Pristatytas finansinių paslaugų prieinamumo žemėlapis

Lietuvos bankų asociacija (LBA) antradienį pristatė interaktyvų finansinių paslaugų prieinamumo žemėlapį. Asociacijos teigimu, bazinių bankų paslaugų tinklas kol kas padengia visą Lietuvą, tačiau demografinė padėtis koreguoja finansinių paslaugų teikėjų veiklą.

„Pastebėjome dvi esmines tendencijas, ką žemėlapis parodė, kad mūsų šalį, kaip ir daugelį kitų ES šalių, veikia skaitmenizacija ir demografija, apie kurią retai kalbama, tačiau kuri daro įtaką visų paslaugų tiekimui“, – antradienį spaudos konferencijoje sakė LBA prezidentas Mantas Zalatorius.

„Šiuo metu yra beveik 5 tūkst. vietų, kur galima išsigryninti pinigų. Yra daugiau kaip 600 vietų, kur pinigus galima įnešti ir per 300 bankų ir kredito unijų, kurie veikia visoje Lietuvoje. Ar tai daug, ar mažai, nenorėčiau vertinti“, – pridūrė M. Zalatorius.

Jis taip pat sakė, kad iš LBA atliktos apklausos paaiškėjo, jog asociacijos nariai neturi programų, kurios rodytų aiškų norą mažinti banko skyrių skaičių.

„Matome, kad tinklas nuolat peržiūrimas, vienas skyrius atidaromas, kitas uždaromas remontui, trečias gal naikinamas. Kalbant apie 12 mėnesių perspektyvą, norėčiau manyti, kad šitie skaičiai bus (panašūs – ELTA)“, – sakė M. Zalatorius.

Anot LBA vadovo, reikia turėti omenyje, kad finansinės paslaugos teikiamos ne tik bankų ar kredito unijų skyriuose, tačiau ir per partnerių tinklą – prekybos centruose ar per „Perlo“ terminalus.

Tuo metu LBA analizės vadovas Vilius Tamkvaitis sakė, kad Lietuvoje yra dvi savivaldybės, kuriose nėra banko ar kredito unijos skyriaus – tai Neringos ir Rietavo savivaldybės.

Jis taip pat pažymėjo, kad negalima pasakyti, jog regionuose bankų skyrių tinklas yra retesnis nei didžiuosiuose miestuose.

„Palyginti Vilniaus miesto ir Pasvalio rajono savivaldybę, 100 tūkst. gyventojų Pasvalio rajone tenka tris kartus daugiau banko skyrių nei Vilniaus mieste“, – sakė V. Tamkvaitis.

LBA teigia, kad atlikta apklausa rodo, jog trečdalis bankų klientų per metus nė karto neužsuka į banko skyrių, pusė apklaustųjų teigė, kad paslaugų padaliniuose prireikia iki trijų kartų per metus, dažniausiai – iškilus kokiai nors problemai.

Kaip įvardijo V. Tamkvaitis, banko skyriuje gyventojai apsilanko pradėdami santykį su banku ir kai norima nutraukti santykius su banku.

„Tuo tarpu internetiniame banke, kurį turi tiesiog savo telefone, žmonės lankosi kone kasdien. Internetinės bankininkystės populiarumas per dešimtmetį išaugo dvigubai: interneto banku naudojasi 65 proc. klientų, jaunesni nei 45-erių – praktiškai visi“, – nurodo asociacija.

Pinigų žemėlapį galima rasti www.piniguzemelapis.lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių