Prekybos centruose siūloma maisto produktų, kurie atpiginti, nes baigiasi jų galiojimo laikas. Susigundžiusieji nusipirkti šiek tiek sutaupo, bet neretai nusivilia prasta kokybe.
Pedagogė Irena M. viename didžiųjų prekybos centrų nusipirko žuvies vyniotinio, jo rado atpigintų prekių skyriuje. Už plastikiniame indelyje supakuotą gaminį sumokėjo keliais litas pigiau nei jo ankstesnė kaina.
„Parsinešusi namo pamačiau, kad produktas nešviežas, nemalonaus kvapo. Kai grįžusi į parduotuvę bandžiau aiškintis su pardavėjomis, niekas manęs net klausyti nenorėjo. Negi pirkėjams galima siūlyti bet kokį gaminį ir manyti, kad už mažesnę kainą jį vis tiek pirks?“ – piktinosi moteris.
Prekybininkai ginasi
Prekybos įmonės atstovai dienraščiui aiškino, kad prekybos centruose parduodami produktai atpiginami, kai iki jų galiojimo laiko pabaigos lieka 2 dienos. Tačiau parduotuvė gali kai kurias prekes atpiginti ir iki jų galiojimo ribos likus ne daugiau kaip 7 dienoms. Pasibaigus produkto galiojimo laikui tokias prekes parduoti griežtai draudžiama ir, pasak prekybininkų, šios nuostatos laikomasi. „Atpiginant prekes atsižvelgiama į prekių galiojimo laiką, nurodytą ant prekės pakuotės, ir gaminio išvaizdą. Neleidžiama prekiauti, jei produktai išoriškai pakitę ir pažeisti, ant pakuočių nėra jų galiojimo datos“, – komentavo vieno didžiausio prekybos tinklo darbuotoja.
Kokybė nuolat tikrinama
Parduotuvės esą griežtai seka produktų galiojimo terminus ir laikosi visų reikalavimų. Produktų ir prekių kokybę nuolat tikrina įmonės Kokybės departamento atstovai, už atpiginimą atsakingi prekių grupių vadybininkai.
„Pirkėjai dėl gaminio kokybės visada gali kreiptis į parduotuvių darbuotojus. Jei paaiškėja, kad ji netenkina, grąžinami pinigai, prekė priimama atgal“, – teigė bendrovės atstovė.
Taisyklės visiems vienodos
Valstybinės maisto veterinarinės tarnybos (VMVT) Maisto skyriaus vedėjos Aušros Išarienės teigimu, ir dideliems prekybos centrams, ir mažoms parduotuvėms taikomi vienodi reikalavimai. Jie privalo laikytis 2001 m. Vyriausybės patvirtintų Mažmeninės prekybos taisyklių, kuriose nurodoma, kas leistina ir kas draudžiama pardavėjams.
Pagal taisykles draudžiama parduoti prekes, kurių tinkamumo naudoti terminas pasibaigęs. Negalima parduoti prekių, jei jos neturi atitikties dokumentų, išduotų teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat tų, kurios buvo iš naujo paženklintos, perpakuotos ar kitaip apdorotos, kad būtų pratęstas jų tinkamumo naudoti terminas.
Prekės turi būti saugios
VMVT darbuotoja yra pastebėjusi, kad neretai parduodamos prekes, kurios įsigyjamos neturint teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintų dokumentų.
„Ypač svarbu, kad prekės, kurioms nustatytas tinkamumo naudoti terminas, pirkėjams būtų parduodamos, kol yra kokybiškos. Jos turi būti švarios ir apdorotos, nekenksmingos ir saugios. Pirkėjas turi žinoti, kad vartojimo terminas pasibaigęs, negalima jo apgaudinėti. Deja, gauname nemažai skundų, kad šiems reikalavimams nusižengiama“, – komentavo A.Išarienė.
Gaunama daug skundų
VMVT praėjusiais metais gavo 1241 nusiskundimą dėl to, kad prekiaujant mėsa ir jos produktais nesilaikyta teisės aktais nustatytos tvarkos, nagrinėta 1000 atvejų, kai buvo nusižengta prekiaujant daržovėmis ir vaisiais. Beveik pusė šių vartotojų skundėsi dėl pasibaigusio produkto galiojimo laiko. Specialistės teigimu, daugiausia maisto produktų kokybės pažeidimų nustatoma prekybos vietose, turgavietėse ir gatvėse.
Nusipirkęs nekokybišką produktą ar maisto gaminį vartotojas turi teisę reikalauti, kad parduotuvėje jis būtų pakeistas į tokį patį kokybišką, arba gali grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti už prekę sumokėtų pinigų.
Jei pardavėjas nevykdo šių reikalavimų, galima kreiptis į VMVT visą parą veikiančiu nemokamu telefonu 8 800 40 403, skundas bus užregistruotas ir nukreiptas regionų tarnyboms.
Naujausi komentarai