Premjerai: Baltijos šalys turi spartinti „Rail Balticos“ įgyvendinimą

  • Teksto dydis:

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektas turėtų būti įgyvendinamas sparčiau – dėl to penktadienį Rygoje sutarė trijų Baltijos valstybių premjerai.

„Buvo kalbėta apie „Rail Balticą“, kad mums reikia daryti viską, kad paskubintume įgyvendinimą, nes atsiliekame, projektas iki galo neparengtas ir turime labai rimtai kalbėtis su Europos Komisija, su geležinkelių bendrovėmis, tarpusavyje. Čia Estijos premjeras (Juris Ratas – BNS) sakė, kad reikia kiek galima paspartinti“, – BNS penktadienį sakė Vyriausybės vicekancleris Deividas Matulionis.

Pasak jo, taip pat svarbu, kad Europos Sąjungos finansavimas projektui išliktų toks pat.

„Na, ir reikia siekti, kad Europos Sąjungos įsipareigojimai išliktų naujoje finansinėje perspektyvoje tokie patys, kokie yra dabar ir tas kofinansavimo lygis išliktų (...) Dabar yra 80 proc. Europa ir 20 proc. nacionalinis (finansavimas – BNS). Mes norėtume išlaikyti tą patį lygį“, – kalbėjo D. Matulionis.

Premjeras Saulius Skvernelis penktadienį Rygoje kartu su Estijos ir Latvijos vyriausybių vadovais mini Baltijos kelio 30-metį.

2014-2020 metų finansinėje perspektyvoje Europos Sąjunga „Rail Balticos“ projektui skiria 85 proc. finansavimą.

Bendra projekto vertė yra apie 5,788 mlrd. eurų, o vien Lietuvoje – apie 2,474 mlrd. eurų.

Įgyvendinus „Rail Balticos“ geležinkelio projektą bus nutiesta 870 kilometrų ilgio greitaeigių keleivinių ir krovininių traukinių linija, sujungsianti Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Projektą ketinama baigti 2026 metais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių