- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pabrangę degalai verčia vairuotojus ieškoti būdų, kaip sutaupyti. Ir ekonomistai, ir ekspertai siūlo vairuotojams mažinti automobilio greitį automagistralėje. Eksperimentas parodė, kad važiuojantys lėčiau vienos kelionės metu gali sutaupyti ir po keliasdešimt eurų, praneša LNK.
Rekordinės degalų kainos pakeitė ne tik vaizdą degalinių švieslentėse – 70 ct išaugusi degalų litro kaina smarkiai pakoregavo ir mėnesinį gyventojų biudžetą.
Sutikti žmonės skundėsi, kad šeimai degalai dabar kainuoja 200–300 eurų. Kol vienų tokios išlaidos negąsdina, kiti pripažįsta, kad taupyti yra priversti.
„Žiūrime į kainas, turime lojalumo korteles, ten akcijos. Skaičiuojame, kombinuojame, kad reikėtų mažiau važiuoti“, – sako viena iš sutiktų pašnekovių.
Apie degalų taupymą jau bene dešimtmetį kalba ekonomistas Raimondas Kuodis, jis tikina, kad, siekiant sumažinti išlaidas degalams, jau seniai reikėjo apriboti maksimalų leistiną greitį šalies keliuose. Pavyzdžiui, automagistralėje sumažinti greitį iki optimalaus 90 km/val., kai automobilio degalų sąnaudos mažiausios.
„Didėjant automobilio greičiui, didėja pasipriešinimai, kuriuos automobilis turi įveikti. Aišku, kad energijos kiekis automobiliui turi būti didesnis, vadinasi, degalų sąnaudos padidėja“, – sako Vilniaus tech automobilių katedros inžinierius lektorius Donatas Kriaučiūnas.
Prasidėjus karui Ukrainoje dėl greičio apribojimo, tam, kad būtų sunaudota mažiau degalų, R.Kuodis kritikos pažėrė aplinkosaugos ir susisiekimo ministrams. Tačiau jie tąkart tikino nieko keisti neketinantys. Tuo pat metu buvęs Lietuvos vėjo jėgainių asociacijos direktorius Aistis Radavičius nusprendė R.Kuodžio idėją patikrinti praktiškai.
„Vilnius–Palanga – 323 km. Pabandžiau pažiūrėti, kas išeina, kai važiuoji vidutiniu 100 km/val. greičiu“, – sako vairuotojas A.Radavičius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Rezultatai nustebino.
„Labai aiškiai pasimatė, kad su kiekvienu 10 km lėčiau važiuojant sunaudojama 1 l degalų mažiau“, – stebisi A.Radavičius.
A.Radavičiaus skaičiavimu, kelionė iš Vilniaus į Palangą užtruko 20 min. ilgiau. Tačiau važiuodamas pastoviu 100 km/val. greičiu jis sutaupė maždaug 10 l degalų. Vadinasi, iš sostinės nuvažiuoti į pajūrį ir atgal galima už 40 eurų pigiau vien dėl tinkamai pasirinkto greičio.
„Labai smagu, nes dabar, kai degalai pabrango ir nenorime pirkti iš Putino, tai labai geras dalykas“, – teigia A.Radavičius.
A.Radavičius skaičiuoja, kad ir teršalų į gamtą, važiuojant lėčiau, pateko trečdaliu mažiau. Tiesa, specialistai perspėja, kad rezultatai labai priklauso nuo automobilio.
„Reikėtų važiuoti neperkrautu automobiliu, stengtis išvengti staigių greitėjimų, palaikyti pastovų greitį, nenaudoti stogo bagažinių, taip sumažinamas automobilį veikiantis pasipriešinimas“, – sako D.Kriaučiūnas.
Artėja vasara, kai tolimų kelionių automobiliu padaugėja. Didesnių išlaidų kelionėms pareikalaus ne tik degalai. Pavyzdžiui, norintys persikelti į Kuršių neriją už kelto bilietus nuo birželio mokės daugiau. Lengvojo automobilio bilietas šią vasarą kainuos jau nebe 13, o kiek daugiau nei 18 eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kada Taivano pažadai duos vaisių Lietuvai?1
Po Nancy Pelosi vizito Lietuvos delegacija lankėsi Taivane, kur susitiko su taivaniečiais ir aptarė klausimus susisiekimo srityje. Tačiau vėliau – griežtas atsakas iš Kinijos ir nutraukti ryšiai su Lietuva susisiekimo srityje. Ką tai...
-
D. Kreivys: Vyriausybė skirs dalines kompensacijas „Perlo Energijos“ klientams
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad Vyriausybė skirs dalines kompensacijas nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlo Energijos“ klientams, pastarajai pranešus apie veiklos stabdymą. Ministras taip pat pabrėžė neigiamai vertin...
-
Gamintojai pašiurpę nuo elektros kainų: kaip parduoti dvigubai brangesnę produkciją?9
Elektros kainų rekordas verslui kelia siaubą ir jie atvirai sako, kad jei tokios kainos laikytųsi ir ateityje, jie būtų priversti kainas didinti dvigubai. Verslininkas, Pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius teigė, kad sąskaito...
-
R. Pocius: „Perlo Energijos“ veiklos stabdymas susijęs su nenoru ieškoti alternatyvų1
Antros pagal klientų skaičių nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlo Energijos“ sprendimas stabdyti veiklą nėra susijęs su jos finansiniais rezultatais – tai susiję su bendrovės nenoru ieškoti alternatyvų, sako Valstybinės e...
-
Ūkiai raginami saugotis afrikinio kiaulių maro1
Padažnėjus afrikinio kiaulių maro atvejams, Žemės ūkio ministerija ragina dar to nepadariusius įdiegti ūkiuose biologinio saugumo priemones. Tam ministerija siūlo ir finansinę pagalbą – nuo rugsėjo 26 d. iki spalio 31 d. organizuojamas papild...
-
Ekspertas: iš pat pradžių buvo aišku, kad „Perlas Energija“ nutrauks veiklą1
Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlui Energijai“ pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, energetikos ekspertas Vidmantas Jankauskas tuo nesistebi ir sako, kad tokį įmonės sprendimą rizikų neįvertinusiai įmonei ...
-
Energetikos viceministrė: visuomeninė elektros kaina nuo kitų metų augs17
Energetikos viceministrė Inga Žilienė sako, kad rinkose augant gamtinių dujų ir elektros kainoms, nuo kitų metų sausio didės ir visuomeninė elektros kaina. Ji aktuali maždaug 400 tūkst. vartotojų – jiems visuomeninis tiekėjas „Ignitis&...
-
„Sodra“: gyventojų pajamos antrąjį ketvirtį augo lėčiau nei kainos1
Darbo pajamos antrąjį šių metų ketvirtį ir toliau augo, tačiau jos augo mažiau nei metinė infliacija, teigia „Sodra“. ...
-
Muitinė dėl sankcijų nuo pavasario nepraleido daugiau nei 3 tūkst. krovinių
Lietuvos muitininkai nuo kovo mėnesio dėl įvairių pažeidimų neleido atlikti daugiau nei 3 tūkst. importo, eksporto ir tranzito procedūrų, į šalį neįleista 1,2 tūkst. transporto priemonių su rusiškomis ir baltarusiškomis prek...
-
Ministras: rekordinės elektros kainos yra smūgis susisiekimo sektoriaus konkurencingumui1
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tvirtina, kad rekordines aukštumas pasiekusios elektros energijos kainos susisiekimo sektoriaus konkurencingumą paveikia taip pat, kaip ir visų kitų ekonomikos sričių. ...