- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet sausį įsigaliojo tvarka, kuri sudarys sąlygas tinkamai atstovauti Lietuvos vežėjų interesams dvišalėse derybose su užsienio šalimis dėl leidimų vežti krovinius ir keleivius tarptautiniais maršrutais.
„Iki šiol leidimais vežti krovinius su užsienio šalimis buvo keičiamasi ne visuomet suderinus šalies derybinę poziciją su socialiniais partneriais ir užsienio politiką įgyvendinančiomis institucijomis. Mūsų tikslas, prieš derantis su kita šalimi, visų pirma, išgirsti mūsų šalies vežėjų interesus ir dėl to Susisiekimo ministerija pagal pastarųjų metų patirtį parengė ir patvirtino derybų tvarką, kuri leis efektyviau atstovauti šalies vežėjų ir valstybės interesams“, – sako susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Leidimais vežėjams suteikiama teisė vežti krovinius ir keleivius tarptautiniais maršrutais, t. y. įvažiuoti į užsienio šalį ar važiuoti per ją tranzitu. Numatoma, kad leidimų kvota pagal galimybę turės tenkinti Lietuvos vežėjų poreikius ir atitikti šalies transporto politikos tikslus tiek einamaisiais metais, tiek ilguoju – 2–3 m. laikotarpiu. Apsikeičiant leidimais bus siekiama pariteto tarp susitarančių šalių.
Pagal šią tvarką savo atstovus į Lietuvos derybų delegaciją galės deleguoti Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijos bei pagal poreikį kitos valstybės institucijos, taip pat vežėjams atstovaujančios asociacijos. Delegacijoms vadovaus susisiekimo viceministras arba atsakingo Susisiekimo ministerijos padalinio vadovas.
Siekdama ginti šalies vežėjų interesus ir užtikrinti sąlygas sąžiningai konkurencijai, Susisiekimo ministerija taip pat numato sustiprinti per Lietuvą važiuojančių trečiųjų šalių vežėjų kontrolę. Nuo vasario 1 d. užsienio šalių vežėjai, Lietuvoje įsigydami elektronines vinjetes, leidžiančias važiuoti mokamais keliais, turės pateikti ir turimo leidimo vežti krovinius duomenis. Tai kontroliuojančioms ir leidimus išduodančioms institucijoms leis atidžiau stebėti sąžiningą leidimų panaudojimą, mažins galimybes leidimus panaudoti pakartotinai. Daugiau dėmesio trečiųjų šalių vežėjų kontrolei skirs ir Lietuvos transporto saugos administracija.
Taip pat, siekiant sustiprinti Lietuvos derybines pozicijas, iki šių metų vidurio numatoma patvirtinti naują leidimų, perduotų užsienio šalims, panaudojimo tvarką.
Kiekvienais metais dėl abipusiškai suteikiamų leidimų vežėjams Lietuva derasi su Baltarusija, Rusija, Ukraina, Vidurinės Azijos šalimis, taip pat tariasi su Europos Sąjungos valstybėmis. Dvišalės valstybių derybos vyksta tarpvyriausybinių susitarimų pagrindu. Kelių transporto srityje dėl tarptautinio krovinių ir keleivių vežimo Lietuva yra iš viso sudariusi 32 tarpvyriausybinius susitarimus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos1
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje3
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...
-
Planas keisti mokesčius – jau sausio gale
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad Finansų ministerijos ruošiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti sausio pabaigoje. Anot jo, po to jie bus diskutuojami su socialiniais partneriais, o visuomenei bus pavie&scaron...
-
Palygino būsto kainas: kurioje iš ES šalių jos augo labiausiai?
2024 m. trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. būsto kainos, matuojant pagal būsto kainų indeksą, euro zonoje krito 2,6 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) išaugo 3,8 proc., praneša Eurostatas. Lietuvoje, palygi...
-
Segalovičienė: 8 mln. eurų jau esame praradę galutinai6
Prezidento vyriausioji patarėja Irena Segalovičienė sako, kad Lietuva rizikuoja iki 2026 m. negauti visų jai numatytų lėšų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėje (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF). Vis tik ji tvirtina, ...
-
Tik pradėjusio dirbti ministro sprendimas – jau ant Seimo komisijos stalo5
Žiniasklaidoje pasklidus informacijai, kad aplinkos ministras Povilas Poderskis pradėjęs darbą atšaukė naujai suformuotą buvusios savo darbovietės valdybą, šį klausimą nusprendė nagrinėti Seimo Antikorupcijos komisija, praneša ...
-
Vyriausybei pateiktos projekto pataisos: verslui teks didesnė atsakomybė?
Ekonomikos ir inovacijų ministerija parengė ir teikia Vyriausybei nutarimo projektą, koreguojantį ankstesnės Vyriausybės įvestą dvejopos paskirties prekių eksporto lėktuvais į trečiąsias šalis ribojimą. ...