- Rūta Grigolytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmąjį šių metų pusmetį, palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, sunkvežimių pardavimas Lietuvoje išaugo 50,4 proc. Manoma, kad skaičiai iliustruoja vežėjų verslo krypčių pasikeitimą – Vakaruose transportui keliami kiti reikalavimai.
Ypač augo birželį
Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, kurios duomenis pateikė naujienų agentūra BNS, pranešė, kad per šių metų sausį–birželį Lietuvoje parduoti 1,576 tūkst. sunkvežimių – 50,4 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laiku (1,48 tūkst.). Ypač didelis pardavimų augimas fiksuotas birželį, kurį, palyginus su pernai birželio mėnesiu, pardavimas Lietuvoje išaugo 2,4 karto (iki 267). Viso komercinio transporto, įskaitant autobusus ir lengvuosius sunkvežimius, pardavimas Lietuvoje pirmąjį pusmetį išaugo 24,1 proc. (iki 2,815 tūkst.). Vien birželį viso komercinio transporto pardavimas Lietuvoje augo 60,8 proc. (iki 497).
Pardavimas Lietuvoje atitinka tendenciją visoje ES, kurios sunkvežimių rinka šiemet išaugo 20,3 proc. (iki 126 tūkst.), vien birželį – 32,7 proc. (iki 23,4 tūkst.).
Perka dėl naujų rinkų
Vakarietiškos rinkos turi daugiau reikalavimų transportui, todėl daugeliui vežėjų teko jį atsinaujinti, mano Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidiumo patarėjas Zenonas Buivydas. Jis pastebėjo, kad, palyginus su bendru Lietuvoje turimo komercinio transporto priemonių, kurios važiuoja į užsienį, skaičiumi, pardavimo augimas vienetais nėra didelis. Tačiau vis dėlto jis yra džiuginantis ir rodo teigiamą tendenciją.
"Pernai augimas buvo sustojęs, nes tapo neaišku, kas bus toliau. Dabar atsigauna rinka tiek Vakaruose, tiek išlaikomas toks pats jų vežimas į Rusiją. Net ir po embargo paskelbimo, kai daug sunkiau randama kelių į ją, vis dėlto įmanoma prisitaikyti. Taigi žmonės nestabdo verslų, o atnaujina savo priemones ir daugiau važiuoja į Skandinaviją bei Europą. O ten su senesne transporto priemone dirbti būtų rizikinga", – mano Z.Buivydas.
Kaina stabili
Prielaida, kad komercinio transporto pardavimas augo dėl poreikio atnaujinti turimas priemones, greičiausiai yra vienintelė. Naujų mašinų kainų pokyčiai, Z.Buivydo teigimu, nėra tokie, kurie galėtų daryti didesnį poveikį pardavimui.
"Esu kalbėjęs su kai kuriais pardavėjais ir, jų teigimu, transporto kaina yra tokia pati, kaip pernai, laikosi per 75 tūkst. eurų už visiškos komplektacijos, didelės kabinos transporto priemonę. Kaina nėra didelė, bet ir nesmunka", – sakė "Linavos" prezidiumo patarėjas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas balsuos, ar leisti sodyboms duomenis apie svečius teikti kas mėnesį
Seimas galutinai apsispręs, ar leisti kaimo turizmo sodyboms nuo kitų metų duomenis apie poilsiautojus pateikti tik kartą per mėnesį, o ne per 24 valandas, kaip numatyta dabar. ...
-
Įkurtuvės Kauno inovacijų parke: pirmasis investuotojas su 50 milijonų eurų krepšeliu2
Valstybei svarbaus ekonominio objekto statusą turintis Aleksoto inovacijų pramonės parkas sulaukė pirmojo investuotojo – biotechnologijų bendrovės „Wellgem Biopharma“. Trečiadienį oficialiai paskelbti naujakurių plėtros planai dėl ...
-
LŠTA: šilumos kainos mažės, jei daugiau vartotojų prisijungs prie centralizuoto šilumos tiekimo
Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos (LŠTA) prezidentas Valdas Lukoševičius teigia, kad norint užtikrinti mažėjančias šildymo kainas reikalinga prijungti didesnį kiekį vartotojų prie centralizuoto šilumos tiekimo va...
-
Vyriausybė palaiko siūlymą skirti baudas už prekių su nacistine ir komunistine simbolika gabenimą8
Ministrų kabinetas palaiko iniciatyvą numatyti administracinę atsakomybę už prekių su nacistine ir sovietine atributika gabenimą, siekiant tokius daiktus platinti. ...
-
Lietuvos bankas pirmąjį pusmetį gavo dukart mažiau skundų
Lietuvos bankas (LB) šių metų pirmąjį pusmetį gavo beveik dukart mažiau skundų nei pernai – 521. Anot LB, tai lėmė itin sumažėjęs skundų dėl mokėjimo paslaugų skaičius. ...
-
Seimo komitetas: tik laikinai prekybą vykdantys užsieniečiai gali nekalbėti lietuviškai
Užsieniečių, kuriems prekių pardavimas nėra nuolatinė veikla, siūloma neversti mokytis lietuvių kalbos, kad jie susikalbėtų su klientais. ...
-
„Sodros“ išmokų pokyčiai: naujos „grindys“ ir „lubos“ nuo spalio1
Nuo spalio perskaičiuotos vadinamosios „Sodros“ išmokų „grindys“ ir „lubos“ – patys mažiausi ir patys didžiausi galimi išmokų dydžiai. Šie pokyčiai aktualūs ne visiems išmokų gavėj...
-
KAM: Gynybos fondas per pusantros paros surinko 6,75 tūkst. eurų1
Antradienį pradėjęs veikti Valstybės gynybos fondas, į kurį internetu gali aukoti visi Lietuvos gyventojai, verslas ir organizacijos, per pusantros paros surinko 6,75 tūkst. eurų, BNS informavo Krašto apsaugos ministerija (KAM). ...
-
Vidurinioji klasė Lietuvoje: įvardijo kriterijų, leidžiantį save jai priskirti
Vidurinei klasei save priskiria maždaug kas antras Lietuvos gyventojas. Nors statistiškai vidurinioji klasė šalyje – didžiausia istorijoje, dalis jos tokia visai nesijaučia. ...
-
Trečiadienio rytą staigiai pakilo elektros kainos: kas ir kurią valandą mokėjo daugiausiai?9
Brangesnis rytas trečiadienį buvo tiems, kurie nefiksavo elektros kainų ir naudojasi biržos planu. ...