Istorinis rekordas: nuo sankcijų pradžios muitinė neleido sienos kirsti virš 3 tūkst. vilkikų Pereiti į pagrindinį turinį

Istorinis rekordas: nuo sankcijų pradžios muitinė neleido sienos kirsti virš 3 tūkst. vilkikų

2022-08-23 15:40 kauno.diena.lt inf.

Muitinės departamentas praneša, kad nuo sankcijų pradžios jie sulaikė arba neleido sienos kirsti virš trijų tūkstančių vilkikų, kurie bandė į šalį įvežti sankcionuotas prekes. Muitinė tai vadina istoriniu rekordu. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su Muitinės departamento atstovu Rolandu Jurgaičiu.

Istorinis rekordas: nuo sankcijų pradžios muitinė neleido sienos kirsti virš 3 tūkst. vilkikų
Istorinis rekordas: nuo sankcijų pradžios muitinė neleido sienos kirsti virš 3 tūkst. vilkikų / T. Biliūno / BNS nuotr.

– Kokią stebite tendenciją sankcijų įgyvendinimo kontekste?

– Nuo kovo 1 dienos muitinei teko didelis vaidmuo įgyvendinant ekonomines sankcijas Rusijai ir Baltarusijai. Yra daugiau nei 3 tūkst. krovinių. Tai apima ir tranzitą, ir eksportą, ir importą. Skaičiai tikrai yra dideli. Nuo kovo mėnesio iki šiandien surašėme apie 260 administracinių pažeidimų būtent dėl sankcijų pažeidimų.

– Kaip nutinka, kad kai kurios įmonės tarsi pamiršta sankcijas?

– Kai kurioms įmonėms kyla pagunda. Ne Lietuvos eksportuotojams, nes Lietuva kaip pasienis ES teikia logistines, deklaravimo paslaugas. Yra nemažai krovinių, kai eksportuotojai registruoti kitose Europos šalyse: Italijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Olandijoje. Mūsų logistikos įmonės teikia tą deklaravimo paslaugą, deklaruoja eksportą. Galbūt kažką suklastojant prekės bus išvežtos ir paslaugos gavėjas tikriausiai nemažai uždirbs.

– Ką veža mūsų vilkikai?

– Visą šį laikotarpį galima suskirstyti į etapus pagal paketus, nes vienu atveju išimtys galiojo iki gegužės 1 dienos, paskui birželio, liepos. Kol paketas neįsigaliojo, buvo gabenama nemažai prekių, pavyzdžiui, medieną. Dabar išimtys netaikomos. Esame nustatę, kada bandoma deklaruoti ne pagal tą prekės kodą, pavyzdžiui, įvežamos medinės konstrukcijos, o matome, kad tai yra iš to skirsnio, kur yra mediena ir kur uždėtos sankcijos. Žinodami, kad muitinė negali visko sukontroliuoti ir net nėra tokio siekio, mes valdome tam tikrą riziką. Pas mus dabar tokia principinė nuomonė, kad jeigu bando antrą kartą teikti deklaraciją, tada prekes mes sulaikinėsime, atlikinėsime tyrimus ir patrauksim atsakomybėn.

– Ar tai nežinomybė ar bandymas praslysti?

– Tam tikrą procentą galime palikti nežinomybei, tačiau jau praėjo beveik šeši mėnesiai karo. Galiu pasidžiaugti dėl Lietuvoje registruotų įmonių, kurios Lietuvoje vykdo importo arba eksporto veiklą, daugelis jų laikosi sankcijų, veiklas sustabdė arba perorientavo į kitas rinkas. Tų kroviniai, kurie vyksta iš plačiosios ES, o mes teikiame deklaravimo paslaugą, yra labai daug, apie 80 proc. Tad šiuo atveju galima būtų kaltinti ekportuotojus, tačiau deklaracija pateikinėjama Lietuvoje, tai daro Lietuvos įmonė ir už tai gauna pinigus, todėl atsakomybė gula ant mūsų šalies, nes mes esame rytinis pasienis ir mes kontroliuojame.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kiek per dieną būna sulaikyta, apgręžta vilkikų?

– Dienos labai skirtingos. Penktadieniais suaktyvėja. Importo atveju labiausiai renkame savaitinę statistiką. Būna iki 40 neišleidimų. Pasienyje yra šiek tiek kita statistika. Keista, kad vilkikai, registruoti Rusijoje arba Baltarusijoje vis dar bando atvažiuoti į Lietuvą ir vykdyti procedūras. Kaliningrado tranzitas yra iš viso kita tema, kuri dalinasi į du svarbius komponentus: prekės, kurios gabenamos geležinkelio transportu ir prekės, kurios yra gabenamos sausumos transportu, sunkvežimiais. Prekės, kurios nėra sankcijų sąrašuose, gali būti gabenamos. O visų kitų prekių, kurios yra sąrašuose, sausuma sunkvežimiais gabenti negalima. Su geležinkeliais situacija yra šiek tiek kitokia. Ten yra nustatytos tam tikros kvotos, muitinė su geležinkeliu labai glaudžiai bendradarbiauja.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų