tūkstantį mokėti teks tik maždaug vienam procentui vairuotojų, kurių automobiliai itin galingi ir taršūs. Didžioji dalis už automobilį kiekvienais metais turės mokėti apie 200 eurų, praneša LNK.
Vilniuje gyvenantis Andrius vairuoja 15 metų senumo dyzelinį automobilį. Tokių automobilių kaip jo Lietuvoje absoliuti dauguma.
Aplinkos ministerija nori, kad po dviejų metų už tokį automobilį Andrius mokėtų 160 eurų, o po ketverių – net 320 eurų kasmet.
„Tokio automobilio jau kaip ir reikės atsisakyti, nes paprasčiausiai neneša kišenė. Greičiausiai vėl grįšime prie arklių“, – sako Andrius.
O arklių todėl, kad mažiau taršaus automobilio Andrius neįperka.
„Mano suma yra 1,5–2 tūkst. Už tokią sumą aš ekologiško automobilio tikrai neįpirksiu ir manau ne tik aš, bet ir daugelis Lietuvos gyventojų“, – teigia Andrius.
Automobilių verslo atstovai ramina: kad ir už 2–2,5 tūkst. eurų galima įsigyti mažai teršiantį automobilį.
Tačiau net ir tokiems automobiliams mokesčio nereikėtų mokėti tik iš pradžių.
Bus ir tokių, kuriems už automobilį teks mokėti ir po tūkstantį eurų per metus. Tiesa, nedaugeliui – tik tiems, kurių automobiliai itin taršūs.
Aplinkos ministras atkerta, kad trečdalis automobilių savininkų mokesčio nemokėtų išvis.
„Aplinkos tarša turi kainuoti“, – sako Simonas Gentvilas.
Tačiau vairuotojai ministrui turi daugiau klausimų.
„Surinkus šitą mokestį, ar išvalys valdžia orą? Aš manau, kad jo neišvalys“, – sako Andrius.
Anot ministro, tarša turėtų sumažėti savaime, o pinigai bus skirti automobilių alternatyvoms.
„Viešojo transporto skatinimas ir dviračių, pėsčiųjų takų tiesimas“, – teigia S. Gentvilas.
Tačiau virš vairuotojų galvų kybo ne tik naujas automobilių taršos mokestis, bet ir didinamas akcizas dyzelinui. Siekiama, kad jis kainuotų tiek pat, kiek ir benzinas.
Ar verta vienu metu įvesti ir naują mokestį, ir didinti akcizus, abejoja net kai kurie ministrai.
„Kalbant apie akcizą dyzelinui ir apskritai akcizą kurui, mes negyvename uždaroje teritorijoje, kažkokiame burbule. Jeigu visos šalys didintų, nekiltų turbūt didelės problemos“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Reikia, kad mokesčiai ir mažėtų. Tai yra GPM ar „Sodros“, ar galbūt pelno mokestis naujoms įmonių investicijoms. Tą irgi rimtai reikėtų paanalizuoti“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Vis dėlto Vyriausybė naujam automobilių taršos mokesčiui bei dyzelino akcizo didinimui pritarė. Galutinį žodį tars Seimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva tarptautinėse kapitalo rinkose pasiskolino per 2 mlrd. eurų3
Vyriausybė antradienį tarptautinėse kapitalo rinkose išleido dvi – 5 ir 15 metų trukmės euroobligacijų emisijas ir pasiskolino per 2 mlrd. eurų, antradienį pranešė Finansų ministerija. ...
-
LB: bankai aktyviai skolino ir būstui įsigyti, ir vartojimo reikmėms
Lietuvos bankas (LB) praneša, kad bankų sektorius 2024 m. trečiąjį ketvirtį aktyviai skolino ir būstui įsigyti, ir vartojimo reikmėms, gerėjo paskolų kokybė, augo kapitalizacija. Anot institucijos 2024 m. trečiąjį ketvirtį bankų sektoriu...
-
VMI žinia smulkiajam verslui: jau galima teikti prašymus
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) praneša, kad paskelbė taisykles, kaip tapti smulkiojo verslo schemų naudotojais dėl PVM išimčių kitose Europos Sąjungos (ES) valstybėse narėse. Verslas nuo šiandien jau gali teikti pra&scaron...
-
Sysas kritikuoja Nausėdos siūlymus: suprasčiau, jeigu tai pasakytų kitas asmuo4
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Algirdas Sysas stebisi Gitano Nausėdos raginimu nekeliant mokesčių esmingai didinti gynybos finansavimą iki Valstybės gynimo tarybos (VGT) sutartų dydžių. Socialdemokratas leidžia suprasti, jog to...
-
Trys šalys atnaujino susitarimą: tikrins iš Rusijos gabenamų grūdų kilmę1
Užtikrinant, kad tranzitu per Lietuvą vežami rusiški grūdai nėra iš okupuotų Ukrainos teritorijų, Lietuvos, Ukrainos ir Didžiosios Britanijos žemės ūkio ministrai Berlyne pasirašė tai numatantį atnaujintą susitarimo memorandu...
-
Iš TS-LKD kritikos lavina: tai antivalstybinis ir kenkėjiškas sprendimas8
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcija nepritaria Energetikos ministerijos siūlymui laikinai stabdyti antrojo vėjo parko Baltijos jūroje konkursą ir ragina Seimą bei Vyriausybę tokio siūlymo nepalaikyti. Frakcijos...
-
Nausėda: toks sprendimas suduotų ne vieną smūgį pensijų fondams6
Prezidentas Gitanas Nausėda nepritaria siūlymams privalomai įtraukti darbdavius į antros pakopos pensijų kaupimą bei mano, kad savo įnašą ir toliau turėtų skirti valstybė. ...
-
Lietuviška įranga slapta buvo perduodama Rusijai: įtarimai – dešimčiai asmenų3
Lietuvos teisėsauga pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl Lietuvoje gaminamos aukštųjų technologijų įrangos tiekimo į Rusiją. ...
-
Paaiškėjo itin ambicingo konkurso likimas3
Energetikos ministerija siūlo laikinai stabdyti jau paskelbtą antrąjį vėjo parko Baltijos jūroje konkursą ir peržiūrėti jo sąlygas. ...
-
LEA: vietinė elektros gamyba lemia mažiausias kainas tarp Baltijos šalių2
Šių metų sausio 1–21 dienomis Lietuvoje vidutinė didmeninė elektros kaina siekė 0,088 Eur/kWh be PVM – tai 4 proc. mažiau nei Latvijoje ir Estijoje, kur vidutinės kainos yra 0,092 Eur/kWh, praneša Lietuvos energetikos tarnyba (...