SEB tyrimas: Lietuvos verslo konkurencingumo paslaptis — augančios investicijos

  • Teksto dydis:

Nors visų Baltijos šalių įmonių plėtros lūkesčiai yra atsargūs, Lietuvoje mažos ir vidutinės įmonės daugiausia dėmesio skiria savo konkurenciniams pranašumams — išlaiko investicijų stabilumą, planuoja atnaujinti savo verslo modelį  ir tobulinti prekes bei paslaugas, rodo SEB banko atlikta Baltijos šalių mažų ir vidutinių įmonių apklausa.

SEB banko praėjusių metų pabaigoje atliktas Baltijos šalių mažų ir vidutinių įmonių tyrimas rodo, kad visų trijų Baltijos šalių verslo nuotaikos buvo prastesnės negu prieš metus. Lietuvos verslas išlaiko didžiausią optimizmą iš visų Baltijos šalių — didžiausia dalis (81 proc.) Lietuvos mažų ir vidutinių įmonių tikisi, kad jų apyvarta šiemet augs, tik beveik kas penktas (19 proc.) Lietuvos verslininkas mano, kad pardavimo apyvarta šiemet bus mažesnė negu pernai.

Didžiausi pesimistai yra kaimynai latviai, net 61 proc. latvių mano, kad jų verslo apyvarta kris, tik kiek daugiau negu trečdalis tikisi pardavimo augimo. Optimizmu netrykšta ir estai — trečdalis (31 proc.) nusiteikę apyvartos mažėjimui.

„Prastesnes Baltijos šalių verslo nuotaikas praėjusių metų pabaigoje, kai buvo apklausiamos Baltijos šalyse veikiančios bendrovės, galimai lėmė nauji geopolitiniai veiksniai ir dėl to kylantis neapibrėžtumas užsienio rinkose. Dėl to įmonių pardavimo planai užsienyje buvo atsargesni, verslas planavo daugiau dėmesio skirti namų rinkai. Visgi 2016 metų pabaigoje ir šių metų pradžioje svarbiausių eksporto rinkų ekonomika stiprėjo, o tai lėmė ir geresnes verslo nuotaikas. Statistikos departamento duomenimis, šiemet Lietuvos pramonės atstovų lūkesčiai yra didžiausi per pastaruosius dvejus metus“, — sako Vaidas Žagūnis, SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.

Pasak V. Žagūnio, vienintelių lietuvių planai didinti pardavimo mastą užsienio rinkose per pastaruosius metus nepakito. Jeigu šiemet latviai ir estai planavo mažiau ieškoti naujų eksporto rinkų ir labiau plėstis dabartinėse užsienio rinkose bei didinti pardavimo mastą savo šalyse, tai Lietuvos verslininkai Baltijos šalyse  daugiau dėmesio skiria eksportui.

„Lietuvos mažų ir vidutinių įmonių optimizmą lemia aktyvesni verslo valdymo veiksmai — įmonės nestabdo investicijų ir planuoja prekių ir paslaugų bei verslo modelio inovacijas, o tai padeda išlaikyti ir didinti konkurencingumą, valdyti veiklos riziką ir stiprinti savo pozicijas ir vidaus, ir išorės rinkose“, — teigia V. Žagūnis.

SEB banko tyrimas parodė, kad per pastaruosius penkerius metus šiais metais beveik pusė (45 proc.) Lietuvos mažų ir vidutinių įmonių planuoja investicijas, iš jų beveik kas penktas verslo savininkas planuoja investuoti daugiau kaip 30 tūkst. eurų, o kas ketvirtas — iki 30 tūkst. eurų. Latvijos ir Estijos verslininkai ne tokie ryžtingi — net 40 proc. latvių šiemet neplanuoja jokių investicijų, estų investicijos bus kuklesnės ir daugelio bus iki 30 tūkst. eurų.

Lietuvos verslininkai yra labiausiai pasirengę inovacijoms — ieškoti geresnių prekių ir paslaugų sprendimų, gerinti verslo modelį ir investuoti į darbuotojus, t. y. įvairiomis priemonėmis didinti jų lojalumą ir mažinti darbuotojų kaitą planuoja 62 proc. Lietuvos mažų ir vidutinių įmonių. Latvijoje ir Estijoje inovacijas planuoja atitinkamai 45 proc. ir 58 proc. bendrovių. 

SEB bankų Baltijos šalyse 2016 metų rudenį atlikta Baltijos šalių mažų ir vidutinių įmonių apklausa buvo siekiama atskleisti šių įmonių lūkesčius 2017 metais. Tyrimo metu apklaustos 4 542 įmonės visose trijose Baltijos šalyse.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių