- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas pradėjo svarstyti tolimojo susisiekimo autobusais sistemos reformą numatančias pataisas.
Už Kelių transporto kodekso pakeitimus po pateikimo ketvirtadienį balsavo 52 Seimo nariai, prieš buvo penki, o susilaikė 28. Svarstymas po diskusijų komitetuose numatytas gruodžio 8-ąją.
Kaip sakė pataisas Seime pristatęs susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas, siūloma konkurencinga procedūra vežėjams patekti į šią sistemą.
„Bus įgyvendintas Konkurencijos tarybos nutarimas ir užtikrinta sąžininga konkurencija tolimojo susisiekimo srityje. Taip pat pagerintas susisiekimas tolimojo susisiekimo maršrutais, nes ten, kur neturėsime norinčių vežti vežėjų, bus galimybė organizuoti viešąsias paslaugas“, – teigė viceministras.
Pasak jo, autobusų tvarkaraščiai turės būti suderinti su traukinių maršrutais.
Pakeitimai nustato, kad tolimaisiais maršrutais bus galima vežti ne senesniais kaip 14 metų autobusus, o stotys turės vadovautis bendrais reikalavimais stotims: jose turės būti įrengtos laukimo salės ir patalpos stoties darbuotojams bei ekipažams, keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo peronai, autobusų stovėjimo tarp reisų aikštelės, bilietų kasos ar terminalai bei bagažo saugyklos, jos privalės turėti interneto svetaines ir jose skelbti visą informaciją.
Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovė Laima Nagienė piktinosi, kad reikalavimai autobusų stotims per dideli, todėl „jų kai kuriuose miestuose ir neliks“, o konservatorius Edmundas Pupinis teigė, kad pertvarkymai „paveiks kainas“.
Tuo metu socialdemokratas Kęstutis Vilkauskas baiminosi, kad savivaldybių autobusų stotys gali neatlaikyti konkurencijos.
„Gali tos didžiosios kompanijos pasirinkti pelningus maršrutus, gauti tas licencijas ir tie savivaldybių autobusų parkai gali nukentėti“, – svarstė jis.
Konservatorius Jurgis Razma priekaištavo, kad projektas „perkrautas smulkiais biurokratiniais“ reikalavimais.
„Kiek reikalavimų stotims: ir bagažo kameros, ir internetinės svetainė, ir bilietų pardavimas. Kur jūs kiekvienoje mažo rajono stotyje matėte tokius stebuklus? Ir ar buvo atlikta kaštų ir naudos analizė to projekto, kiek tie visi reikalavimai atsilieps ir kas iš to gausis?“ – kalbėjo parlamentaras.
Pataisos numato, kad autobusų stotis prižiūrės Transporto saugos administracija, kuri nustatytų tolimojo susisiekimo maršrutų poreikį.
Susisiekimo viceministro duomenimis, šiuo metu Lietuvoje geležinkeliais keleiviai vežami 27 maršrutais, o tolimojo susisiekimo autobusais – 260.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?8
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur1
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje3
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...
-
Planas keisti mokesčius – jau sausio gale
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad Finansų ministerijos ruošiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti sausio pabaigoje. Anot jo, po to jie bus diskutuojami su socialiniais partneriais, o visuomenei bus pavie&scaron...
-
Palygino būsto kainas: kurioje iš ES šalių jos augo labiausiai?
2024 m. trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. būsto kainos, matuojant pagal būsto kainų indeksą, euro zonoje krito 2,6 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) išaugo 3,8 proc., praneša Eurostatas. Lietuvoje, palygi...