Pasirodo, už taršos leidimų perteklių gautomis lėšomis Lietuvoje subsidijuoti elektromobilių neleidžia įstatymai. Šiuo metu juos bandoma keisti ir siekiama, kad už taršos leidimus Lietuva mainais galėtų gauti elektromobilių arba įkrovimo stotelių.
Į kelis aktualius dienraščio klausimus atsakė Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos departamento Klimato kainos finansų ir projektų valdymo skyriaus vedėja Julija Kuklytė.
– Žinia, Estijoje elektromobilis jau nebe svajonė, nes šalis pardavusi taršos leidimus ėmė subsidijuoti elektromobilių įsigijimą. Kiek žinoma, tokiu pačiu keliu ketina pasukti ir Latvija. Ką Lietuva ketina daryti su taršos leidimų pertekliumi?
– Lietuva turimą taršos leidimų perteklių planuoja parduoti, o neparduotą dalį perkelti į kitą įsipareigojimų periodą, jeigu bus priimtas toks tarptautinis susitarimas. Dėl to Lietuva ir toliau derasi su įvairiais taršos leidimų pirkėjais, kurie norėtų įsigyti Lietuvos taršos leidimų.
– Galbūt yra kokių nors planų pradėti subsidijuoti elektromobilių įsigijimą ir Lietuvoje? Pagal kokią schemą tai galėtų vykti?
– Estija sėkmingai įgyvendina elektromobilių plėtrą šalyje dėl to, kad mainais už taršos leidimus sutiko įsigyti elektromobilių ir jų įkrovimo stotelių. Lietuvoje to padaryti teisiškai iki šiol nebuvo įmanoma, nes įstatymai vykdyti natūrinių mainų neleidžia. Aplinkos ministerija, sekdama Estijos pavyzdžiu, 2011 m. inicijavo Klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo pakeitimą, kad Lietuva taip pat galėtų pasiūlyti vykdyti tokius pačius technologijų mainus ir už taršos leidimus gauti tam tikrų technologijų, pvz., elektromobilį ar jo įkrovimo stotelę. Šiuo metu įstatymo pakeitimo projektas svarstomas Seime.
– Kaip Aplinkos ministerija prisideda ar ketina prisidėti prie LESTO buriamos iniciatyvos suvienyti elektromobilių šalininkus? Koks ministerijos indėlis į tai?
– Aplinkos ministerija yra Tarpinstitucinės darbo grupės dėl elektromobilių skatinimo Lietuvoje narė ir deda visas pastangas, kad taršos leidimų pirkėjai sutiktų finansuoti ir elektromobilių plėtrą. Tuo tikslu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintoje Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo 2012 m. sąmatoje numatyta atskira priemonė pavadinimu "Ekologiško viešojo transporto ir infrastruktūros plėtra, aplinkai palankių technologijų ir priemonių, mažinančių į atmosferą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį viešosiose erdvėse, diegimas", pagal kurią Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis būtų galima finansuoti ir elektromobilių infrastruktūros Lietuvoje diegimą.
Naujausi komentarai