- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Geležinkelio ruožo nuo Naujosios Vilnios iki sienos su Baltarusija elektrifikavimo darbai įgyja pagreitį. Po kelis mėnesius trukusių projektavimo ir pasirengimo darbų pradėtos montuoti kontaktinio tinklo atramos - 28,6 kilometro ilgio ruože iš viso jų bus pastatyta 1400. Tai pirmas geležinkelių elektrifikavimo projektas atkūrus šalies Nepriklausomybę. Darbus planuojama pabaigti kitų metų pavasarį.
Pagrindinės projekto rangovės, bendrovės „Fima", specialistai pradėjo montuoti atramas geležinkelio ruože nuo Kenos iki sienos su Baltarusija. Kituose ruožuose - nuo Naujosios Vilnios iki Kyviškių ir nuo Kyviškių iki Kenos - liejami betoniniai pamatai atramoms.
Per dieną išliejama iki dvylikos pamatų ir sumontuojama iki dešimties plieninių atramų. Sumontavus atramas ant jų bus įrengiamos gembės ir tempiamas nešantysis lynas bei kontaktinis laidas. Dėl saugumo ir siekiant minimaliai trikdyti susisiekimą geležinkeliais, darbai vyksta tik per iš anksto suderintas traukinių eismo pertraukas.
Elektrifikuotoje geležinkelio atkarpoje traukiniai galės išvystyti iki 160 km/val. greitį. Savo ruožtu Baltarusijos geležinkeliai elektrifikuoja ruožą nuo valstybių sienos iki Molodečno. Užbaigus šį projektą kelionė iš Vilniaus į Minską geležinkeliu sutrumpės iki vos 2 valandų, trasa kursuos modernūs elektriniai traukiniai.
„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie strateginio Lietuvai projekto, kokio nebuvo 40 metų. Esame įgiję nemažai patirties modernizuojant geležinkelių infrastruktūrą tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėje Latvijoje. Turime kvalifikuotų specialistų ir dėl šio projekto investuojame į specialią kontaktinio tinklo tiesimo įrangą", - sako „Fima" Projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas.
Pamatai pirmajai būsimos naujos elektrifikuotos linijos kontaktinio tinklo atramai buvo išlieti balandį. Iš viso atramų pamatams bus sunaudota daugiau nei 5000 tonų betono, o metalinėms konstrukcijoms - per 3000 tonų plieno. Bus nutiesta per 300 kilometrų varinio ir bronzinio kontaktinio tinklo.
Įsibėgėja ir darbai Naujosios Vilnios traukos pastotėje, iš kurios bus tiekiama elektra į kontaktinį tinklą. Čia baigti demontavimo darbai ir statomi pamatai naujai įrangai. Čia bus įdiegti sprendimai, leisiantys gabenti krovinius elektriniais prekiniais traukiniais. Iki šiol Lietuvoje sąstatus traukė tik dyzeliniai šilumvežiai. Elektriniai lokomotyvai yra greitesni, galingesni, taupesni ir neteršia aplinkos. Tai svarbu šaliai konkuruojant dėl tarptautinių krovinių.
Ateityje elektrifikuota geležinkelio linija turėtų pasiekti Klaipėdą ir sukurti sąlygas efektyviau gabenti krovinius Lietuvą kertančiais tarptautiniais transporto koridoriais.
Projektas „IX koridoriaus elektrifikavimas. I etapas" yra dalis tarpvalstybinio projekto, apimančio Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelio ruožo N. Vilnia-Kena-valstybių siena-Gudogai-Molodečno elektrifikavimą, įgyvendinama Lietuvos pusėje. Projektas vykdomas bendradarbiaujant ir koordinuojant darbus su Baltarusijos geležinkelių atstovais. Projektas dalinai finansuojamas 2014-2020 m. Europos Sąjungos finansinės programos lėšomis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ES teismas atmetė Lietuvos ieškinį dėl 13 mln. eurų sumažintos paramos žemės ūkiui
Europos Sąjungos Bendrasis Teismas (ESBT) atmetė Lietuvos ieškinį Europos Komisijai (EK) dėl jos sprendimo daugiau nei 13 mln. eurų sumažinti paramą šalies žemės ūkiui. ...
-
Sostinės taryba spręs dėl parkavimo kainos kėlimo, įves mažos taršos zoną senamiestyje
Vilniaus miesto taryba trečiadienį spręs dėl rinkliavos didinimo visose penkiose miesto parkavimo zonose ir mažos taršos zonos dalyje senamiesčio įvedimo. ...
-
G. Nausėda susitiks su kandidatu į ekonomikos ir inovacijų ministrus L. Savicku
Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį susitinka valdančiosios koalicijos narės Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ kandidatu į ekonomikos ir inovacijų ministrus Luku Savicku. ...
-
Vyriausybėje – siūlymas neskelbti viešojo konkurso įsigyjant vikšrines kovos mašinas2
Vyriausybė trečiadienį spręs, ar leisti neskelbti viešojo pirkimo konkurso, kai įsigyjamos vikšrinės kovos mašinos. ...
-
Žiniasklaida: turtingiausių Lietuvos žmonių sąraše pirmauja G. Žiemelis, V. Germanas – 19-tas1
Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą, kuriame pirmauja verslininkas Gediminas Žiemelis, skelbia portalas „alfa.lt“. ...
-
Teismas atmetė visuomenininko ieškinį I. Trinkūnaitei ir priteisė jai 3 tūkst. eurų9
Vilniaus miesto apylinkės teismas antradienį atmetė Lietuvos žmogaus teisių asociacijos prezidento Vytauto Budniko civilinį ieškinį finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ vadovei ir akcininkei Ievai Trinkūnaitei dėl garbės i...
-
Lietuvos bankas: būsto paskola neturi tapti nepakeliamu įsipareigojimu2
Lietuvos banko (LB) valdybos pirmininko pavaduotoja Julita Varanauskienė, pristatydama atlikto būsto rinkos tyrimo rezultatus teigia, kad nors būsto įperkamumas Lietuvoje yra „vidutiniškai geras“. Visgi ji pabrėžia, kad vertinant skai...
-
Kandidatas į finansų ministrus: priimant 2025-ųjų biudžetą bus didinamas skolinimosi gynybai limitas
Kandidatas į finansų ministrus Rimantas Šadžius sako, kad naujai Vyriausybei ir Seimui priimant kitų metų biudžetą bus didinamas skolinimosi gynybai limitas. ...
-
R. Šadžius – už didesnį kai kurių pajamų, prabangaus NT apmokestinimą2
Kandidatas į finansų ministrus Rimantas Šadžius sako, kad reikėtų labiau apmokestinti kai kurių veiklų pajamas, taip pat didinti prabangaus nekilnojamo turto (NT) apmokestinimą. ...
-
Pažeidimams kartojantis, augintinių veisėjai – griežčiausia sankcija3
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) dėl pakartotinių pažeidimų sustabdė augintinių veisėjos vykdomą veiklą Šilutės rajone. ...