NLŽVA prašo prezidento vetuoti valstybei ir vartotojams žalingas lošimų įstatymo pataisas

  • Teksto dydis:

Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija kategoriškai neigiamai vertina vakar Seime priimtas lošimų įstatymo pataisas, kurios neatitinka nei valstybės, nei vartotojų interesų.

Tokiam teiginiui paremti NLŽVA pateikė eilę argumentų raštuose Vyriausybei ir Seimo Biudžeto ir finansų komitetui, kurie buvo ignoruojami, kaip ir STT Antikorupcinio vertinimo išvada. Skambiai lošimų reguliavimo pertvarka pavadintos pataisos yra naudingos tik nuotolinių lošimų organizatoriams.

NLŽVA nuostabą kelia Vyriausybės ir Seimo Biudžeto ir finansų komiteto sprendimai visiškai ignoruoti Specialiųjų tyrimų tarnybos Antikorupcinio vertinimo išvadą, kuri nurodė eilę kritinių trūkumų pataisų reguliavimo pagrįstumo ir korupcinių rizikų prasme. Kelios citatos iš STT išvados:

„Nuotolinių lošimų organizatoriams Įstatymų projektais sukuriamos palankesnės, mažesnę administracinę veiklą sukuriančios sąlygos veiklai vykdyti, nei kitų rūšių – antžeminių – azartinių lošimų organizatoriams...“

„Kai kurios analizuotų teisės aktų nuostatos gali sudaryti sąlygas jas taikyti nevienareikšmiškai, padidinant korupcijos pasireiškimo riziką, todėl siūlome svarstyti jų tobulinimo galimybes.“

Deja, valdančiosios koalicijos partijos, vakar priimdamos pataisas Seime, vadovavosi ne faktais ir argumentais bei viešu interesu, o politinių mainų principu – „mes paremsime jūsų šias pataisas, o jūs paremsite anas mūsų“. Todėl nukentės valstybės, o svarbiausia – interesai vartotojų, kurie bus stumiami link labiau socialiai rizikingų paslaugų.

Įstatymų projekto rengėjai M. Majauskas ir Lošimų priežiūros tarnyba niekada nenurodė jokių faktinių duomenų, kuriais remiantis yra tikslinga koreguoti dabartinį teisinį reguliavimą antžeminiams lošimams. Keičiant veiklos taisykles turėtų egzistuoti faktinių aplinkybių visuma, liudijanti būtinybę tai daryti, kaip antai, kriminogeniniai duomenys, viešosios tvarkos pažeidimai, blogėjanti padėtis B kategorijos automatų salonuose ir lažybų punktuose, lemianti vis didėjantį juose probleminio lošimo augimą, etc. Tokių faktų nėra. Todėl yra absoliučiai neaišku, dėl kokių priežasčių yra inicijuoti šie pakeitimai ir ar jų iniciatoriai realiai vadovaujasi viešojo intereso kriterijais.

Galima teigti, jog priimtiems įstatymo projektams yra būdingas selektyvumas, išsamumo ir teisinio apibrėžtumo stoka, kas yra korupcinės rizikos veiksniai. Jais yra tariamai sprendžiamos menamos problemos B kategorijos automatų ir lažybų antžeminiuose sektoriuose, o realios problemos loterijų sektoriuje nepastebimos.

Lošimų priežiūros tarnybos pristatymuose pateikti paaiškinimai balansuoja tarp visiškos nekompetencijos ir melo. Įdomiausia tai, kad dauguma Lošimų priežiūros tarnybos ir Finansų ministerijos valdininkų dabar aršiai kritikuojamų praeities sprendimų buvo priimti jų pačių. Dabartinis lošimų ir loterijų reguliavimas ir pasekmės yra tiesioginė Lošimų priežiūros tarnybos ir Finansų ministerijos valdininkų atsakomybė, kuria jie apdairiai pasidalino su naujos Seimo kadencijos politikais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių