- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Geležinkelio ruožo nuo Naujosios Vilnios iki sienos su Baltarusija elektrifikavimo darbai įgyja pagreitį. Po kelis mėnesius trukusių projektavimo ir pasirengimo darbų pradėtos montuoti kontaktinio tinklo atramos - 28,6 kilometro ilgio ruože iš viso jų bus pastatyta 1400. Tai pirmas geležinkelių elektrifikavimo projektas atkūrus šalies Nepriklausomybę. Darbus planuojama pabaigti kitų metų pavasarį.
Pagrindinės projekto rangovės, bendrovės „Fima", specialistai pradėjo montuoti atramas geležinkelio ruože nuo Kenos iki sienos su Baltarusija. Kituose ruožuose - nuo Naujosios Vilnios iki Kyviškių ir nuo Kyviškių iki Kenos - liejami betoniniai pamatai atramoms.
Per dieną išliejama iki dvylikos pamatų ir sumontuojama iki dešimties plieninių atramų. Sumontavus atramas ant jų bus įrengiamos gembės ir tempiamas nešantysis lynas bei kontaktinis laidas. Dėl saugumo ir siekiant minimaliai trikdyti susisiekimą geležinkeliais, darbai vyksta tik per iš anksto suderintas traukinių eismo pertraukas.
Elektrifikuotoje geležinkelio atkarpoje traukiniai galės išvystyti iki 160 km/val. greitį. Savo ruožtu Baltarusijos geležinkeliai elektrifikuoja ruožą nuo valstybių sienos iki Molodečno. Užbaigus šį projektą kelionė iš Vilniaus į Minską geležinkeliu sutrumpės iki vos 2 valandų, trasa kursuos modernūs elektriniai traukiniai.
„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie strateginio Lietuvai projekto, kokio nebuvo 40 metų. Esame įgiję nemažai patirties modernizuojant geležinkelių infrastruktūrą tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėje Latvijoje. Turime kvalifikuotų specialistų ir dėl šio projekto investuojame į specialią kontaktinio tinklo tiesimo įrangą", - sako „Fima" Projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas.
Pamatai pirmajai būsimos naujos elektrifikuotos linijos kontaktinio tinklo atramai buvo išlieti balandį. Iš viso atramų pamatams bus sunaudota daugiau nei 5000 tonų betono, o metalinėms konstrukcijoms - per 3000 tonų plieno. Bus nutiesta per 300 kilometrų varinio ir bronzinio kontaktinio tinklo.
Įsibėgėja ir darbai Naujosios Vilnios traukos pastotėje, iš kurios bus tiekiama elektra į kontaktinį tinklą. Čia baigti demontavimo darbai ir statomi pamatai naujai įrangai. Čia bus įdiegti sprendimai, leisiantys gabenti krovinius elektriniais prekiniais traukiniais. Iki šiol Lietuvoje sąstatus traukė tik dyzeliniai šilumvežiai. Elektriniai lokomotyvai yra greitesni, galingesni, taupesni ir neteršia aplinkos. Tai svarbu šaliai konkuruojant dėl tarptautinių krovinių.
Ateityje elektrifikuota geležinkelio linija turėtų pasiekti Klaipėdą ir sukurti sąlygas efektyviau gabenti krovinius Lietuvą kertančiais tarptautiniais transporto koridoriais.
Projektas „IX koridoriaus elektrifikavimas. I etapas" yra dalis tarpvalstybinio projekto, apimančio Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelio ruožo N. Vilnia-Kena-valstybių siena-Gudogai-Molodečno elektrifikavimą, įgyvendinama Lietuvos pusėje. Projektas vykdomas bendradarbiaujant ir koordinuojant darbus su Baltarusijos geležinkelių atstovais. Projektas dalinai finansuojamas 2014-2020 m. Europos Sąjungos finansinės programos lėšomis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Svarbi žinia iš „Sodros“: pranešimus gaus beveik 236 tūkst. žmonių1
„Sodra“ skelbia, kad pranešimus apie įtraukimą į pensijų kaupimą antrojoje pakopoje arba automatinį sustabdytų įmokų atnaujinimą gavo beveik 236 tūkst. žmonių. Iki birželio 30 d. jie gali apsispręsti, ar nori dalyvauti valstyb...
-
Savickas ketina aiškintis dėl JAV ribojimų2
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) administracijai paskelbus, kad ribos lustų eksportą į visas šalis, išskyrus 18 artimiausių partnerių, kurių gretose Lietuvos nėra, ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas tvirtina – situa...
-
Į Valstybės kontrolės kritiką sureagavo „Via Lietuvos“ vadovas: kelių atnaujinimas nevėlavo
Daugiau nei trečdalis valstybinės reikšmės kelių yra blogos būklės, o dauguma jų remonto darbų 2021–2023 metais vėlavo, sako Valstybės kontrolės (VK) atstovas. Tuo metu „Via Lietuvos“ vadovas tikina, kad strateginių kelių ...
-
Audito komitetas siūlo stabdyti jūros vėjo konkursą: kokia ministro pozicija?1
Seimo Audito komitetas siūlo Energetikos ministerijai stabdyti šiuo metu vykstantį antrojo 700 megavatų (MW) galios Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje konkursą, kol bus įvertintas jo ekonominis pagrįstumas. ...
-
ŽŪM: jiems parama gyvybiškai būtina
Smulkiųjų ūkininkų ūkių plėtrai skiriama dar 2,35 mln. eurų paramos, trečiadienį pranešė Žemės ūkio ministerija. ...
-
Verslo kova su biurokratija įsibėgėja
Naujieji metai prasidėjo verslui pozityviomis žiniomis – su premjeru Gintautu Palucku susitikę verslo organizacijų vadovai buvo patikinti, kad Vyriausybėje yra politinė valia įsteigti dvišalę perteklinės biurokratijos mažinimui skirtą k...
-
Ekspertė – apie elektromobilių rinkos trūkumus2
2024 m. elektromobilių skaičius Lietuvoje augo, tačiau ne tokiu tempu, kokio buvo tikimasi, praneša „Elektrum Lietuva“. Anot bendrovės, nors į elektromobilių infrastruktūrą investuojama aktyviai, ryškaus vartotojų susidomėji...
-
Darbo ginčų komisija pernai žmonėms padėjo atgauti milijonus eurų
Darbo ginčų komisija (DGK) per 2024 metus darbuotojams pradėjo susigrąžinti 14,75 mln. eurų – 46 proc. daugiau nei 2023 metais (10,1 mln. eurų). ...
-
Svarstoma papildomus pinigus Seimo nariams dalinti kitaip
Seimo valdyba trečiadienį nutarė sudaryti darbo grupę, kuri peržiūrėtų parlamentinei veiklai skirtų lėšų reglamentavimą ir pateiktų siūlymus dėl efektyvesnio jų panaudojimo. ...
-
LB: kol kas nesulaukėme nė vienos kriptoturto įmonių paraiškos dėl licencijos
Gruodžio pabaigoje prasidėjus pereinamajam laikotarpiui, kai kriptoturto įmonės turi gauti veiklos licenciją, Lietuvos bankas (LB) skelbia kol kas nesulaukęs nė vienos paraiškos. ...