- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenės nuomonės tyrimas rodo, kad net 60 proc. Lietuvos gyventojų yra susipažinę su projektu „Rail Baltica“ ir net 50 proc. mano, kad baigus tiesti europinio standarto geležinkelį turės iš jo asmeninės naudos. „LTG Infra“ užsakymu atliktu tyrimu buvo siekiama išsiaiškinti gyventojų nuomonę dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo ir reikalingumo Lietuvai. Pernai šio strateginio geležinkelio projekto žinomumas siekė 56 proc., o 2018-aisiais – 58 proc.
„Džiaugiamės, kad susidomėjimas „Rail Baltica“ geležinkelio projektu išlieka ir net auga. Tai galėjo lemti ne tik projekto mastas, bet ir realios naudos suvokimas. Pavyzdžiui, šiemet pavasarį Lenkijai dėl pandemijos uždarius šalies sienas būtent tai, kad iki Kauno jau turime prieš penkerius metus nutiestą europinės vėžės geležinkelį, leido mums evakuoti piliečius iš Vokietijos. Kalbant apie dabartinius darbus tiesiant „Rail Baltica“ geležinkelį, Kaune modernizuojamas geležinkelio mazgas iš esmės pagerino eismo sąlygas Palemone, vyksta daug kitų su „Rail Baltica“ projektu susijusių darbų“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis.
Padidėjo ne tik žinomumas, bet ir, lyginant su pernai, išaugo skaičius manančių, kad šis projektas yra reikalingas Lietuvai. 2019-aisiais kad projektas reikalingas arba greičiau reikalingas manė 62 proc. apklaustųjų, šiemet šis procentas šiek tiek ūgtelėjo ir pasiekė 66 proc.
Didžiausios naudos šaliai, gyventojų įsitikinimu, yra tai, kad naujas geležinkelis pagyvins turizmo sektorių. Taip mano kas antras respondentas. Beveik tiek pat yra manančių, kad pastačius „Rail Baltica“ geležinkelį pagerės bei padidės krovinių gabenimas per Lietuvą.
Tyrimas atliktas rugsėjo 16-26 dienomis, jo metu apklausti 1006 18-75 metų amžiaus Lietuvos gyventojai.
„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.
Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po rinkos dalyvių pastabų Medijų rėmimo fondas pratęsia paraiškų pateikimo terminą
Po rinkos dalyvių pastabų Medijų rėmimo fondo taryba pratęsė paraiškų pateikimo terminą finansinei paramai gauti, penktadienį pranešė fondas. ...
-
LB planuoja rengti pirkinių sumos apvalinimo informavimo kampaniją2
Seimui ketvirtadienį galutinai nustačius, kad nuo 2025 metų gegužės bus apvalinama prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma ir taip pamažu atsisakoma vieno ir dviejų centų monetų, Lietuvos bankas (LB) planuoja rengti informavimo kamp...
-
Gyventojai nerimauja dėl pirkinių sumų apvalinimo: ar nebandys prekybininkai pasipelnyti?6
Vieno ir dviejų centų monetų Lietuva atsisako nuo kitų metų. Tokį sprendimą ketvirtadienį galutinai priėmė Seimas. Nors politikai aiškina, kad kainų tai nepaveiks, o Lietuva kasmet sutaupys po pusę milijono, kuriuos išleidžia monet...
-
Lietuvos bankas: per pandemiją gyventojai sutaupė 6,2 mlrd. eurų6
Lietuvos gyventojai per dvejus metus trukusią koronaviruso pandemiją sutaupė 6,2 mlrd. eurų – tiek pinigų jie neišleido net ir sparčiai augant infliacijai bei mažėjant perkamajai galiai, penktadienį pranešė Lietuvos bankas (...
-
Dirbančius savarankiškai vejasi pandemijos skolos „Sodrai“: įstaigoje – skambučių apgultis3
Išsiuntus 115 tūkst. pranešimų, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokomis per karantino laikotarpį, „Sodra“ šiomis dienomis sulaukia skambučių apgulties, sako „Sodros“ atstovė. ...
-
Verslas kritikuoja Vilniaus norą žmones vežti elektra varomu transportu11
Vilnius rengiasi skelbti konkursą keleivių vežimo paslaugoms įsigyti – ieškoma elektrinių ir vandenilinių autobusų, tačiau verslas sako, kad biometanu varomas transportas būtų mažesnė finansinė našta – keleivių vežimo k...
-
Teisėsauga atliko kratas GIPL rangovėje „Alvora“, Latvijos ir Lenkijos įmonėse1
Pagrindinėje Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) rangovėje „Alvora“ teisėsauga antradienį atliko kratas, praneša portalas „15min“. ...
-
Vyriausybė paleidžia 800 mln. eurų vertės paramą: skatins tapti elektrą gaminančiais vartotojais6
Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės paramą verslui, energetinėms vartotojų bendrijoms ir energetinį s...
-
Seimas svarstys D. Kepenio siūlymą iki 5 proc. sumažinti PVM vaisiams ir daržovėms2
Seimas spręs, ar nuo šių metų rugsėjo nuo 21 proc. iki 5 proc. sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Lietuvoje parduodamiems vaisiams, daržovėms ir uogoms. ...
-
M. Navickienė: aplinkybių nutraukti pensijos kaupimą sąrašas nebūtų baigtinis7
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti pensijų kaupimo sutartis, socialinės apsaugos ir darbo ministrė sako, kad tai galėtų būti kaupiančiojo arba jo šeimos nario, ne...