- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iki tūkstančio eurų per metus – tiek netrukus kainuos automobilio turėjimas. Tiesa, tūkstantį mokėti teks tik maždaug vienam procentui vairuotojų, kurių automobiliai itin galingi ir taršūs. Didžioji dalis už automobilį kiekvienais metais turės mokėti apie 200 eurų, praneša LNK.
Vilniuje gyvenantis Andrius vairuoja 15 metų senumo dyzelinį automobilį. Tokių automobilių kaip jo Lietuvoje absoliuti dauguma.
Aplinkos ministerija nori, kad po dviejų metų už tokį automobilį Andrius mokėtų 160 eurų, o po ketverių – net 320 eurų kasmet.
„Tokio automobilio jau kaip ir reikės atsisakyti, nes paprasčiausiai neneša kišenė. Greičiausiai vėl grįšime prie arklių“, – sako Andrius.
O arklių todėl, kad mažiau taršaus automobilio Andrius neįperka.
„Mano suma yra 1,5–2 tūkst. Už tokią sumą aš ekologiško automobilio tikrai neįpirksiu ir manau ne tik aš, bet ir daugelis Lietuvos gyventojų“, – teigia Andrius.
Automobilių verslo atstovai ramina: kad ir už 2–2,5 tūkst. eurų galima įsigyti mažai teršiantį automobilį.
Tačiau net ir tokiems automobiliams mokesčio nereikėtų mokėti tik iš pradžių.
Bus ir tokių, kuriems už automobilį teks mokėti ir po tūkstantį eurų per metus. Tiesa, nedaugeliui – tik tiems, kurių automobiliai itin taršūs.
Aplinkos ministras atkerta, kad trečdalis automobilių savininkų mokesčio nemokėtų išvis.
„Aplinkos tarša turi kainuoti“, – sako Simonas Gentvilas.
Tačiau vairuotojai ministrui turi daugiau klausimų.
„Surinkus šitą mokestį, ar išvalys valdžia orą? Aš manau, kad jo neišvalys“, – sako Andrius.
Anot ministro, tarša turėtų sumažėti savaime, o pinigai bus skirti automobilių alternatyvoms.
„Viešojo transporto skatinimas ir dviračių, pėsčiųjų takų tiesimas“, – teigia S. Gentvilas.
Tačiau virš vairuotojų galvų kybo ne tik naujas automobilių taršos mokestis, bet ir didinamas akcizas dyzelinui. Siekiama, kad jis kainuotų tiek pat, kiek ir benzinas.
Ar verta vienu metu įvesti ir naują mokestį, ir didinti akcizus, abejoja net kai kurie ministrai.
„Kalbant apie akcizą dyzelinui ir apskritai akcizą kurui, mes negyvename uždaroje teritorijoje, kažkokiame burbule. Jeigu visos šalys didintų, nekiltų turbūt didelės problemos“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Reikia, kad mokesčiai ir mažėtų. Tai yra GPM ar „Sodros“, ar galbūt pelno mokestis naujoms įmonių investicijoms. Tą irgi rimtai reikėtų paanalizuoti“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Vis dėlto Vyriausybė naujam automobilių taršos mokesčiui bei dyzelino akcizo didinimui pritarė. Galutinį žodį tars Seimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...