Sveikatos draudimas – vienas iš labiausiai darbuotojus motyvuojančių dalykų

  • Teksto dydis:

Vis didesnė dalis šalies darbdavių, siekdami lengviau pritraukti naujus ir išlaikyti esamus darbuotojus, ima siūlyti papildomas motyvavimo priemones. Tarp labiausiai darbuotojų pageidaujamų dalykų – sveikatos draudimas ir papildomos įmokos į pensijų fondą, rodo didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ užsakymu atlikta šalies gyventojų apklausa. Įmonės suteikiamas automobilis naudų sąraše atsidūrė trečioje vietoje.

„Lietuvos draudimas“ prognozuoja, kad artimiausioje ateityje įvairios šalies bendrovės vis dažniau ieškos, kaip išlaikyti profesionalius darbuotojus ar pritraukti naujų, todėl sveikatos draudimas išpopuliarės tarp smulkių bei vidutinių įmonių.

„Papildomų naudų, kurias darbuotojui suteikia įmonė, aktualumas šiuo metu didėja, nes rinkoje vyrauja aktyvi konkurencija dėl specialistų. Darbdavio suteikiamas sveikatos draudimas – įprasta motyvavimo priemonė didelėse, tarptautinio kapitalo įmonėse, taip pat ten, kur vyrauja didelė konkurencija dėl tam tikros srities specialistų, pavyzdžiui, informacinių technologijų srityje. Darbdaviams šis draudimas leidžia sutrumpinti darbuotojo nedarbingumą jam gaunant kvalifikuotą pagalbą, pasirūpinti, kad pas juos dirbantys žmonės būtų sveikesni ir darbingesni, o dirbantiesiems šis draudimas leidžia naudotis įvairiomis sveikatos paslaugomis ir operatyviai gauti gydymą ar konsultacijas“, – sako „Lietuvos draudimo“ Verslo rizikos skyriaus vadovas Arūnas Raziūnas.

„Lietuvos draudimo“ užsakymu atlikta visuomenės nuomonės apklausa parodė, kad būtent sveikatos draudimas yra pirmo pasirinkimo papildoma nauda, kurios darbuotojai tikisi iš darbdavio: net 56 proc. dirbančių respondentų šalia atlyginimo labiausiai norėtų šio draudimo. Antra pagal aktualumą darbuotojams motyvavimo priemone įvardyta reguliari darbdavio mokama įmoka į pensijų fondą (47 proc. dirbančių respondentų), trečioje vietoje – įmonės suteikiamas automobilis (38 proc. dirbančių respondentų).

Maždaug kas trečias dirbantysis tarp jam aktualių motyvacijos priemonių minėjo darbdavio padengiamas degalų sąnaudas asmeninėms reikmėms ir skiriamą biudžetą mokymams. Rečiau buvo minimi tokie dalykai kaip smulkios dovanos švenčių proga, sporto klubo abonementas ar leidimas naudoti darbo telefoną asmeniniams pokalbiams.

Pasak A. Raziūno, tai, kad sveikatos draudimą dirbantieji įvardino kaip vertingiausią papildomą naudą, nestebina – šalies gyventojai vis labiau rūpinasi savo sveikata, ši nauda yra aktuali didelei daliai įvairaus amžiaus dirbančių šalies gyventojų. Tuo metu, pavyzdžiui, įmonės suteikiamas automobilis kaip papildoma nauda buvo aktualesnis daug siauresniam ratui dirbančiųjų – daugiausia 28–50 m. amžiaus vyrams. Kaip parodė apklausos rezultatai, labiausiai pageidaujama paslauga sveikatos draudimo pakete laikoma dantų gydymo paslauga, kurią kaip aktualiausią įvardijo 69 proc. apklausos respondentų.

Darbdaviams aktuali ir kita šio draudimo nauda – į sveikatos draudimą yra įtrauktas nemokamas privalomas dirbančiojo asmens sveikatos patikrinimas, kurį tam tikrų profesijų atstovams privalu atlikti kas dvejus metus.

Apklausa taip pat atskleidė, kad sveikatos draudimas, kaip ir kitos motyvacijos priemonės, turi svarbų poveikį darbdavio patrauklumo vertinimui. Įmonė suteikiamas sveikatos draudimas net dviejų trečdalių (67 proc.) dirbančiųjų turi didelę arba labai didelę įtaką jų palankiam požiūriui į darbdavį. Be to, 62 proc. darbuotojų, kuriems būtų suteiktas sveikatos draudimas, rekomenduotų savo darbdavį, o 58 proc. apklaustųjų šis faktas turėtų ženklų poveikį jų lojalumui.

Apklausą „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliko tyrimo bendrovė „Socialinės informacijos centras“, kuri šių metų birželio mėnesį kvotinės atrankos metodu internetu apklausė pusę tūkstančio 18-74 m. amžiaus šalies gyventojų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių